Tävlingar och erbjudanden i Komplett Geek Week
Permalänk

Är det stor skillnad på hur mycke olika kylare bromsar flödet?

Visa signatur

Dothan

Permalänk
Inaktiv
Citat:

[i]
amd Robban
Du kan inte jämföra temperaturer mellan olika system, temperaturerna mäts olika, processorerna är olika och drar inte samma effekt, tom generationen är inte samma och era rumstemperaturer är olika (och du specifierar inte den).
Så jag vet inte hur temperaturen du nämner är relativ till blattis...
[/B]

Nä det var inte ett jämförande mellan olika datorsetuper det var ett jämförande mellan systemen jag själv använt på min dator vid 23graders rumstemp för att visa skillnaden men att inte aquarius II är "skit" om man bara ska kyla prollen, kanske inte det bästa rent tekniskt men det funkar till det som det är tänkt.
(kanske var lite otydlig)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Petterk
240 är ca 20x22cm + tankarna enligt mitt minne.

Varför och hur stor kylare ska du ha?

Ok, lite större än min heatercore då (ca 15x16cm).
Kyler idag cpu och gpu men vill också kyla mina tre hdd, eller iaf två av dem (blir ju lite dålig luftcirkulation när man kör utan fläktar). Har testat köra med 120mm fläkt till radiatorn med det låter för mycket i mitt tycke, så det får bli utan!

Så.. för att få bättre temperaturer och för att kunna kyla hdds sen så skulle en större radiator, alt fler, sitta fint

lilltysken: Inte en aning, men det skulle va mycket intressant att veta!

Permalänk
Avstängd

är det sant att 240 radiatorn passssar i en 5'25 " plats ??

Visa signatur

Kinkiga moderatorer och tråkiga forumsdelar, snart lämnar jag swec.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fjunet
är det sant att 240 radiatorn passssar i en 5'25 " plats ??

De gör den verkligen inte.

Visa signatur

| NF7-S 2.0 | AMD Athlon XP-M 2400+@2500Mhz - H20 Kyld DD-TDX v240radde | 1024Mb DDR333@400Mhz 6-3-3-2.5 |
| ATi Sapphire 9800Pro@XT 475/405 (R360) - CPUKylning - vModd --> Kylningen |
| Antec True Power 430W | Antec Performance Plus1080AMG Chassi Modd | 440Gb HDD | 8Mbit |

Permalänk

Den går inte ens in i taket på ett chieftec om du inte vil kapa på sidorna

Permalänk
Medlem

om du är rädd för korrosion så kör med typ 5% glykol och sen slänger du i en galvaniserad spik i tanken eller så... om du vill ha en förklaring så googla upp det... min tid är dyrbar

Visa signatur

jag lovar...

Permalänk
Medlem

a ni grabbar det blir lite jobb det här ser ja =/ men det ska ja nog kanske fixa :D..nått spec ja ska tänka på när ja bygger min första vatten kylning?

Permalänk

Sätt ihop allt utanför datorn först, så du ser att inget läcker. Testa böja lite i slangarna vid anslutningarna för att se att det inte kan orsaka ett lekage. Det är väll det enda jag kan komma på. Det är inte alls svårt att göra.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

)ExecutoR(

ok låter bra :D...men va ska ja ha för pump å block för MAX 1000 kr?

Permalänk

240 värme paket

det e nog det sista ja skulle göra... köp hellre grejjer som e byggda för just vatten kylning till datorn...

Visa signatur

Dator: Intel Celeron CPU 2,4o GHz
2,42 GHz
256 MB RAM

Permalänk
Medlem

Re: 240 värme paket

Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbo_tommie
det e nog det sista ja skulle göra... köp hellre grejjer som e byggda för just vatten kylning till datorn...

Utveckla gärna ditt svar!

Permalänk

kanske inte e så bra att ta ett värmepaket från en gammal volvo å stoppa i datorn... kan ju lätt vara nått som läcker... kanske inte direkt med efter ett tag...så ja skulle ju hellre köpa ordentliga grejjer isf att bygga nått själv... vatten tanken kanske man kan bygga själv.. men inget annat.. tycker jag... men men det e ju inte min dator

Visa signatur

2,42 GHz
256 MB RAM

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag de är inga som helst problem å använda ett värmepaket, bara man testar den innan man kopplar i allt.
Jag har 240 värmepaket, jag kollade inte ens om den läckte, kopplade i allt på en gång typ.

