http://shg.biz OK!?

Permalänk

http://shg.biz OK!?

http://shg.biz

Någon som har handlat hos dessa, vill bara veta att dom verkligen är seriösa ?

Visa signatur

AMD Athlon "Winchester" 3500+ | Asus A8N-SLI nForce4 | Corsair Value Select 2x512MB + 2x1024MB | Hitachi 250GB SATA + 3xwdc 250 gb + WD 160GB IDE | Leadtek Winfast 6800GT PCI-e | NEC 3520 | Aspire 520W | Antec Super Lanboy | Floppy | Viewsonic 21" |

Permalänk
Medlem

fel forums del.
men ja dom är seriösa och bra

Visa signatur

AMD A64 3200+ - K8N-E Deluxe - 2x512 Kingston - Aspire 520W - HIS 9800pro IceQ

Permalänk

Ojsan, såg det nu:( Men man kunde inte radera, sorry. Hoppas ingen tar illa upp..

Visa signatur

AMD Athlon "Winchester" 3500+ | Asus A8N-SLI nForce4 | Corsair Value Select 2x512MB + 2x1024MB | Hitachi 250GB SATA + 3xwdc 250 gb + WD 160GB IDE | Leadtek Winfast 6800GT PCI-e | NEC 3520 | Aspire 520W | Antec Super Lanboy | Floppy | Viewsonic 21" |

Permalänk
Medlem

ja den affären starter

Permalänk
Medlem

Har handlat där, de är seriösa.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk

Citat;
"Jonas Da Man,

Jag vill bara meddela att shg.biz suger hårt.

Jag beställde en utav deras Ultraline datorer, och när jag väl fick den var det så mycket vatten i den att man skulle kunnat BADA i den.
Så efter 36 timmar med två bordsfläktar igång som båda stod på och luftade hela datorn, startade jag till slut datorn.
Det första jag fick se var att vattensystemet var i princip begagnat, ledningarna var fulla med skit - så jag fick ägna nästan 5 timmar åt att rensa hela vattensystemet innan jag ens kunde STARTA datorn.

Sen kom nästa problem, och det handlade om hårddiskar.
Ena hårddisken var helt sönderslagen. Kabeln och Kontakten ifrån PSU:n var trasig i gotset, och även hårddiskens kontakter var trasiga i godsen.
Kanske inte låter så farligt, men resultatet var att hårddisken inte gick att använda över huvud taget, eftersom det inte gick att koppla in kontakterna.

För övrigt har vi försökt ringa support, och de har endast svarat 1 gång - på ungefär en vecka.
(Kan ju nämna att jag då pratade med DANSK support - och de kunde inte hjälpa mig över huvud taget.)

Så om du köper en färdigbyggd dator ifrån dem, så råder jag dig till att tänka om. Personligen tycker jag att shg.biz är det sämsta företag jag någonsin har hittat - jag börjar tro att det är en enda snubbe som driver allt ihopa, och som bygger datorerna hemma i sitt garage - och sedan skickar ut till allmänheten.

Så nej, sanna mitt ord - spara pengarna, och köp delar istället - shg.biz går inte att lita på.

M v H,
Christer Fredholm"

Tänkte bara visa er som funderar på en dator...

Visa signatur

AMD Athlon "Winchester" 3500+ | Asus A8N-SLI nForce4 | Corsair Value Select 2x512MB + 2x1024MB | Hitachi 250GB SATA + 3xwdc 250 gb + WD 160GB IDE | Leadtek Winfast 6800GT PCI-e | NEC 3520 | Aspire 520W | Antec Super Lanboy | Floppy | Viewsonic 21" |

Permalänk
Hedersmedlem

flyttad!

ett tips är att söka annars.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas Da Man
Citat;
"Jonas Da Man,

Jag vill bara meddela att shg.biz suger hårt.

Jag beställde en utav deras Ultraline datorer, och när jag väl fick den var det så mycket vatten i den att man skulle kunnat BADA i den.
Så efter 36 timmar med två bordsfläktar igång som båda stod på och luftade hela datorn, startade jag till slut datorn.
Det första jag fick se var att vattensystemet var i princip begagnat, ledningarna var fulla med skit - så jag fick ägna nästan 5 timmar åt att rensa hela vattensystemet innan jag ens kunde STARTA datorn.

Sen kom nästa problem, och det handlade om hårddiskar.
Ena hårddisken var helt sönderslagen. Kabeln och Kontakten ifrån PSU:n var trasig i gotset, och även hårddiskens kontakter var trasiga i godsen.
Kanske inte låter så farligt, men resultatet var att hårddisken inte gick att använda över huvud taget, eftersom det inte gick att koppla in kontakterna.

För övrigt har vi försökt ringa support, och de har endast svarat 1 gång - på ungefär en vecka.
(Kan ju nämna att jag då pratade med DANSK support - och de kunde inte hjälpa mig över huvud taget.)

Så om du köper en färdigbyggd dator ifrån dem, så råder jag dig till att tänka om. Personligen tycker jag att shg.biz är det sämsta företag jag någonsin har hittat - jag börjar tro att det är en enda snubbe som driver allt ihopa, och som bygger datorerna hemma i sitt garage - och sedan skickar ut till allmänheten.

Så nej, sanna mitt ord - spara pengarna, och köp delar istället - shg.biz går inte att lita på.

M v H,
Christer Fredholm"

Tänkte bara visa er som funderar på en dator...

Hur demolerad dator prylarna var, har väl endå med hur posten hanterat godset. Inte direkt troligt att shg.biz stått och hoppat på grejerna och lekt med en slägga innan dom skickat iväg det;)

Tycker deras support har vart utmärkt, både för mig och en polare. Vart förflyttad till en svensk då jag snacka med dom sist, samma sak gäller polaren.

Man såg väl hur illa paketen var hanterade va? annars skulle inte sakerna sett ut som dem var. Men hur du skulle gått till väga på smidigaste sätt var att ta kort på de mkt skadade paket, retunera till shg.biz. Sen så ersätter posten skadorna och shg.biz skickar nya prylar till dig.

Men jag rekomenderar dem iaf, har handlat där massor med ggr och kommer göra fler ggr i framtiden.

Visa signatur

En dator.........

Permalänk
Medlem

Troligen postens fel. Jag har handlat av dom två ggr och jag tycke dom här helt okej, billiga priser

Visa signatur

| A64 3200+ @ 2600 Mhz | MSI K8N Neo2 | 1GB Corsair TWINX4400 @ 260Mhz 2.5-4-4-8 | HD 120+120 | Powercolor x800Pro vivo | SuperPi 32sec |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas Da Man
Citat;
"Jonas Da Man,

Jag vill bara meddela att shg.biz suger hårt.

Jag beställde en utav deras Ultraline datorer, och när jag väl fick den var det så mycket vatten i den att man skulle kunnat BADA i den.
Så efter 36 timmar med två bordsfläktar igång som båda stod på och luftade hela datorn, startade jag till slut datorn.
Det första jag fick se var att vattensystemet var i princip begagnat, ledningarna var fulla med skit - så jag fick ägna nästan 5 timmar åt att rensa hela vattensystemet innan jag ens kunde STARTA datorn.

Sen kom nästa problem, och det handlade om hårddiskar.
Ena hårddisken var helt sönderslagen. Kabeln och Kontakten ifrån PSU:n var trasig i gotset, och även hårddiskens kontakter var trasiga i godsen.
Kanske inte låter så farligt, men resultatet var att hårddisken inte gick att använda över huvud taget, eftersom det inte gick att koppla in kontakterna.

För övrigt har vi försökt ringa support, och de har endast svarat 1 gång - på ungefär en vecka.
(Kan ju nämna att jag då pratade med DANSK support - och de kunde inte hjälpa mig över huvud taget.)

Så om du köper en färdigbyggd dator ifrån dem, så råder jag dig till att tänka om. Personligen tycker jag att shg.biz är det sämsta företag jag någonsin har hittat - jag börjar tro att det är en enda snubbe som driver allt ihopa, och som bygger datorerna hemma i sitt garage - och sedan skickar ut till allmänheten.

Så nej, sanna mitt ord - spara pengarna, och köp delar istället - shg.biz går inte att lita på.

M v H,
Christer Fredholm"

Tänkte bara visa er som funderar på en dator...

Ren och vidrig bullshit du bedriver.

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

Låter väldigt konstigt om de skulle skicka en dator monterad med vattenkylning som har vatten i systemet under frakt...

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Avstängd

ja tycker dom e bra. Ett plus för det enorma utbudet av komponenter med mera.

Visa signatur

Kinkiga moderatorer och tråkiga forumsdelar, snart lämnar jag swec.

Permalänk

Jag har iofs bara handlat där en gång, men då gick det snabbt och smärtfritt

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 81_jocke
Låter väldigt konstigt om de skulle skicka en dator monterad med vattenkylning som har vatten i systemet under frakt...

Det är ju bara rent påhitt tror inte ens dom skulle skicka begagnade delar Har själv beställt där ifrån 3 gånger och har aldrig haft något strul typ.Bara nya prylar man får

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

Den där Crister Fredholm måste vara ett riktigt rövhål... Han påstår alltså att en mängd delar, inne i chassit, var "sönderslagna", utan att det syntes utanpå alltså. Så SHG skulle medvetet slaigt sönder bla HDsarna de just satt ihop o sen skickat iväg den?

Oo-kej...

Beställde min Laptop därifrån, och fick iofs vänta ett bra tag (2-3v e långt när man vill ha sin nya pryl innan den kom pga leveransförseningar, men då fick jag väldigt bra info och snabba svar från kundtjänsten!

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bran
Den där Crister Fredholm måste vara ett riktigt rövhål... Han påstår alltså att en mängd delar, inne i chassit, var "sönderslagna", utan att det syntes utanpå alltså. Så SHG skulle medvetet slaigt sönder bla HDsarna de just satt ihop o sen skickat iväg den?

Oo-kej...

Dom kan placeras i en bra grupp:Mytomaner

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk

http://nordichardware.se/forum/varning-for-shgbiz-vt105449.ht...

bifogar en liten miss som kanske är löst.

Dessutom skriver da man - ut ett namn, kanske sitt eget. Detta namn vilket borde vara möjligt att kontrollera och sanningshalten i det hela som sägs här.

Visa signatur

AMD 3000 64 X 800PRO 256MB

Permalänk

Fungerat jättebra för mig. Gjorde en beställning nyligen och allt gick smidigt. Ett fel bara, inga distanser till deras egna chassie. Lite irritation. Nå väl, jag får sno från skolan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas Da Man
Citat;
"Jonas Da Man,

Jag vill bara meddela att shg.biz suger hårt.

Jag beställde en utav deras Ultraline datorer, och när jag väl fick den var det så mycket vatten i den att man skulle kunnat BADA i den.
Så efter 36 timmar med två bordsfläktar igång som båda stod på och luftade hela datorn, startade jag till slut datorn.
Det första jag fick se var att vattensystemet var i princip begagnat, ledningarna var fulla med skit - så jag fick ägna nästan 5 timmar åt att rensa hela vattensystemet innan jag ens kunde STARTA datorn.

Sen kom nästa problem, och det handlade om hårddiskar.
Ena hårddisken var helt sönderslagen. Kabeln och Kontakten ifrån PSU:n var trasig i gotset, och även hårddiskens kontakter var trasiga i godsen.
Kanske inte låter så farligt, men resultatet var att hårddisken inte gick att använda över huvud taget, eftersom det inte gick att koppla in kontakterna.

För övrigt har vi försökt ringa support, och de har endast svarat 1 gång - på ungefär en vecka.
(Kan ju nämna att jag då pratade med DANSK support - och de kunde inte hjälpa mig över huvud taget.)

Så om du köper en färdigbyggd dator ifrån dem, så råder jag dig till att tänka om. Personligen tycker jag att shg.biz är det sämsta företag jag någonsin har hittat - jag börjar tro att det är en enda snubbe som driver allt ihopa, och som bygger datorerna hemma i sitt garage - och sedan skickar ut till allmänheten.

Så nej, sanna mitt ord - spara pengarna, och köp delar istället - shg.biz går inte att lita på.

