Heja komplett och posten

Permalänk
Medlem

Heja komplett och posten

Vanligtvis brukar jag gnälla här när jag beställt nåt, men den här gången är det svårt.

Jag beställde på processor, moderkort och minne från komplett på fredag, på eftermiddagen. På måndag kl 15:30 kom paketet fram! Processorn fanns inte ens i lager enligt hemsidan när jag beställde.

Som sagt, nu är det svårt att vara sur

Permalänk
Medlem

Ja, komplett är bra

Hoppas att dustinhome också är snabba. Beställde lite prylar därifrån igår..

Permalänk
Hedersmedlem

Måste också säga att jag förvånades av Komplett häromdan när jag beställde en KVM-switch på fredagen och fick den på mitten av dagen på måndagen.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Ja, komplett är bra

Hoppas att dustinhome också är snabba. Beställde lite prylar därifrån igår..

Beställer du på morgonen från dustinhome så lär du få det dagen efter. Om du inte bor på Gotland

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Måste också säga att jag förvånades av Komplett häromdan när jag beställde en KVM-switch på fredagen och fick den på mitten av dagen på måndagen.

Söndag morgon till mitten på måndag har de lyckats med för mig. Ännu mer fantastiskt.

Permalänk
Medlem

Komplett.se är snabba, men cdon är snäppet vassare. Beställde Half-Life 2 fredag natt (runt 03:00) innan det släpptes i butik på måndagen... Måndag förmiddag låg det i brevlådan. Hur gick det till?

Dustinhome var snabba de också, beställde ett MMC-kort till telefonen på tisdag morgon, hämtade det på posten onsdag eftermiddag.

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Gigabyte RTX 2080 Gaming OC, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk
Medlem

Det funkade bra att få prylarna från dustinhome, ska se hur bra det funkar med att skicka tillbaka en sak också, ska skicka tillbaka hddn,

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Måste också säga att jag förvånades av Komplett häromdan när jag beställde en KVM-switch på fredagen och fick den på mitten av dagen på måndagen.

Inget förtroende för dina gamla kollegor ;D

Komplett har blivit snabbare det sista (dock ej på returer, där tar det fortfarande ett halvt sekel). Men de har fortfarande en lång tid kvar till Dustin, max 24h på ordrar, max tre dagar på returer, helt ok

Visa signatur

"En gång ingen gång, två gånger en gånggång"

Permalänk
Medlem

Måste ta och hålla med där. Beställde i onsdags kväll, paketet var inlämnat kl 8 på nästa morgon påå posten. Idag (Fredag) står det att paketet är på väg till mottagaren (Från Varberg där jag bor). Så många ++++ för snabb leverans hos komplett.

Det enda negativa var väll att dom var lite för snabba med att lägga ihop ordern. Jag kom under natten fram till att jag orkade vänta på ett grafikkort som kommer in den 1:e april, men när jag tänkte ändra det på morgonen så var ju paketet redan skickat =P. Jaja, ingen större fara. Bara till att returnera.

Permalänk

Komplett är jäkligt bra. Fungerar hur bra som helst, och har speciellt snabba leveranser.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kamelbarn
Söndag morgon till mitten på måndag har de lyckats med för mig. Ännu mer fantastiskt.

samma här!

Visa signatur

A8N-SLI Deluxe,fx55,4*512 corsair xl pro, Gainward GeForce 7800GTX 256MB 2xDVI PCI-Express,"U/3500PCX XP GS"ViVo,470MHz,Viewsonic 19'' TFT VX924 - Svart (4ms), 36gb raptor som sys disk,120 gb maxtor som slav,antec neopower 480w.waterchill på cpu o gpu 3dmark 05:8309