Permalänk
Melding Plague

Shuttle SN25P

<font style="font-size: 10pt"><b>Shuttle SN25P</b></font> <small class="small">tisdag 22 februari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Simon</a></small><br>
<a href="http://www.sfftech.com/showdocs.cfm?aid=653" target="_blank" >SFFTech</a> har skrivit en lång och utförlig recension på tillverkaren Shuttle:s senaste produkt: SN25P. Den bygger på Nvidias styrkrets nForce4 och erbjuder bland annat ett integrerat Envy24-ljudkort, gigabit-LAN samt stöd för två stycken SerialATA-enheter i RAID.
<br />
<br />"<I>Setting a new standard once again, Shuttle has released the SFF industry’s first NVIDIA nForce4 based system, the SN25P. With support for AMD’s Athlon 64/FX Socket 939 CPUs, this represents the latest and most advanced AMD SFF system released to date. Although similar systems from other SFF manufacturers are in the pipeline, Shuttle has once again beaten them to the punch with the launch of the SN25P.</I>"
<br />
<br />Läs recensionen hos <a href="http://www.sfftech.com/showdocs.cfm?aid=653" target="_blank" >SFFTech</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Tack till Björn Johansson för tipset!

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Woho, hög "vill-ha" faktor

Visa signatur

Asus B650E-F | Ryzen 7950X3D | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000C30 | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI GeForce RTX 4080 16GB GAMING X TRIO | LG C2 42" OLED | Samsung 990 Pro 1TB | Fractal Design Meshify 2 TG | Seasonic Prime GX 1300W

Permalänk
Medlem

Ja tack!

Visa signatur

En ogrundad optimism. En antirealism.

Permalänk
Medlem

No problemo

Dock är testet på techreport (skickade med det också) faktiskt mycket bättre, både bild-, benchmark och innehållsmässigt.

SFFTECH (som förövrigt är kanonbra, speciellt forumen) gjorde ett ganska mediokert test förhållandevis där t ex ljudchippet från VIA inte togs upp alls.

http://techreport.com/reviews/2005q1/shuttle-sn25p/index.x?pg...

/Björn Johansson

Permalänk
Medlem

När kommer den till sverige? Någon som vet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Tack till Björn Johansson för tipset!

Varför la du inte till reviewn från techreport.com ?
Den var ju mycket fräschare än sfftech

Permalänk
Hedersmedlem

Tycker inte de senaste Shuttle lådorna har varit så fina.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Nu vart man sugen på att byta upp sig....

MaLo: ofta det är nått fel på SN95G5:an typ en av dom kleanste SFF som släppts.

Visa signatur

=-Datorn:Athlon 64 2249mhz (9x250) s939(Primestabil 3 dygn), Abit KN8 Ultra Pci-e, 2x512 mb Kingston PC-3200 ,Powercolor X800GTO 16, Seagate 200Gb+250Gb+250Gb, Antec Lanboy,Zalman Cnps 7700 & NB47J, Seasonic S12 430w=-=Soffleksakerna:Viewpia 32" LCD (Mördad Av Postverket),Xbox 360 Pe, Dilog DT355-=

Permalänk

ojojoj vad fin. Hade jag haft en massa pengar över så skulle jag ersätta min nuvarande dator med en sån

Permalänk
Medlem

*Dreglar*

Visa signatur

Say what you mean, mean what you say

Permalänk
Medlem

Jag kan ju inte påstå att jag har blivit mindre sugen på shuttle sn25p när jag läst recensionen på techreport.

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem

Efter läst recensionen så fattar jag inte varför dem inte har bytt plats på PCIE 16x och 1x , för nu är ju PCIE 1x helt värdelös för den troligen alltid kommer vara ivägen av grafikkortet.

Jag känner att ett grafikkort och sen ett audigy 2 ljudkort (el bättre) för spel e ett måste om man ska ha kunna höra allt.

Men det går självklart inte kombinera... klart en besvikelse. Men det skiter sig också på punkten att det inte finns nå PCIE ljudkort än heller.

Blir att vänta till en bättre lösning igen då...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FiRe
Efter läst recensionen så fattar jag inte varför dem inte har bytt plats på PCIE 16x och 1x , för nu är ju PCIE 1x helt värdelös för den troligen alltid kommer vara ivägen av grafikkortet.

Jag känner att ett grafikkort och sen ett audigy 2 ljudkort (el bättre) för spel e ett måste om man ska ha kunna höra allt.

Men det går självklart inte kombinera... klart en besvikelse. Men det skiter sig också på punkten att det inte finns nå PCIE ljudkort än heller.

Blir att vänta till en bättre lösning igen då...

Annars får inte nVidia och ATIkorten plats som tar två slottar. Kör x800xt så har du bra prestanda med en pci-x ledig.

Har ingen egen erfarenhet av VIA Envy men vad jag har hört ska det vara bra när man gejmar.

Permalänk
Medlem

annars är det ju bara att köra med externt audigy.....

Visa signatur

=-Datorn:Athlon 64 2249mhz (9x250) s939(Primestabil 3 dygn), Abit KN8 Ultra Pci-e, 2x512 mb Kingston PC-3200 ,Powercolor X800GTO 16, Seagate 200Gb+250Gb+250Gb, Antec Lanboy,Zalman Cnps 7700 & NB47J, Seasonic S12 430w=-=Soffleksakerna:Viewpia 32" LCD (Mördad Av Postverket),Xbox 360 Pe, Dilog DT355-=

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara en högljudd maskin...massa fläktar...annars trevlig. (även om jag personligen inte gillade designen)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuclear
annars är det ju bara att köra med externt audigy.....

Ja men problemet är ju att dem externa kör EAX genom mjukvarukodning medans interna kör genom hårdvaran. Därmed snor externa audigy 2 onödigt mycket CPU. PLUS att man slipper de miljoner extra kablar som det blir med ett externt kort.

Det jag saknar på shuttle att de borde ha 3 platser på chassit så att 2 kan användas iaf att man har en extra fet kylning , helst om man kör med artic cooler kylaren.

...sen har man alltid utrymme för den extra expansion porten.

Permalänk

vadå, så man kommer inte att kunna ha ett x850xt kort för att de tar upp 2 platser ? Lr har jag fel ?

Visa signatur

Thermaltake Shark | AMD Athlon 64 X2 3800+ @ 2200Mhz l Asus939 - Nforce4 (A8N-E) l Corsair XMS CL2 1024 x 2) l WD S-ATA II 250gb l XFX Geforce 7900GT Extreme

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linus_tapion
vadå, så man kommer inte att kunna ha ett x850xt kort för att de tar upp 2 platser ? Lr har jag fel ?

Jodå men jag menar att man inte kombinera ett grafikkort som x850xt och ett ljudkort samtidigt. För grafikkortet täcker över den andra kortplatsen med sin kylning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akius
Ser ut att vara en högljudd maskin...massa fläktar...annars trevlig. (även om jag personligen inte gillade designen)

Uppenbarligen har du inte ens läst hela recensionen.

Permalänk
Medlem

Jag har denna burk...och tyvärr måste jag skaffa ett nytt grafikkort om jag inte ska byta kylare.
Har ett HIS X800XL och den får man inte in i burken, del är kylaren på kortet för djup och sen är den för lång, så nu blir det att skaffa ett "mindre" kort...annars verkar den fungera bra
En aning mindre än mitt gamla chieftec fulltower oxå hehe..