Billiga saker i Kina?

Permalänk
Medlem

Billiga saker i Kina?

Min farmor och farfar ska åka till Kina i maj, så jag undrar om någon har nån erfarenhet om någon slags vara skulle vara extra billigt, inte kläder och sånt då jag inte ska följa med. Tänkte skicka med en beställning på en ipod, hur mycket kan den kosta där tro?

Permalänk
Medlem

elektronik kan vara mycket billigt i dom asiatiska länderna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
elektronik kan vara mycket billigt i dom asiatiska länderna.

Ok! Men hur mkt kan en ipod kosta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GasGas
Ok! Men hur mkt kan en ipod kosta?

alt 1 = google
alt 2 = ge dom pengar med så att det skulle minst räcka åt en halv ipod i sverige
alt 3 = betala till dom när dom har köpt en
alt 4 = du kan ju be dom att ringa,maila, till dig när dom har kollat priset
alt 5 = kommer inte ihåg sidan nu men jag kanske hittar den vart man kan se asiatiska priser.

Visa signatur

Olen Jumala ja Rafaelin enkeli tulee hakemaan teiät!
Tackar Grillcliff för varningen och det kan du uppfatta hur du vill.

Permalänk
Medlem

Jag brukar sällan säga detta men testa en sökning. Jag har personligen svarat på denna fråga en två-tre gånger tror jag. Så trådar finns i ämnet. Ipoden har jag dock ingen aning om.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

www.alibaba.com finns tusentals med leverantörer och så e de en länk till deras hemsida (oftast) sök där så hittar du en massa leverantörer, står de inget pris är det bara att skicka ett mail till dom (på engelska)
Så ska de nog lösa sig

Visa signatur

Stationär Compucase 400W .:. AMD64 3700+ San Diego .:. Gainward 7900GT .:. MSI K8N NEO4 .:. WD 250bg SATA 16mb .:. 1024 PC3200 .:. 20" TFT (hp 2035) .:.
Bärbar Acer TravelMate .:. 2,8ghz .:. 256 ram .:. 40gb .:. ATI Mobolity Radeon 9000 IGP .:.
Jobbedator IBM T60 .:. 2,16ghz dual 2 core .:. 2gb ram .:. 100gb .:.

Permalänk
Medlem

Jag var nyss i Hong Kong samt Guangzhou. Jag tyckte inte prisnivån var särskilt låg på varesig kameror eller MP3 spelare. En ipod kostade i stort sett lika mycket som här. Verkar bara vara billigare i USA just nu då $ är relativt låg.
// Micke

Permalänk
Medlem

Det är inte en så stor mening med att åka in till städerna och leta med tanke på att dom är längre fram i utvecklingen än vad vi är. ska du ha billiga komponenter så rekomenderar jag dig att ta dig ut på landet där tillverkningen finns (billiga arbetskraft finns ute på landet, ej i städerna) och får du tag i nån högt uppsatt person och säger att du är i från Europa, Sverige så kan du nog få köpa lite komponenter. Att "känna" någon från Europa i Asien är stort

Visa signatur

Stationär Compucase 400W .:. AMD64 3700+ San Diego .:. Gainward 7900GT .:. MSI K8N NEO4 .:. WD 250bg SATA 16mb .:. 1024 PC3200 .:. 20" TFT (hp 2035) .:.
Bärbar Acer TravelMate .:. 2,8ghz .:. 256 ram .:. 40gb .:. ATI Mobolity Radeon 9000 IGP .:.
Jobbedator IBM T60 .:. 2,16ghz dual 2 core .:. 2gb ram .:. 100gb .:.

Permalänk
Medlem

Ok, nu ska jag ta och berätta allt du behöver veta.

1. APPLE säljer till SAMMA PRISER över _hela_ världen, och tackvare den låga dollarn, så är USA billigast.
2. I Kina kan du köpa "Kina kopia DVD", sådana filmer där dem filmat den på bion.
3. Det finns MYCKET som är billigt (som är sjukt billigt) och det finns mycket annat som (t.ex. elektronik) som INTE är billigt.

I Kina så måste man pruta på allting (finns det något värre?), vad man än handlar, så ska man betala 1/10 av original priset. (IE, kostar den 100kr, ska man betala 10kr).

När jag åkte dit, så växlade jag 1500kr (om jag inte minns fel) och jag växlade tillbaka 800kr. Jag kunde inte spendera mina pengar alltså, allting är så sjukt billigt.
Saker som du köper i Kina är: kläder, handtillverkade prylar, bilder/konst/m.m, billig mat.

Undrar du något mer, citera! :-).

Visa signatur

Kandidatexamen i Data- och Systemvetenskap vid Stockholms Universitet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typh00n
Ok, nu ska jag ta och berätta allt du behöver veta.

1. APPLE säljer till SAMMA PRISER över _hela_ världen, och tackvare den låga dollarn, så är USA billigast.
2. I Kina kan du köpa "Kina kopia DVD", sådana filmer där dem filmat den på bion.
3. Det finns MYCKET som är billigt (som är sjukt billigt) och det finns mycket annat som (t.ex. elektronik) som INTE är billigt.

I Kina så måste man pruta på allting (finns det något värre?), vad man än handlar, så ska man betala 1/10 av original priset. (IE, kostar den 100kr, ska man betala 10kr).

När jag åkte dit, så växlade jag 1500kr (om jag inte minns fel) och jag växlade tillbaka 800kr. Jag kunde inte spendera mina pengar alltså, allting är så sjukt billigt.
Saker som du köper i Kina är: kläder, handtillverkade prylar, bilder/konst/m.m, billig mat.

Undrar du något mer, citera! :-).

Jag köpte en DV-kamera för mindre än halva marknadspriset där, hur föklarar du det? Ska leta upp tråden med mitt megainlägg om shopping i Kina i morgon om jag kommer ihåg. Men jag kan direkt säga att ditt inlägg inte stämmer mer än om iPod, som jag inte har någon koll på.

Permalänk
Medlem

Apples produkter är lika dyrt jämfört med Sverige i Kina, billigare i Hongkong, ett exempel är Mac mini som kostar 3900HK$ motsvarar ca: 3600kr enligt forex AppleCare kostar dessutom bara 1120HK$.