shg.biz ? Har aldrig beställt därifrån innan.

Permalänk
Medlem

shg.biz ? Har aldrig beställt därifrån innan.

Hej hej.
Tänkte beställa lite grejer från shg.biz pga det finns grejer där som inte finns på andra ställen.
Då jag inte har beställt därifrån innan (har bara beställt från JME och datorbutiken förut), så undrar jag helt enkelt om vad ni har för erfarenheter från dem.
Hur är de med leveranstider, hur snabbt kan jag få en beställning som finns i lager, tex?
Returärenden?
Kundtjänst, är den bra?

Skulle vara tacksam för era åsikter.

Mvh

/Peter

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk
Avstängd

Medlem så länge men hittar inte sök funktionen... finns en tråd redan eller två

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

"Just nu är det många som använder sökfunktionen. För att inte det skall bli för hög belastning är den tillfälligt avstängd, tills sökningarna minskat. Var god försök igen om en liten stund."

Du kunde länkat till de där trådarna, eller låtit bli att svara överhuvudtaget.

/P

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tackar för de länkarna
Aja, verkar ju va ett seriöst företag iaf enligt det mesta jag läste.
Ska nog ta och beställa därifrån då.

/P

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk

Ja dom är seriösa. laptopen som jag har i min sign är därifrån.. ruskgit bra förutom att min dvdbrännare gick sönder.. men den är tillbaka skickad och har varit borta i en vecka får väl se om jag får tillbaka den gång under mitt liv

Visa signatur

Intel Core2Duo E8400 - Gigabyte EP35-DS4 iP35 - Corsair 4x2048MB PC2-6400 - Gainward 8800GT 512MB - Antec Sonata 500 -

Permalänk
Avstängd

Jadu går bra att beställa där ifrån tar väl en 3-5 dagar att få varorna som är i lager.

Returärenden går väl hyffsat beroende på vad du retunerar.Jag har nyss retunerat min processor då den var paj.Får väl se hur många veckor det lär ta innan jag får eftersom det verkar vara brist på Thorton processorer. Min Athlon Xp processor har deras fraktbolag tappat bort så dom vill inte ersätta mig för den. Så att jag lär få pengar för den är det väl bara att drömma om

Återbetalningar ska vi inte tala om.Ska ha betalt för en processor har inte fått det än.Och det var flera månader sen.

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

Har inte haft turen på min sida från SHG.BIZ

1. Köpte en dator åt min polare där, när vi fick hem cpun så var vissa piggar sönderböjda, och vi försökte reklamera den men det gick inte, dom sa att de tinte var deras fel, dom hade också tagit kort på cpun innan den skickades, så vi fick ingen ny.. 1200 kr åt pipan..

2. Grafikkortet som vi beställde var också sönder, det reklamerade vi, vi skicka in de ttill dom, men igen så var det inget dom kunde göra åt saken, kortet funka hos dom och itne hos oss, testat i minst 10 datorer, kortet har inte funkat..

3. Chassiet som vi köpte, det var sönder, vissa saker följde inte med, vi reklamera det och skicka in våran, dom sa att vi skulle få ett nytt, när vi fick det nya chassiet så var den sönder i fronten som den gammla, sönder precis på samma ställe?!?
Sedan reklamera vi det chassiet igen, vi skulle få ett nytt chassie igen, så vi skicka in vårat chassie, sen efter ca 4 VECKOR fick vi ett nytt chassie, och det var också sönder på samma sätt om dom förra två.. Så vi sket i chassiet också..

4. Min andra kompis betällde dator därifrån för 14 000, han fick datorn igår, datorn slockna efter 2 min, han ringde in o reklarmera, men dom envisa med att det inte var fel på datorn utan att ens kollat på den, dom sa att han skulle vända sig till posten att dom hade sönder den i frakten!

Inget företag som jag skulle lita på, supporten är oerhört trög, tar flera vekcor innan man får saker som man har reklamerat..

Visa signatur

Vad står Manchester Citys sponsor EIDOS för? Eleven Idiots Dreaming Of Sucess :D

Permalänk
Avstängd

Nu börjar jag ledsna lite på shg.biz varför ska det vara så svårt att ersätta mig med en ny processor? T.Bred processorerna tillverkas ju inte längre. Jag kryssade ju i att jag ville ha en likvärdig processor, varför ger dom mig då en inte Barton 3000+ processor rakt av för?

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

Har beställt 7 gånger från shg. 1 chassi, 2 lcd monitorer -> inga konstigheter.

Men, dem resterande 4 paketen var totalt nerklottrade med RMA nummer och dåligt paketerade och med lite av postens paketmisshandel var 2 av dem halvöppna på utlämningsstället. Tur att grejerna funkade i alla fall...

Skall returnera 1 monitor, hoppas bara att shg inte dröjer med pengarna...

Permalänk
Medlem

bara beställ...bra ställe med bra grejjer och bra priser

Visa signatur

Asus Z370-A ~ Intel Core i9 9900K ~ 64GB Corsair Vengeance 3200MHz ~ Asus RTX3080 OC ~ Samsung 970 EVO Plus 1TB ~ NZXT H440W New Edition Silent Ultra ~ Corsair RM750x ~ Noctua NH-D15