240 värmepaketet kyler mkt bra må jag säga.

Om de är nått som kommer läcka så är de ju såklart ett hemmabyggd tank.
Har man har otur så läcker de väll, risken finns ju alltid där.

Känner en som har kört med 240 värmepaketet i över ett halvår 24/7 utan problem.

Visa signatur

| NF7-S 2.0 | AMD Athlon XP-M 2400+@2500Mhz - H20 Kyld DD-TDX v240radde | 1024Mb DDR333@400Mhz 6-3-3-2.5 |
| Antec True Power 430W | Antec Performance Plus1080AMG Chassi Modd | 440Gb HDD | 8Mbit |

Permalänk

Re: 240 värme paket

Citat:

varför inte?

Visa signatur

loydenboy

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JuRko
Själv tycker jag de är inga som helst problem å använda ett värmepaket, bara man testar den innan man kopplar i allt.
Jag har 240 värmepaket, jag kollade inte ens om den läckte, kopplade i allt på en gång typ.

Känner en som har kört med 240 värmepaketet i över ett halvår 24/7 utan problem.

hmm okej men man måste väll modda värmepaketet ganska så mkt för att det ska få plats i en dator lr e det monterat utanför burken???

Visa signatur

2,42 GHz
256 MB RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

hmm okej men man måste väll modda värmepaketet ganska så mkt för att det ska få plats i en dator lr e det monterat utanför burken???

Jag har miditower, så nej min 240 fick jag inte in i chassit. Men man kan få in 240 i vissa fulltower chassin.
Så jag satte värmepaketet på taket av chassit, funkar bra de me.

Visa signatur

Permalänk

hmm okej... men d krävs väll en del moddning?

Visa signatur

2,42 GHz
256 MB RAM

Permalänk
Medlem

turbo_tommie

Bor du i Frövi??

ne fan ska fixa i hopp grejorna snart

Permalänk
Medlem
Citat:

hmm okej... men d krävs väll en del moddning?

Borra 2 hål för slangarna som ska gå in i chassit.

Visa signatur

Permalänk

Här är en idé hur man kan göra:

Skall bara låna hem en kompis dremel å kapa lufthål i sidorna på påbyggnaden och modda blocket till a64 så är det klart...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JuRko

"Känner en", jag känner mig träffad Men jag har kört i över 1 år bara så du vet faktiskt hehe
Mkt bra värmepaket må jag säga

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo
Här är en idé hur man kan göra:

*BILD*

Skall bara låna hem en kompis dremel å kapa lufthål i sidorna på påbyggnaden och modda blocket till a64 så är det klart...

Din kåpa börjar äntligen ta form Thakrillo! Du är seeeg

Till trådskaparen: Här är en annan variant av en radiatorkåpa du kan göra om du ska ha radiatorn ovanpå chassit. Gjort den själv.
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=30604...

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blattis
turbo_tommie

Bor du i Frövi??

ne fan ska fixa i hopp grejorna snart

turbo_tommie bor i frövi ja

Visa signatur

2,42 GHz
256 MB RAM

Permalänk

Vad e poängen med era kåpor egentligen? En vindtunnel måst väl vara det bästa?

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norbius
"Känner en", jag känner mig träffad Men jag har kört i över 1 år bara så du vet faktiskt hehe
Mkt bra värmepaket må jag säga

Din kåpa börjar äntligen ta form Thakrillo! Du är seeeg

Till trådskaparen: Här är en annan variant av en radiatorkåpa du kan göra om du ska ha radiatorn ovanpå chassit. Gjort den själv.
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=30604...

Jafan, man ska ju inte slita ut sig

Din kåpa e fasen nice

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gammarayburst
Vad e poängen med era kåpor egentligen? En vindtunnel måst väl vara det bästa?

Min poäng var väl för det första att dölja den fula radiatorn(värmepaketet) som låg på chassit. Tycker det var mkt snyggare att dölja den med en kåpa. Sen Så blir det såklart bra luftflöde genom den om man bygger en kåpa med plats för fläktar. (har/hade 2st 120mm fläktar på min)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo

Jafan, man ska ju inte slita ut sig

Din kåpa e fasen nice

Slita ut sig, pffff
Jepp den e najs, blir nog din med ska du se
Använder dock inte min längre, och hr inte gjort på många månader, kör med radiatorn inuti chassit nu. (fulltower)

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |