Permalänk
Medlem

Priskrig.com

Någon som testat? http://www.priskrig.com/

Billiga 1Gb stickor.

Visa signatur

Xeon e5-2670V2 @smp under utprovning¨¨ under vatten

Permalänk
Medlem

Telefonnumret ägs av Bra Start 1207 AB
Tyder på ett lagerbolag som köpts, d.v.s. ett företag startar en massa aktiebolag, sen säljs dom till de som vill köpa färdiga bolag med klara styrelser o.s.v.
Oftast ändrar man namn efter köpet.

Aktiebolag inger i många fall säkerhet att bolaget i fråga vet vad dom pysslar med, 100.000:- + för ett Aktiebolag gör att bedragare eller andra muppar inte investerar sådana pengar för att göra en fuling.
Det är ju å andra sidan inte helt glasklart heller, men var noga på övriga butiker att kontrollera bolagsinformation och adresser, folk/butiker som gömmer sig bakom hemliga telefonnummer och hemliga postboxar kan man ju undra vad för död fisk dom har i garderoben.

Kollar man domänen så ägs den av DECAB Konsult AB.
HÄR SKA DU VARA MYCKET FÖRSIKTIG

DECAB KONSULT AB - status 20 - Konkurs inledd och företaget är under avveckling

Jag skulle akta mig tills att det gått ett tag med att beställa, om ett annat bolag tar över en befintlig verksamhet har det oftast status som börjar på 40 eller 70

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

*bort*

/Inlägg redigerat av Najk

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader i size 1. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk

*god jul*

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Priskrig
Jag kan rekommendera Pricerunners konsumentrecesioner ifall ni är osäkra på nya butiker:
http://se.pricerunner.com/retailer/12664/reviews

Hmm.

Citat:

Den här recensionen har tillfälligt inaktiverats för utredning. Detta sker när misstanke finns om att recensionen i något avseende kan vara falsk, t.ex. då den är extremt negativ eller extremt positiv och tydlig grund för detta inte framgår.

Dessutom ser några av recencionerna lite opålitliga ut, även av de som inte utreds. Nej jag skulle nog tveka med att beställa därifrån.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem

Jag har fått massor med spam-mail från priskrig.

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Priskrig
*bort*

Kan någon hämta sannings-serumet plz?!

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Läs deras avtalsvilkor och garantin, total BS!

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Hedersmedlem

Tråd rensad, ingen reklam på forumet!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk

Jag fattar inte?
Är de oseriösa eller vad menar ni?

Det är ju trots allt mot postförskott???

Skulle spara

BENAMNING ANTAL PRIS/ST BELOPP

ACP

Maxtor DMAX 10 200GB 7200RPM 8MB SATA

Artnr: 6B200M0
1 1 154 kr 1 154 kr

Standard 512MB PC-400

Artnr: 512-400/16
2 583 kr 1 166 kr

Summa: 2 320 kr
Frakt: 99 kr
Total: 2 419 k

PRISKRIG

1 st Maxtor Diamo...
890,00 kr
2 st Standard 512...
1 080,00 kr
Frakt
135,00 kr
Att betala
2 105,00 k

Lite skillnad blir det för en fattiglapp... så snälla SNABBT svar...

Visa signatur

P4 3.0ghz, 1GB pc3200, Abit Ic7-G mobo, 200gb maxtor SATA, Geforce 2gts :(, Aspire 520w, Skitskärm 17" suddig o jvlig ;)

Permalänk

Deras garantivillkor är ju lagstridiga! En konsument har ALLTID reklamationsrätt mot den näringsidkare som konsumenten köpt varan av. Dessutom är klausulen om att kunden betalar returfrakten mycket tveksam.
Jag skulle inte köpa där, luktar oseriöst!

Visa signatur

pictorhayes

Permalänk

Hmmm men som det står så är ju garanti olika för varje produkt... spelar roll om man pratar med priskrig eller maxtor...? Men sant är att det är lite skumt... de hjälper en med reklamation gentemot posten men inte vid garanti? fattar nada

Mer åsikter om detta vill veta om jag skall avbeställa mitt köp från ACP(beställd i kväll) de lär ju itne ha hunnit packa ner sakerna...

