Konsoll chip-mod butik?

Permalänk
Medlem

Konsoll chip-mod butik?

Vad heter hemsidan som säljer chip till konsoller?
Den jag menar är den som hade en annons på förstasidan här på sweclockers.

Om ni vet om en bättre chip sida så kan ni gärna skriva det.
Den ska ha chip till Gamecube och vara i sverige, eller norden.

Edit: Jag kanske är ute och cycklar, för det kanske inte finns mods till gc.
Jag tog det för givet, för jag vet att alla andra konsoller har mods, såå...

Visa signatur

heh..

Permalänk
Medlem

www.psxcare.com - Xbox, PS2 kansk GC?
www.dvdirect.net - De säljer ViperGC
www.multimediashopen.se (?) - (?)
(?)

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem

ja! jag tror det var multimediashopen.
Tack.

-
oops, det var inte billigt! 6-800 spenn! aja, det blir billigare i längden!
Vart får man tag i små dvd skivor? Ska det vara DVD-R eller DVD+R.

Visa signatur

heh..

Permalänk
Inaktiv

Annars har du www.xconsole.se/xconsole/

Det ska vara DVD -R för XBOX

Permalänk
Medlem

Override:
Ska du ha vanliga dvd+r/dvd-r så kan du PMa mig. Jag har ett gäng till salu.

Permalänk
Medlem

hehe, visst , men som sagt, jag behöver små dvd skivor till gamecuben. Nån som vet vart man köper sånna?

Visa signatur

heh..

Permalänk
Medlem

Du behöver inte små skivor, kan gott och väl använda vanliga DVD-R skivor. Läsaren är dock nådig kinkig om vad den gillar. Finns lasertweak guider, men oftast funkar det inte med Mini DVD skivor.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Det är så att det är inte jag som använder gamecuben, så jag har bara spelat på den enstaka gånger, så jag vet inte hur skiv-luckan/spelaren ser ut.
Får en vanlig skiva plats innuti en gamecube, eller måste man skruva upp hela chassit?

Jag tycker faktiskt att gamecube är ett mycket roligare tv-spel änn xb och ps2!
Skit i att prestandan inte ens är i närheten av xbox, men den är mycket bättre ändå, tycker jag!

Visa signatur

heh..

Permalänk
Inaktiv

För att vanliga 12cm skivor ska få plats i kuben måste du antingen ta av hela huven el kapa upp hålet.

Permalänk
Avstängd

http://www.chipper.se/ finns ju också

Visa signatur

Vill du mig något så citera mina inlägg.
"Allt är gratis när man har bredband"
"Allting fungerar med våld. Om inte, använd MER Våld"

Permalänk
Medlem

kan någon ta en bild så jag förstår vad Dansken sa?

Visa signatur

heh..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deru
kan någon ta en bild så jag förstår vad Dansken sa?

Det är inte så mycket att förstå direkt. Du tar av hela skalet på Gamecuben så att vanliga normalstora DVD skivor får plats.

Ifall du fortfarande inte förstår, så har Big_pHat här tagit ett kort på sin kub "in action."

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload4/102_0185.JPG

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Jag förstog det där med att ta av lådan, men tack endå.
Vad jag inte förstod var att "kapa upp hålet".
Då menade jag: kan någon ta en bild på skiv spelaren, med chassi.

Kan du sänka storleken på bilden lite? ta hem bilden och förminska den till 640x480 och lägg upp den på www.imageshack.us eller någon annan image host.

Jag tror jag går och köper en egen GameCube den här veckan!
Blev så sugen på att modda och fixa och dona med en egen tärning!

Visa signatur

heh..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deru
Jag förstog det där med att ta av lådan, men tack endå.
Vad jag inte förstod var att "kapa upp hålet".
Då menade jag: kan någon ta en bild på skiv spelaren, med chassi.

Kan du sänka storleken på bilden lite? ta hem bilden och förminska den till 640x480 och lägg upp den på www.imageshack.us eller någon annan image host.