M v H,
Christer Fredholm"

Tänkte bara visa er som funderar på en dator...

Du kan ju svara honom detta och hälsa från mig:

Inte för att vara taskig, men... *host*BULLSHIT!*host*...
Tror du allvarligt att vi ska gå på det, att dem skickar en dator fylld av vatten, att dem slagit sönder dina hårddiskar och att du sedan fick vänta 1 vecka i telefonen innan du fick prata med dem?

SHG.biz är enlig mig ett mycket seriöst företag, själv har jag beställt ett antal varor därifrån. Har vid 3 tillfällen ringt dem för att fråga vissa saker, satt max 10 minuter i telefonkö, vilket är helt acceptabelt. Kan också påpeka att jag pratade med en svensk.

SHG.biz har jag hört är motsvarigheten till vårat datorbutiken.se i Sverige, fast i Danmark då. Dem flesta jag sett beställt därifrån har varit mycket nöjda, inkl. mig. Jag själv hörde om dem just här på Sweclockers, och jag tycker det är riktigt lågt av dig att tala ner dem på just det sättet. Vad är du för nått, en konkurrent till dem eller någon som tycker att det är roligt att förstöra för andra bara?

Om du nu mot förmodan har beställt någonting därifrån ens, och nu mot förmodan skulle fått en komponent som är transportskadad, så är det Posten du ska snacka skit om, inte affären. Enligt min erfarenhet packar SHG.biz sina paket mycket noggrant. Min laptop kom i en flyttkartong fylld med frigolit samt tidningspapper, allt för att undvika minsta skada på datorn.

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
SpelClockers

beställde fredag. skickade söndag .kunde hämta ut det på måndag.
(hur fan de hann med det)

snabb leverans. funkade för mig.

handlat där 1 gång.

Permalänk
Medlem

en fråga bara, fick ni "normala" lådor från de?

Alltså jag trodde jag fick någo paket från familjen, (uppskuren större låda, tejpad igen etc.) såg lite "amatörigt ut". Jag har inte så mycket emot det, eftersom allt var helt etc. men undrar om de allting skickar återvunna kartonger? ja ja. det är bra för miljön i alla fall, och priserna

HZ

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hirez
en fråga bara, fick ni "normala" lådor från de?

Alltså jag trodde jag fick någo paket från familjen, (uppskuren större låda, tejpad igen etc.) såg lite "amatörigt ut". Jag har inte så mycket emot det, eftersom allt var helt etc. men undrar om de allting skickar återvunna kartonger? ja ja. det är bra för miljön i alla fall, och priserna

HZ

Har handlat där 4 gånger, och returnerat en gång också. Har gått perfekt alla gångerna. Inget att klaga på. Jag har då fått normala kartonger iaf, och inge begagnade delar som nån annan hade fått. Verkar ju mysko det. Har fått sakerna rätt snabbt också.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Avstängd

ja tycker dom e bra

Visa signatur

Kinkiga moderatorer och tråkiga forumsdelar, snart lämnar jag swec.

Permalänk
Medlem

jag har just beställt därifrån nu moderkort,minnce,cpu hoppas allting går fint och allting fungerar för då kommer jag handla där igen

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem

Tänkte bara lägga till betyg, köpte lite kylnings grejer där o det kom snabbt som fan. Jag är då helt nöjd med dom iaf, bra priser o relativt billig frakt.. kommer garanterat handla igen

Visa signatur

Surf/jobbdator: i7 3770K | GA-Z77-D3H | 16 GB | Intel 510 + 750 GB | HD6870 2GB | 30'' | P180B
Server: Phenom X4 9500 | GA-MA78G-DS3H | 8 GB | 5.4 TB | YY-0221
Speldator: IBM PC XT | 8088 4.77 MHz | 640k | 10 MB HDD | EGA | 360k/720k diskett

Permalänk
Medlem

Visst, shg.biz har bra priser men leveransen ligger på 4-6 dagar. Får alltid nerklottrade/dåligt tejpade kartonger.
Annars lugnt..

Permalänk
Medlem

Gick smärtfritt då jag handlade min 64'a där i höstas. Har inte gjort något returärende hos dom.
Men det lär ju komma inom sinom tid!