Blir ju trots allt 300kr billigare än via ACP...

Någon som faktiskt testat?

SJÄLVKLART betalar köparen returfrakt vid ånger.... det är ju helt korrekt?

Visa signatur

P4 3.0ghz, 1GB pc3200, Abit Ic7-G mobo, 200gb maxtor SATA, Geforce 2gts :(, Aspire 520w, Skitskärm 17" suddig o jvlig ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Closetland
Hmmm men som det står så är ju garanti olika för varje produkt... spelar roll om man pratar med priskrig eller maxtor...? Men sant är att det är lite skumt... de hjälper en med reklamation gentemot posten men inte vid garanti? fattar nada

Garanti inskriven i svensk lagstiftning gäller alltid. Den garanti som tillverkaren ger på sin produkt kan ses som en bonus.

Kan inte plocka fram lagboken just nu men du har sex månaders garanti och sedan möjlighet att påpeka fel i ytterligare 18 månader efter det, även om bevisbördan flyttas till dåg under denna tid. Det är återförsäljare som ska ta hand om dina reklamationer under denna tid.

Detta hindrar dig inte från att använda den garanti som tillverkaren ger om den är bättre.

Jag tror det är från USA företag har fått idén att de kan strunta i garantin. Jag har hört en del om amerikanska företag som helt hänvisar till tillverkaren. Jag tror inte att detta är tillåter i något EU-land faktiskt men är inte säker på den punkten.

Permalänk

Precis som valross skriver så gäller i praktiken 6 månaders "garanti", sedan 2år där köparen har bevisbördan. Svensk praxis är dock minst 1års riktig garanti. Vad gäller returfrakt så är regeln att konsumenten skall hållas skadelös - alltså ej behöva betala frakt i endera riktningen.
Obeaktat detta - Ett företag som försöker slingra sig i dessa avseenden på hemsidan INNAN köpet verkar inte särskillt seriöst...

Visa signatur

pictorhayes

Permalänk

eh Returfrakten får man betala överallt mig veterligen...

vad skulle hända om ett företag som man köper en vara av går i konkurs? Kan man vända sig till tillverkare då?

Visa signatur

P4 3.0ghz, 1GB pc3200, Abit Ic7-G mobo, 200gb maxtor SATA, Geforce 2gts :(, Aspire 520w, Skitskärm 17" suddig o jvlig ;)

Permalänk
Medlem

Returfrakten behöver man inte betala, för det mesta så står det hur man skall göra för att företaget skall betala det när man skapar ett RMA-nummer, det finns dock guldkorn t.ex. Dustin skickar ut en adresslapp när man skall retunera något, mycket smidigt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Closetland
SJÄLVKLART betalar köparen returfrakt vid ånger.... det är ju helt korrekt?

Det är olika hur det tolkas,* en del butiker betalar retrufrakten även vid nyttjande av ångerrätt. Vid reklamationsärenden så bör de dock rimligtvis betala frakten, det är ju de som har ansvaret för att varan man köpt är hel och fungerar.

(*) Jag anser att det är rimligt att köparen betalar frkten, eftersom man annars skulle kunna, med flit, skada en butik genom att låtsas-beställa och se utnyttja ångerrätten.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Avstängd

ser grymt billigt ut...

Visa signatur

Gör aldrig samma misstag två gånger såvida det inte lönar sig

Permalänk
Medlem

Samtidigt så är det väl inte så smart att döpa en butik till priskrig, tror att många tillverkare/distributörer drar öronen åt sig. Vem vill ha sin produkt sönderkrigad (förutom vi konsumenter kanske..)?

Permalänk
Medlem

Var inte för dumsnål bara..

Permalänk

ne det blev ACP iaf...

