Permalänk

Bra budgetTV?

Letar efter en budget-TV, hittade denna:
Är det bara skräp?

http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/...

Permalänk
Medlem

Saba är ett lågprismärke. Skulle inte förvåna mig om de använder Philips bildrör om de kommer över ett andrahandsparti billigt.

Mitt råd är att åka till ågon av butikerna och titta på bildkvaliteten.

Tänk även på att de billigare märkena alltid har enormt kassa menuer och bruksanvisning, fast det är oftast inget problem då man bara behöver det vid installationen.

399:- för en 3-års försäkring låter inte helt fel det heller, för att gardera sig, men jag har ingen aning om vad som ingår i försäkringen.

Visa signatur

God is just an imaginary friend for grownups.
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Man får _alltid_ vad man betalar för, snålar du så får du crap, that's life.

Permalänk

Kolla beg. Fick en kanon fin 32tums Grundig tv med 5års försäkring kvar för 2000:-

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk

Saba är inte så dåligt som man kan tro. Men jag tror jag såg en Philips, typ "Sverige Tv:n", för 1990:- på någon av kedjorna för några veckor sedan. Den är antagligen bättre. Saba tror jag dock inte är ett dåligt köp.
Vad det försäkringen anbelangar så är alla "elektronik-kedje-försäkringar" skit, köp den INTE!

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem

Saba använder sig av thomsons bildrör!

Står to.m. i texten på sidan juhe....

Snygg 28" tv med Focus Gun bildrör från Thomson

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Saba använder sig av thomsons bildrör!

Står to.m. i texten på sidan juhe....

Snygg 28" tv med Focus Gun bildrör från Thomson

Är det skitrör eller?

edit: när man köper en tv, ingår det någon sorts försäkring trots att jag inte köper til len försäkring?

Jag menar, pajjar bildröret efter 1 månad är det bara att skrota den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vadå cpu?
Är det skitrör eller?

edit: när man köper en tv, ingår det någon sorts försäkring trots att jag inte köper til len försäkring?

Jag menar, pajjar bildröret efter 1 månad är det bara att skrota den?

Du har ju såklart 1års garanti.

Allrisk och hemförsäkringen kan täcka i vissa fall.
Men eftersom självrisken ligger runt 1500:- får du inte ut något
när värdeminskningen är avräknad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vadå cpu?
Är det skitrör eller?

Thomson är en av världens största tillverkare av bildrör, det blir man inte genom att tillverka skit.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Thomson är en av världens största tillverkare av bildrör, det blir man inte genom att tillverka skit.

Microsoft är världens största tillverkare av mjukvara

Skämt åsido, Thomson, liksom alla andra tillverkare av bildrör gör både bra och dåliga rör.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoAim
Microsoft är världens största tillverkare av mjukvara

javäl, men de tillverkar knappast skit heller.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kode
javäl, men de tillverkar knappast skit heller.

Du kunde inte citerat 10 sekunder senare?

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoAim

Skämt åsido, Thomson, liksom alla andra tillverkare av bildrör gör både bra och dåliga rör.

Du menar att man överlever 100% reklamation av en produkt & därför producerar något som går i sönder & ser en ekonomisk vinst i ett sådant förfarande?

Jag syftade inte på bildkvalitén....

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Du menar att man överlever 100% reklamation av en produkt & därför producerar något som går i sönder & ser en ekonomisk vinst i ett sådant förfarande?

Jag syftade inte på bildkvalitén....

Nej, jag menar det jag skriver, Thomson producerar både bra och dåliga rör. Sen att du är en expert av sällan skådat slag på att feltolka tillhör inte direkt denna diskussionen. Hur hög felprocent dom har på de billigare rören tänker jag inte spekulera i, men jag skulle ju tro att den är högre än på de dyrare rören.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem

Tror inte det skiljer särskillt mycket i felprocent mellan de olika bildrören däremot skiljer sig bildkvalitén markant mellan rören. Detta är mitt högst subjektiva troende.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Om jag var du skulle jag köpa en begagnad.

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem

Har själv en Saba 32 tum och den har fungerat klockrent i 10 år, har den fortfarande!

Permalänk
Medlem

Har en sån....funkar kalas för 2000:-. Bra som extra TV i sovrummet eller dylikt.

Visa signatur

MÄÄAKLUBA