Jag tror jag går och köper en egen GameCube den här veckan!
Blev så sugen på att modda och fixa och dona med en egen tärning!

Det han menade men "Kapa upp hålet" är helt enkelt att skära ut på sidorna så att en 12 cm skiva kan rotera. Dock är det ett jävla bök med att sätta in dem då. Bättre att ta av hela skalet och köra en papplåde variant tills det att det kommer upp skal som är anpassade för 12 cm skivor.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Jovisst funkar det med Mini-DVD:er. Jag har några som är av märket MDA som funkar utmärkt. Dessutom kan jag säga att det nya Cobra 0.3 (0.4 är samma skit) är en rätt stor förbättring i jämförelse från 0.2:an. Dock förekommer Disc Read Errors fortfarande, men enligt NFO:n till BIOSet så vet de var problemet ligger och att de kommer att lösa problemet i en framtida uppdatering av BIOSet. Jag väntar med spänning.

Finns det några som helst frågor om modifiering av en GameCube så fråga på... jag kan försöka svara på frågorna så gott jag kan.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big_PHat
Jovisst funkar det med Mini-DVD:er. Jag har några som är av märket MDA som funkar utmärkt. Dessutom kan jag säga att det nya Cobra 0.3 (0.4 är samma skit) är en rätt stor förbättring i jämförelse från 0.2:an. Dock förekommer Disc Read Errors fortfarande, men enligt NFO:n till BIOSet så vet de var problemet ligger och att de kommer att lösa problemet i en framtida uppdatering av BIOSet. Jag väntar med spänning.

Finns det några som helst frågor om modifiering av en GameCube så fråga på... jag kan försöka svara på frågorna så gott jag kan.

Vad innebär "laser-tweak"?
Har du några bra sidor där jag kan sitta och sås läsa så jag kan lite (allt) innan jag börjar chippa?
Dem mini dvd skivor som jag har hittat kostade runt 50 kr. Finns det ännu billigare mini skivor? Vad kostade MDA skivorna?
Finns risken att jag flashar fel, precis som när man flashar vanliga moderkorts bios, hur stor är den, vad kan hända?

Det är det jag kan komma på just nu, kommer sägert på 1000 andra frågor senare.

+
Har cobra eller viper en egen sida eller ett forum som man kan snoka i?

Visa signatur

heh..

Permalänk
Medlem

Oj, oj. Många frågor var det. Men jag skall göra mitt bästa för att besvara dem.

Mina MDA-skivor som är Mini DVD-R kostade 12kr/st och fungerar mycket bra i min GC.

För att ge dig några bra sidor så kan jag ge några här:
www.maxconsole.com
www.ps2ownz.com (De verkar ha personlig kontakt med Cobra-teamet, de är snabbast med nyheter därför. Annars är det ironiskt att man söker info om GC på den sidan)
Det är de sidor jag kan rekommendera. MaxConsole och PS2Ownz har båda tutorials för hur man installerar chip.

Om du råkar bängla till flashen gör det inget, det är bara att flasha om kortet. Smidigt som attan att flasha via skrivarporten till den version man vill ha av Cobra.

Sen så sista frågan om vad en Laser-tweak är. Det var en kille vid namn Speedi som upptäckte att det fanns en trimpotentiometer under laser-modulen på varje GC. Om man har en multimeter (eller en annan utrustning som kan mäta resistans) så kan man kolla värdet på sin potentimeter och dra ner resistansen. Detta har en positiv effekt på så vis att Nintendot nu kan läsa även media som har sämre kvalité. Det finns bra bilder för hur man gör detta på en av dessa två sidor jag länkat till.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem

Vill du avsöja vart du köpte skivorna?

Visa signatur

heh..

Permalänk
Korsordsguru
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deru
Vill du avsöja vart du köpte skivorna?