Visa signatur

P4 3.0ghz, 1GB pc3200, Abit Ic7-G mobo, 200gb maxtor SATA, Geforce 2gts :(, Aspire 520w, Skitskärm 17" suddig o jvlig ;)

Permalänk
Medlem

Jag beställde från Priskrig i Måndags och fick prylarna i Fredags, men eftersom jag aldrig handlat från detta företag tidigare så beställde jag mot postförskott och det var inga problem, det var felfria prylar i paketet.

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Permalänk
Medlem

Skickat förfrågan till deras kundtjäns ang köpvillkoren och då deras garantivillkor. E-posten lyder:

Hmm på er sida står det citat: Garantivillkor
Priskrig lämnar ej självständiga garantier i eget namn. Det innebär att kontraktet om garanti sluts mellan dig som kund och varje enskild tillverkare genom själva köpet.
slut citat

Men enligt Konsumentköplagen som gäller även vid distansavtal när det är fel på varan är det säljaren dvs ni som står för den lagstadgade garantin som även talar om att köparen skall hållas skadeslös dvs frakt till och från av er anvisad verkstad/serviceställe skall vara för kunden utan kostnad.

Någon kommentar på detta innan man som kund vågar köpa grejer genom er?

Får väl se vad svaret blir

Permalänk
Medlem

Tänker iallafall inte köpe en iSight av dem. 1890:- när man får den från Apple Store för 1390 med fri frakt..

Visa signatur

Jag har en anmärkning - länkade till en bild med naken snopp - swec har tydligen snoppförbud - Hej tjejer!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebastianj
Det är olika hur det tolkas,* en del butiker betalar retrufrakten även vid nyttjande av ångerrätt. Vid reklamationsärenden så bör de dock rimligtvis betala frakten, det är ju de som har ansvaret för att varan man köpt är hel och fungerar.

(*) Jag anser att det är rimligt att köparen betalar frkten, eftersom man annars skulle kunna, med flit, skada en butik genom att låtsas-beställa och se utnyttja ångerrätten.

Garanti och ångerrätt är inte samma sak, vill du bara ångra köpet så får du själv betala returfrakten.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peppelorum
Garanti och ångerrätt är inte samma sak, vill du bara ångra köpet så får du själv betala returfrakten.

Det är otydligt vad som gäller i de fallen, det var en tråd uppe om det för ett tag sen här på swec. Garanti pratade jag inte om övht.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem

Har fått svar från priskrig.com ang vad som gäller vid garantianspråk och fick detta svar:

Hejsan,

Du har helt rätt i att kunden inte skall behöva betala något om det är fel på en produkt. Det är också så som vi jobbar i praktiken, men tyvärr stämmer inte riktigt villkoren på hemsidan överens med detta. Butiken är relativt ny och vi har inte hunnit få allting rätt än, men vi håller på att se över villkoren så förhoppningsvis skall det stå rätt inom kort.

Mvh

Thomas
Kundtjänst Priskrig

Vilket låter tryggt som dom säger i reklamen för Libero och får hoppas att det funkar så i praktiken.

Fast varför skrev dom som dom gjorde i köpvillkoren och inte skrev rätt på en gång

Permalänk
Medlem

Fick nyss upp ögonen för denna butiken, funderar på att köpa en maxtor 200GB därifrån. Är där fler än sOFFe som har beställt från priskrig? Är lite tveksam med tanke på de låga priserna.

Permalänk
Medlem

Tja ska du köpa en Maxtor hd så ta den ifrån 10-serien då den är pålitligare än vad 9-serien är enligt en användarbaserad undersökning på http://www.storagereview.com och desutom är billigare men sen hur butiken är det vete fåglarna men du har ju alltid rätt att gå till bakre led för att få din lagstadgade rätt vid reklamationer enligt konsumentköplagen men då måste man ju veta vem som har levererat till dom vilket inte kan vara det lättaste att få reda på.

Permalänk
Medlem

www.pcaction.se har 10-seriens 200 GB lika billigt.

Visa signatur

Jag har en anmärkning - länkade till en bild med naken snopp - swec har tydligen snoppförbud - Hej tjejer!