Permalänk
Medlem

Man kanske vill ställa in några inställningar på hur spelaren ska spela upp låtarna, välja låt (EQ mm), se vilken låt som spelas, se hur lång batteritid som är kvar, titta hur mycket klockan är (om spelaren har den funktionen), man kan rensa sin mp3-spelare utan behov av dator, se vilken uppspelningsrate låten är i. Så ja, jag har personligen behov av att ha en skärm iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maickel84
Vem bryr sig om status? Det är spelarn som är det viktigaste, framförallt ljudet. Inom ljud finns inget som heter status, ljudkvaliten är det ända viktiga.
Detta system har jag, någon som känner igen märkes, antagligen ingen. Jag lyssnar på ljudet, inte på vad andra säger om märket.
Personer som köper ljudprylar efter märke tycker jag synd om.

http://www.prisjakt.nu/galleri.php?user=Rambo2k4

jag håller med dig
men erkänn att om du hittar ett märke som "alltid" eller *oftast* har bra/fett ljud så tittar du på deras alternativ först/tidigt eftersom det brukar vara bra.

jag själv erkänner att jag tycker sony gör en del rikitigt feta prylar så när jag är i en affär och "känner&petar" brukar jag gå på sony först..

självklart köper jag inte sony om jag hittar ett bättre alternativ!

Visa signatur

En själ som exploderar.
vrede ställd, mot livets nerv.
Kall eld.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jingizu
jag själv erkänner att jag tycker sony gör en del rikitigt feta prylar så när jag är i en affär och "känner&petar" brukar jag gå på sony först..

Helt sant. Det där borde stå i Koranen.

Visa signatur

Bajsmacka

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drakir
Man kanske vill ställa in några inställningar på hur spelaren ska spela upp låtarna, välja låt (EQ mm), se vilken låt som spelas, se hur lång batteritid som är kvar, titta hur mycket klockan är (om spelaren har den funktionen), man kan rensa sin mp3-spelare utan behov av dator, se vilken uppspelningsrate låten är i. Så ja, jag har personligen behov av att ha en skärm iaf.

Den info av det där som Shufflen ger är ju batteriet, resten har man ju "hemma" i iTunes...

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk

Hade det varit tvärtom, dvs. att Shuffle hade display och JoS inte hade det, hade antagligen alla klankat ner på JoS. Inkl de som praisar Apples no-display-tilltag.

Det tror jag iaf.

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Medlem

Är det nån som vet när denna spelare komer ut i butikerna?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gillestugan
Ang priset kan man iallafall tacka Apple och Ipod för att de rört om i grytan lite. Kul när konkurrensen fungerar! Det är inte ofta man ser.

Hahahahaha så sant som det var sagt!

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
Är det nån som vet när denna spelare komer ut i butikerna?

Jag har beställt min direkt från www.jensofsweden.com och får den antagligen på torsdag.
Den kommer ut på inet på onsdag iaf för 1395kr (1340 på internet affären).

Permalänk
Medlem

Verkar vara bilig men det är förstårs utan hörlurar och laddare och halsband, fast om du köper till det så kostar det::: Totalt inkl. moms 1 534 kr .Totalt exkl. moms 1 227 kr

Jag ska köpa en. Har en ful jevla mp3 som jag säljer nu har jagbestämt mig för.
/Johan

Visa signatur

/Calida

Permalänk
Medlem

Inte heller denna gång kommer det att bli en stor säljare för Jensa, tycker att MP-120 utstrålar motsatsen till god design, är nog faktiskt ett praktexempel på kass formgivning,, tribal inspirerade mönster var kanske coola på Tofta strand för 5 år sedan, om ens då ;). Att sedan täcka halva spelaren med 1GB taskigt spärrad text,, suck.. Jensa känns som en manlig Lena Philipsson, jag syr mina egna kläder, noll koll och stor mun.. Nu när Sony släpper sina spelare och att du får en iPod mini 4GB för 1800:- så tror jag Jensa får det svårt,, han kanske borde läsa lite industridesign sålänge och komma igen om några år..
En annan sak som slår mig är att alla har helt plötsligt blivit HiFi gudar och bara det absolut bästa är är bra nog, seriöst hur många % hör någon direkt skillnad på en MP3 192k och en AAC 192k.

**

Visa signatur

Eat your greens kids

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TeebZ
Ja, det är ju bra att priserna rasar men frågan är som sagt: Vad är haken?

OffTopic: Tycker att iPodar (vanliga, mini och shuffle) är osedvanligt fula. Ingen som helst design, bara fyrkatner med rundade hörn och helt malplacerade ringar med kontrollerna på :/ För att inte tala om den mentalsjukhus-inspirerade vita färgen som får en att vilja köra huvudet i väggen varje gång man ser den Och ja, jag gillar stilren design.

tack Tack TACK....äntligen nån som fattar

Visa signatur

Before Anyone Did Anything FRESH did everything

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Friamannen
Hade det varit tvärtom, dvs. att Shuffle hade display och JoS inte hade det, hade antagligen alla klankat ner på JoS. Inkl de som praisar Apples no-display-tilltag.

Det tror jag iaf.

Veckans sanning.