Jag köpte en sådan skiva från wesellcd.com förra veckan men de verkar inte finnas i sortimentet längre(?). Jag köpte massa olika så jag kan testa vilka skivor som funkar bäst till gamecuben. Mitt chip kommer om några veckor dock.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

as bra!
Men som jag sagt tidigare: Sänk gärna storleken på bilden, tack.

edit. Kom just på en rå fråga!
Kan man ha flera spel på samma skiva, som tex demo skivorna som man lirar nere på lekplaneten, fast med hela spel? (på en 4,7 dvd, självklart)

Visa signatur

heh..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deru
as bra!
Men som jag sagt tidigare: Sänk gärna storleken på bilden, tack.

edit. Kom just på en rå fråga!
Kan man ha flera spel på samma skiva, som tex demo skivorna som man lirar nere på lekplaneten, fast med hela spel? (på en 4,7 dvd, självklart)

Nej!

Kuben kan ju inte ens läsa så långt ut på en skiva. Den kan bara läsa de innersta 1,4 Gb på skivan. Dessutom så kommer du inte kunna kasta in kanske 3 st spel som du rippat all "garbage" ur för att sen kunna välja spel.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big_PHat
Nej!

Kuben kan ju inte ens läsa så långt ut på en skiva. Den kan bara läsa de innersta 1,4 Gb på skivan. Dessutom så kommer du inte kunna kasta in kanske 3 st spel som du rippat all "garbage" ur för att sen kunna välja spel.

Det beror ju helt och hållet på ifall det kommer att utvecklas en bootloader. Med den farten Team Cobra håller på med nu så skulle det inte förvåna mig ifall det kom en till sommaren. Många spel är ju inte direkt stora (Animal Crossing ligger på 32 MB ) heller, så det skulle säkert finnas mycket folk som skulle uppskatta ett sådant verktyg.

Dessa skivor skall förövrigt fungera tydligen.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deru
Vill du avsöja vart du köpte skivorna?

Big_PHat?

Visa signatur

heh..

Permalänk
Medlem

Det har ju en kille redan sagt, wesellcd.com

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem

Vart kan man köpa billiga miniDVD-R skivor nu när wesellcd bara har dyra skivor?
Vägrar köpa 5-pack skivor för 200 (40 kr st) när det finns för 12 kr st.

btw, funkar dvd-rw skivor?

Visa signatur

heh..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deru
Vart kan man köpa billiga miniDVD-R skivor nu när wesellcd bara har dyra skivor?
Vägrar köpa 5-pack skivor för 200 (40 kr st) när det finns för 12 kr st.

btw, funkar dvd-rw skivor?

För att på mitt kvitto från wesellcd.com så står det att jag köpte mina skivor för 12kr/st. Annars kan de vara slut. Jag undrar varför mitt svar att wesellcd.com hade skivorna jag köpte inte dög för dig...

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Avstängd

Det kanske inte uppskattas, men jag installerar chip till både PS2 och Xbox till bra priser. 370 kr tar jag för chippet DuoX2 till Xbox inkl. montering och 750 för Matrix Infinity till PS2 inkl. montering från v4-9 och PSTwo

Permalänk
Medlem

Big_PHat. wesellcd skulle säkert gått skitbra.
Dem skivor som kostade 200 för ett 5-pack var verbatim.
200/5=40 kr, något dyrt för en (1) skiva.

Eller så är det bara så att dom är slut, och kommer tillbaka om ett par veckor.
Dög det här svaret, Phat?

Visa signatur

heh..

Permalänk
Medlem

Det duger helt finfint.

Jag ber om ursäkt om jag var lite stingslig.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coco_nut
Det kanske inte uppskattas, men jag installerar chip till både PS2 och Xbox till bra priser. 370 kr tar jag för chippet DuoX2 till Xbox inkl. montering och 750 för Matrix Infinity till PS2 inkl. montering från v4-9 och PSTwo

Marknadsföring vette tusan om det är tilllåtet i forumet...........