Permalänk

www.komplett.se

Måste bara säga att komplett.se är riktigt bra och snabba. Beställde min dator i lördags och fick den idag (ondsdag) tycker att det är snabbt och bra.. allt gick smidigt och grejjorna låg bra packeterat i lådan. Bra gjort komplett.se!!
www.komplett.se rekomenderas!

Permalänk
Medlem

Samma känsla här.. fick byta ut ett defekt grafikkort och sen ville jag byta till ett annat märke så betala dom mellanskillanden på några hundralappar... perfekt känsla för kunden

Visa signatur

c:\spel

Permalänk
Medlem

Dom e riktigt bra, har ett bra retur system, etc.. Lite dyra dock...

Permalänk
Medlem

Håller med också

Förut var det de ultimat låga priserna på datorbutiken.se som gällde, men de är fruktansvärt dåliga med returer etc. De har lyckats jaga iväg mig iaf. Dessutom är ju deras priser inte så låga längre - de har liksom frångått sin grundprincip om att alltid hålla lägst priser, UTAN att förbättra servicen etc.

Iofs, var så längesen nu jag hade något med db.se att göra...men har ingen lust att ta chansen med dem igen.

Visa signatur

Stolthet och principer är intelligenssubstituerande egenskaper.
Trött på 'inbäddade' journalisers lögner i media? -> Medialens.org

Permalänk
Medlem

Instämmer icke.
Beställde RAM-minne som det visade sig vara fel på.
Det var dyr frakt på något som väger ~50 gram (runt 150-200:- har jag bestämt för mig)
Skickade tillbaks det dagen efter och fick betala frakten dit.

När det nya minnet kom tillbaka fick jag betala frakt IGEN.

Dessutom var det nya minnet flera hundra kronor billigare. Fick inga pengar tillbaka utan jag fick "ta något annat". Då jag redan var trött på dom bad jag dom att "ta CD-spindlar för resten". Jag fick en spindel med 50 skivor, värdet var inte i närheten av det de var skyldiga mig i och med att jag betalade ungefär dubbla priset för det minne jag till slut fick... Har inte beställt därifrån sedan dess men de är säkert bra i största allmänhet, men det avskräckte mig helt.

Bara frakten fram och tillbaka blev dyrare än minnet till slut.

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Permalänk
Medlem

Då har du Asken inte gjort så som du skulle. När det visar sig vara fel på datorkomponenter är det sällan försäljarens fel, när du upptäcker detta är det bara be om att få skicka tillbaka varan, sedan skriver du ditt kontonummer, och skickar kvitto på det betalda portot. De betalar tillbaka portot, om du inte har betalat fel porto (verkar vara så i ditt fall). Det gäller dock att orka läsa alla regler och göra enligt dessa. Har man gjort det och det blir ändå fel så är det bara att ringa och berätta. Visar du ointresse så drar de slutsatsen att de också kan vara ointresserade. Komplett är lätt att göra med, men man måste bry sig.

P.S. Har haft med Komplett att göra ett par gånger, mer tillmötesgående företag har jag aldrig haft kontakt med. När mitt grafikkort pajade och jag definitivt konstaterade att så var fallet skickade jag kortet till Komplett, och fick tillbaka bättre kort (utan att betala en krona) efter 4 dagar. Snacka om service. Sen har jag haft erferenhet att jag har fått fel vara men upptäckte det några månader senare, de kunde inte göra nåt åt det eftersom det hade gått så lång tid. Fullt förståeligt, det är bara att tänka sig in i deras situation så hade man handlat likadant själv.

Visa signatur

Abit NF7-S v2.0, Barton 2500+, Twinmos Winbond 2x256, 3d Club Radeon 9800 pro, Maxtor DiamondMax Plus 9 120GB S-ATA, Maxtor DiamondMax 10 200GB ATA

Permalänk
Medlem

Okej, jag antar att jag gav upp för lätt. Jag skickade kvitto och så vidare, men inte kontonummer eller nåt. Det kunde de väl ha sagt också? Det kändes som om det var "de som började" att vara ointresserade av att hjälpa.. Nu var det här ganska så länge sen, i alla fall fyra-fem år sedan.. kanske mer.. Så jag vet inte hur det är nu och om de var dåliga då, eller om det bara var jag som hade otur.

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Permalänk
Medlem

Dom har inte uppdaterat sin sida än, står fortfarande "Preliminärt 81 st. 2005-02-11 " ja det är ju den 12 i 2a idag ju ffs! Ne jag tycker att dom e sega. Sen kan man ju inte ändra in order heller, ialla fall så har jag inte hittat någon sådan blankett.

Visa signatur

Main: i5 6600k|ASUS Z170-P|Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4
WindForce GTX970| 500GB evo850|Phanteks Enthoo EVOLV

Retro: S939 A64 venice 3000+@2826mhz|ASUS A8N-E|PoV 7800GT|1024mb Corsair XMS 450mhz|Aspire 520w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryo Hazuki
Dom har inte uppdaterat sin sida än, står fortfarande "Preliminärt 81 st. 2005-02-11 " ja det är ju den 12 i 2a idag ju ffs! Ne jag tycker att dom e sega. Sen kan man ju inte ändra in order heller, ialla fall så har jag inte hittat någon sådan blankett.

Kan det bero på att det är lördag idag, kanske?

Ordern kan man avboka (så länge den är öppen) och sedan lägga en ny.

Permalänk
Medlem

Beställde min dator Söndag kväll och fick den tisdag eftermiddag.
Det är service

Permalänk
Medlem

Enda jag saknar hos komplett är en funktion som tillåter att man avbokar enskilda varor i en beställning, så att man slipper lägga om hela beställningen. Riktigt bra butik är det.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asken
Okej, jag antar att jag gav upp för lätt. Jag skickade kvitto och så vidare, men inte kontonummer eller nåt. Det kunde de väl ha sagt också? Det kändes som om det var "de som började" att vara ointresserade av att hjälpa.. Nu var det här ganska så länge sen, i alla fall fyra-fem år sedan.. kanske mer.. Så jag vet inte hur det är nu och om de var dåliga då, eller om det bara var jag som hade otur.

Du ska ju skriva ut RMA-Godkännandet och där står det att man ska lästa igenom noga innan man returerar. då finns det olika fält somdu ska skriva in det kontonummer och clearingnummer.

Permalänk
Medlem

har hört en grejj av komplett.se, jo det va så att min polares dator gick sönder och så skulle han få den fixad av komplett. jo allt gick fort och bra men sen när han skulle hämta ut den så var det stora buklor i chassi och repor lite här och var. han lämna in den igen och skulle få det gratis fixat, men så kom den en räkning på 900 kr iaf. vet inte om detta är sant men det låter tråkigt.. själv fick jag vänta på min gamla dator i 2 veckor innan jag fick den =/

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stisse
har hört en grejj av komplett.se, jo det va så att min polares dator gick sönder och så skulle han få den fixad av komplett. jo allt gick fort och bra men sen när han skulle hämta ut den så var det stora buklor i chassi och repor lite här och var. han lämna in den igen och skulle få det gratis fixat, men så kom den en räkning på 900 kr iaf. vet inte om detta är sant men det låter tråkigt.. själv fick jag vänta på min gamla dator i 2 veckor innan jag fick den =/

Om du inte vet om det är sant eller inte är det ju inte mycket att ta upp, har man inte alla fakta och vet att dom är sanna så tycker inte jag man ska ge sig på nätbutikerna. Visst låter det tråkigt, men var det så?

Visa signatur

Navigare necesse est, vivere non est necesse.