Permalänk
Medlem

FedEx?

Ni som haft FedEx som leverantör och köpt utomlands.

Berätta hur paketet kom fram, levererades det direkt till dörren? Hur funkade hela transport processen?

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Medlem

Jag har fått flygbiljetter en gång med fedex, gick hur dåligt som helst faktiskt.

Arbetsgivaren i USA beställde biljetterna på yahoo travel ungefär en vecka innan. Dagen innan jag skulle åka hade jag fortfarende inte fått de. Det gick fort från USA till stockholm sen blev det segt. Jag fick ringa dom flera gånger o till slut så fick jag åka 9 mil för att hämta biljetterna själv kvällen innan jag åkte (o jag åkte 5 på morgonen, kul).

Men i vanligt fall så ska dom leverera till dörren, räkna dock inte med att det kommer den tiden dom säger det ska komma för då hade jag haft biljetterna några dar innan. Inom USA funkar det betydligt bättre, där fick jag biljetten dagen efter vi beställde.

Edit: Fick för övrigt ingen ersättning eller ursäkt för att dom var försenade och jag fick åka å hämta dom istället för att jag fick vila innan resan, mycket dålig stil tycker jag. Så jag skippar helst fedex om det går!

Visa signatur

Surf/jobbdator: i7 3770K | GA-Z77-D3H | 16 GB | Intel 510 + 750 GB | HD6870 2GB | 30'' | P180B
Server: Phenom X4 9500 | GA-MA78G-DS3H | 8 GB | 5.4 TB | YY-0221
Speldator: IBM PC XT | 8088 4.77 MHz | 640k | 10 MB HDD | EGA | 360k/720k diskett

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snq
Jag har fått flygbiljetter en gång med fedex, gick hur dåligt som helst faktiskt.

Arbetsgivaren i USA beställde biljetterna på yahoo travel ungefär en vecka innan. Dagen innan jag skulle åka hade jag fortfarende inte fått de. Det gick fort från USA till stockholm sen blev det segt. Jag fick ringa dom flera gånger o till slut så fick jag åka 9 mil för att hämta biljetterna själv kvällen innan jag åkte (o jag åkte 5 på morgonen, kul).

Men i vanligt fall så ska dom leverera till dörren, räkna dock inte med att det kommer den tiden dom säger det ska komma för då hade jag haft biljetterna några dar innan. Inom USA funkar det betydligt bättre, där fick jag biljetten dagen efter vi beställde.

Edit: Fick för övrigt ingen ersättning eller ursäkt för att dom var försenade och jag fick åka å hämta dom istället för att jag fick vila innan resan, mycket dålig stil tycker jag. Så jag skippar helst fedex om det går!

Vart hämtade du paketet då?

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Medlem

På posten i stan (Boden).. Fedex lämnade paketet där åt mig. Det var så långt dom skulle den dagen :/

Visa signatur

Surf/jobbdator: i7 3770K | GA-Z77-D3H | 16 GB | Intel 510 + 750 GB | HD6870 2GB | 30'' | P180B
Server: Phenom X4 9500 | GA-MA78G-DS3H | 8 GB | 5.4 TB | YY-0221
Speldator: IBM PC XT | 8088 4.77 MHz | 640k | 10 MB HDD | EGA | 360k/720k diskett

Permalänk
Medlem

Fedex funkar skitbra du får ett tracking nummer och dom leverar hem till dig

Permalänk
Avstängd

om man bor mer centralt funkar det bra, jag fick ett nàtverkskort efter att jag hade gjort rma levererat hem till dòrren fràn tyskland. gick pà 2-3 dagar

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem

men kan man be dem lämna paketet hos närmsta uthämtningställe (posten) ?

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bigman
Fedex funkar skitbra du får ett tracking nummer och dom leverar hem till dig

Kan bara hålla med. Funkade super när jag fick mina grejer från DD i usa.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Min erfarenhet av FedEx är leverans fram till dörren. Jag bor dock i en kommun där huvudsamhället har cirka 5000 invånare. Varken stort eller rakt ute i skogen alltså. Från USA har det gått på 5-7 dagar båda gångerna.

Vidare så fick jag via UPS ett par MC-kängor från Tyskland på ungefär samma tid. Leverans fram till dörren.

USPS (posten i USA) är otroligt nog det mest förvånande jag varit med om. Ett ekolod skickades till mig på torsdagen och jag fick det på måndagen. Helt otroligt! Trackingnumret gick dock inte att spåra efter det gått från USA. Leverans till ICA-posten.

Permalänk
Medlem

FedEx försöker lura folk i Sverige

Jag beställde en vara, som FedEx skickade faktura på 2.5 till leverantören. Dock kom paketet aldrig fram och jag fick ringa och gräva för att se var det befann sig någonstans. Det visar sig att FedEx dokumenterat att "ingen svarade när vi knackade på" så dom skickade paketet tillbaka till Holland där det ursprungligen kom ifrån.
Senare plockar dom upp det igen efter att leverantören börjat fråga och skickar det upp till Sverige med leveransdatum 27.5. Ingen kom trots att dom försöker påstå att någon knackat på (jag var hemma hela dagen). Detta är dock inget ovanligt i Sverige där ingen har utbildning och alla stora företag försöker anlita så inkompetent personal som möjligt för att inte behöva betala ut någon ordentlig lön, vilket i slutändan alltid blir kundens problem (Sverige är väl vana vid att inte ha någon som helst koll på kundservice). Den 28.5 lär paketet har kommit fram kl 12.30 trots att inget paket kommit förrän klockan 18.

Härefter säger kundservice att endast ett avtal för leverans 27.5 har tagits emot av leverantören, trots att leverantören står med dokumentation i handen att leveransen blivit upplockad 2.5. Kundtjänst står alltså och tvärljuger i ansiktet på sin kund i hopp om att jag bara skall försvinna.
Nej- använd inte FedEx i Sverige. Har hört om gånger då de tagit betalt för tjänster som inte ens beställts (som deklaration etc.) som enligt deras avtal enskilt måste beställas.