Permalänk
Medlem

Fel vid uppstart

Hej, har ett allvarligt problem som uppstod igår.
När jag startade min dator igår så blev jag väldigt överraskad då det över hela skärmen va massa olika färger huller om buller, tydligt grafikfel.

Jag startade om datorn då jag trodde att det bara var något fel vid uppstarten men fick samma problem om och om igen.
Jag kollade om det var fel på moderkortet genom att byta moderkort men det vart samma problem på det andra.
Detta måste väl bara betyda en sak, att grafikkortet är trasigt?
Det är ett 9800pro. Har garanti kvar så det är bara att skicka tillbaka kortet?

Ska tillägga att jag aldrig har haft problem med kortet och aldrig klockat det.
Hur bär jag mig åt när jag ska skicka tillbaka det? (komplett)

Väldigt tacksam för svar.
MVH, Johan

Permalänk

Det lär ju vara grafikkortet, men kan man inte få såna där fel av minnena också Vet itne riktigt men är ju bra om du testar med ett annat kort först. Annars är det bara att gå till kompletts sida för info om hur du skickar tillbaka.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

Testade att köra med 1 minnes sticka också, samma fel.
Ska testa med ett nytt kort imorgon, funkar det med det så skickar jag tillbaks 9800pro:et.

Permalänk
Medlem

AGP drivarna som stör ut. Har samma problem, allt försvann när dessa avinstallerades och kom tillbaka när jag installerade AGP-drivarna igen. Tyvärr är det mitt mobo som inte fungerar bra med ATI kortet, verkar som många har problem med just detta.

Visa signatur

[Intel P4 3.0Ghz 800MHz] [1GB - 2x512GB PC3200 DDR RAM] [400W] [Radeon 9800PRO]

Permalänk
Medlem

Men hur ska jag få in dessa när jag inte har något operativsystem? Det hände när jag installerade XP och den skulle reboota inför första uppstarten.

Verkar konstigt också då jag testade det på ett annat moderkort också.