Aliens VS Predator 2 resp. Primal Hunt

Permalänk

Aliens VS Predator 2 resp. Primal Hunt

Hi

Primal Hunt är en expansions set till AVP2. Men behöver man en ny cd key för användningen av den eller kan man använda den man har för AVP2 (för internet spel)?

Och hur mkt skiljer sig dessa bägge från varandra. Vad har dom lagt till?

Och en sak som jag undrat länge...hur blir man praetorians, runners respektive modern när man är alien. Jag är alltid drone.

Permalänk
Medlem

Jag har inte spelat vanliga AVP2, så jag kan inte svara på de första frågorna.

Om du kör Alien Lifecycle (eller vad det heter) så blir du olika typer av alien beroende på vad du dödar. Du blir till exempel runner om du dödar någon som spelar corporate.

Visa signatur

Opteron 146 2000 MHz @ 2400 MHz, ASRock 939Dual, 4*512 MiB Corsair Value PC3200 @ 200 MHz, Leadtek GeForce 6800LE @ 395/725 MHz 16,1/6, 1*Samsung F1 1TB, 2*Samsung P120 250 GB, M-Audio Audiophile 2496

Permalänk
Medlem

Hur blir man Praetorian? Har jag alltid undrat.

Marine: Drone
Corporate: Runner
Predator: Predalien

Döda mer än 15 pers (Utan att dö): Queen (Om den inställningen är på).

Men hur blir man Praetorian? Är det ett mellanting mellan Drone och Queen?

Permalänk

Vaaaa...döda 15 utan att dö??? NÄÄ...det är ju omöjligt!

Har förresten sett folk som är Queens utan att dödat så många så tror att det beror från server till server.

Hur är det med poängen då? Jag vet att för varje sek man är marin så ökas poängen med 1. Men får man fler poäng för varje dödad alien? Och om man är Alien och dödar marin??

Ps. Är det nån som har svaren angående mina Primal Hunt frågor? Ds.

Permalänk
Medlem

predalien blir du när du chesthuggar en predator

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rizz Ovstel
Vaaaa...döda 15 utan att dö??? NÄÄ...det är ju omöjligt!

Inte om man fuskar

Visa signatur

MSI K8N NEO4 PLATINUM | AMD 64 3200+ | Corsair CMX512-3200XL XMS3200 2x512 | Powercolor X850XT 256MB DDR3 520/540 MHz | Seagate Barracuda, 7200rpm ATA - 80 Gb
3dmark 01: 23635 3dmark 03: 12440 3dmark 05: 4995
60 Shaman - Eonar http://ctprofiles.net/4658795

Permalänk
Medlem

Det som jag mesta la märke till i Primal Hunt är att i multiplayer så kan människorna placera ut sentry guns som dom hittar, sen så kan predator spränga sig själv när den har lite hälsa vilket jag tycker är lite irriterande, som tur är så gör den inte lika mycket skada som i filmerna.
Och så nya och vapen och annat som jag inte kommer på just nu.
Men det är väl standard avp2 som är roligast enligt mig iaf.
Man brukar kunna välja innan man joinar vilken alien eller typ av människa man ska va.
Hur många man ska döda innan man blir en queen ställs in på servern.

Jag har inte hört talas om att poängen blir högre ju längre tiden går det måste nog vara någon mod, annars kan man ställa in så att en vis ras får mer poäng för att döda andra.
Sen så behöver jag väl inte säga att avp2 är bland dom bästa spelen enligt mig.

Visa signatur

Intel Core i7-4790K CPU @ 4.00GHz | MSI Radeon HD7850 2048MB TWIN FROZR III OC |Corsair Vengeance DDR3 PC3-12800 1600MHz (2x8GB) | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 - ATX / Intel Z97

Permalänk

jaa den e så bra. men så mkt nytt men ändå så rekommenderar inte så många primal hunt...hmm. fiasko lr?

så d e inte värt o köpa den lr?

ps. 1 poäng/sek är det i survivor-gamen ds.

Permalänk
Medlem

Jo, om en viss inställning är på så blir man Queen när man dödat 15 pers (utan att själv ha dött). Det är ganska kul, för Queen är verkligen ett monster!