Personligen skulle jag välja en JoS'en framför minin, av den enkla anledningen att jag inte tycker att minin gör skäl för sitt namn. 9*5*1.5 (cirka) är inte smått i mina ögon. Shuffle är ett skämt. Varför skulle man köpa en spelare med så begränsade funktioner, när man kan lägga på nån hundralapp för att få en med fler funktioner? Och att Apple "är status och gör snyggast prylar", vad är det för argument? Jag tycker dom är direkt fula (förutom de färgade minisarna och U2-varianten), och även om man tycker att dom är snygga så är det väl ändå inte så att man går omkring och viftar med dom för att folk ska se?

Och argumentet att det inte behövs någon display "för att man ändå bara har bra låtar" är väl väldigt individuellt. Själv slänger jag inte bara in ett mishmash av bra låtar, utan lägger in hela skivor, med ibland väldigt varierande musikstil, och lyssnar sedan på det jag känner för. Att inte kunna välja låt bland de flera hundra som faktiskt får plats på en GB skulle vara väldigt frustrerande IMO.

Permalänk
Medlem

Apples spelare är INTE snygga. Solstickan har bättre design på sina produkter.

Permalänk
Medlem

Ingen som funderat över iTunes

Ville själv ha en Shuffle bara för sakens skull. Ingen skärm... lite coolt. men men, efter att ha sett jos mp120 så ändrade jag mig lite. Jag vägde för och emot. Men kommer fram till att Jos har nästan dubbel batteritid. Trots detta så envisas jag med att gå till macbutiken och kolla på shufflen. Den var fin, och liten och lätt (22 g), men till min fasa upplyses jag om att man endast kan lägga till musik i spelaren med programmet iTunes!!
iPoden blir förvisso en ny enhet i windows där man kan lägga över filer, men lägger du över mp3-filer genom att dra dem till enheten kommer shuffle inte kunna spela filen! Enda sättet att få spelbar musik är att använda iTunes.

Sorry Apple, men ni förtjänar inte mig som kund. Sony är ett annat exempel, som envisas med sony-memory stick som kostar myckeet mer än vanliga flash eller sdminnen.

Om nu Apples ide med dessa spelare är att locka in kunder i deras iTune-butik så tycker jag de borde sälja spelaren shuffle för mycket mindre pengar. Iaf mycket mindre än någon anna spelare med samma prestanda. De borde subventionera skiten till kanske 500 kr. Då hade ju alla köpt den och tvingats använda iTunes... aja, JAG kommer inte välja en spelare med användarbegränsningar före en lika dyr (billig) utan.

tänk om ni vill föra över en från en dator utan iTunes!

----------------------------------------------------------------------
ändring:

Har just köpt spelaren och kan säga att den har en del problem.

vid låg volym (0-3) kan man höra ett missljud, mer eller mindre beroende på vilken ljudprofil man använder. Detta högfrekventa surr var mycket störande. Då jag är mycket känslig för sådant är jag beredd att lämna tillbaka den.

----------------------------------------------------------------------
tillägg:

Laddade ner firmware update. Nu blev ljudet mycket mindre, men dock konstant och lika oavsett SRS inställning.
Har dock lyckats eliminera surret genom inställningarna för skärmvisningen. Om jag istället för ID3taggarna visar equalisern så försvinner missljudet (!). aja... det duger för mig. Men allvarligt... känns som att kanske apple har lite högre kvalite... well. Att tillägga är att missljudet endast hörs vid användning av "the-plug"lurarna, då dessa kräver rätt låg volym. Med mina technicslurar eller ljudanläggning låter det helt perfekt.

Permalänk
Medlem

Intressant tråd. Har själv vacklat fram och tillbaka mellan shuffle och mp-120.

Lutar mot mp-120 för min del, eftersom jag är (och kommer att vara) en del på resande fot så vill jag inte vara beroende av iTunes. Har nämligen ingen dator med mig, har all musik på cd-skivor som jag sedan slänger över på närmsta @-café.

Men ... det här missljudet som ocysp talar om vid användande utav "Koss - The plug", är det bara han eller kan någon annan konfirmera problemet?

Nån som vet hur shufflen mäter sig ljudkvalitémässigt mot mp-120:an? Då menar jag inte EQ-lägen, SRS osv utan ljudet och uteffekten.

*edit: brorsan köpte just en shuffle nämligen och ljudet var ju inte direkt helt överväldigande bra. Känns som att storebror iPod låter ganska mycket bättre än den lilla shufflen.

Permalänk
Medlem

Jag satt också o dregglade över den igår, och idag slog jag till och beställde den...

Ett tips är att beställa från inet, som jag gjorde... där kostar den bara 895 kr

http://www.inet.se/index_main.asp?ref=ID1_6303628&pl=6303628

Angående iPod Shuffle... hos mig väcker den inget "ha-begär" överhuvudtaget. Sanslöst ful och klumpig är vad den verkar vara.

Permalänk
Avstängd

Hoppas du blir nöjd

Visa signatur

Signatur raderad. Var vänlig läs §7 i våra regler

Permalänk
Medlem

fick hem min mp-120 igår och ett par Koss the Plug lurar. Funkade fel fritt i 3 timmar sen la paus och play knappen av så nu går det inte att starta den.

Köp inte JOS MP-120 då det verkar vara ett oerhört stort antal måndags ex

Visa signatur

Allt-i-allo: MacBook Pro 15" Mid 2015 - 2.8GHz i7 - 16GB Ram - AMD Radeon R9 M370X 2GB
HTPC: Mac Mini Late 2012 - 2.5GHz i5 - 4GB Ram - Skräp GPU
Annat: Flera lekburkar för meck och server
Övrigt: Synology DS213j med 2*WD30EFRX 3TB i SHR