Permalänk
Medlem

j***a Thorn

Vi köppte en Design PC
Amitech SmartSize TV-PC2046
på Thorn för två år sedan silket klabb vi har haft med den. Dom har haft den på service 3 gånger på 1 mån
och i dag fick vi hem den den funkade ja något så där dvdn fungerar inte
ock kolla bilderna som dom behandlat den

http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=27390

http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=27391

Visa signatur

Hejsan hoppsan
Acer Ferrari 3200LMi.

Permalänk

Re: j***a Thorn

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Douge
Vi köppte en Design PC
Amitech SmartSize TV-PC2046
på Thorn för två år sedan silket klabb vi har haft med den. Dom har haft den på service 3 gånger på 1 mån
och i dag fick vi hem den den funkade ja något så där dvdn fungerar inte
ock kolla bilderna som dom behandlat den

http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=27390

http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=27391

dålig stil! .

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem

Usch.

Ett fall för KO?

Visa signatur

Macbook 2,0 late 2008
Nikon D80 | MB-D80 | Nikkor AF-S 18-70mm f/3.5-4.5 | SB-600
Citera mig vid svar!

Permalänk
Medlem

Vad har dom gjort med datorn igentligen?
Den ser ju totalt misshandlad ut...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof
Vad har dom gjort med datorn igentligen?
Den ser ju totalt misshandlad ut...

Ja man kan ju undra vad dom har syslat med har. Jag snacka med dom i telefon hela dagen och tillverkaren skyller på butiken och butiken skyller på han som har levererat datan till oss. Jag har sak till dom att jag skiter i vem som gjort det för när vi lämnade datorn så såg den inte ut så vi har haft den stående på datorbordet och själva varigt så rädd om den själva så att den inte skavas. vad gör vi om ingen vill kännas vid felet för vi godtar inte detta

Visa signatur

Hejsan hoppsan
Acer Ferrari 3200LMi.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Douge
Ja man kan ju undra vad dom har syslat med har. Jag snacka med dom i telefon hela dagen och tillverkaren skyller på butiken och butiken skyller på han som har levererat datan till oss. Jag har sak till dom att jag skiter i vem som gjort det för när vi lämnade datorn så såg den inte ut så vi har haft den stående på datorbordet och själva varigt så rädd om den själva så att den inte skavas. vad gör vi om ingen vill kännas vid felet för vi godtar inte detta

Du ska få ersättning/reperation/utbyte/etc från Thorn om du lämnade in den där, de är skyldiga detta enligt konsumentköpslagen.

Thorn i sin tur får begära pengar av tillverkaren, du har inget med detta förfarande att göra.

Permalänk
Medlem

Du ska verkligen inte tolerera något sådant, ser ut som om någon gått lös på den med en nyckel!

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av illusi0n
Du ska verkligen inte tolerera något sådant, ser ut som om någon gått lös på den med en nyckel!

Kan bara hålla med. Skulle bli helt galen om ngn gjorde ngt liknande med min dator... Hota med att gå till KO om dom inte fixar det. Vägrar dom så är det bara KO nästa...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

förhoppningsvis så har du ett inlämningskvitto där det står att det inte var några stora skador på burken vid inlämningstillfället, kan bli tjurigt annars...om inte servicestället är måna om sina kunder.
har dom råkat ut för många liknande fall där de misstänker att folk försöker blåsa dom så kan det t.o.m. vara stört omöjligt...

Visa signatur

Lösningen på alla tekniska problem:
Allt går med våld, går det inte med våld får man använda mer våld!

Permalänk
Medlem

Så då har man fått lön för all möda jag har ringt skällt och irreterat alla på Thorn nu ringde dom nyss från tillverkaren att vi får en helt ny dator.
Nu är man glad

Visa signatur

Hejsan hoppsan
Acer Ferrari 3200LMi.

Permalänk
Medlem

bra att det löste sig då

Permalänk
Medlem

Ja det var bra gjort av dem!

Men hurfan har de lyckats paja datorn sådär? Med en rasp?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikce
Ja det var bra gjort av dem!

Men hurfan har de lyckats paja datorn sådär? Med en rasp?

Serios har helgjobb på Thorn, sen när han ville testa datorn fick han inte 100 FPS i Counter-Strike. Simple.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pappersrulle
Serios har helgjobb på Thorn, sen när han ville testa datorn fick han inte 100 FPS i Counter-Strike. Simple.

GULD!

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikce
Ja det var bra gjort av dem!

Men hurfan har de lyckats paja datorn sådär? Med en rasp?

TYp lägga den på sidan på ett skitigt golv å sen dra den lite; gjort liknande faktist. dock hade jag inte en grushög på golvet som Thorn hade..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pappersrulle
Serios har helgjobb på Thorn, sen när han ville testa datorn fick han inte 100 FPS i Counter-Strike. Simple.

haha

Permalänk
Medlem

Jag lämnade in min bärbara efter en hdd-krasch. Det kom en kille från en budfirma och hämtade den. Han skrev inget om att den var skadad på kvittot. Sen ringer de från företaget och säger att det inte är ett garantiärende och att det ska kosta 10 000 att laga då den har blivit tappad. ( skärm, chassi, batteri, tangentbord och hdd.) Efter MYCKET bråk gick budfirman med på att de var de som hade strulat...
Gäller att stå på sig.

Visa signatur

A legacy of pride, A future of promise
gusvo085.mine.nu

Permalänk
Avstängd

bra att det löste sig iaf. jag skulle inte tolerat detta