Lysande komplett.se

Permalänk
Medlem

Lysande komplett.se

Tror jag håller på att bli kär. Beställde lite grejor från komplett, bla en 92 mm papst 23db fläkt som enligt spec var 3 pins. Leverans gick fort som vanligt Men, när jag 36h efter lagd order hämtar mitt paket, var problemet att min 92mm fläkt förvisso hade en 3 pins kontakt men endast 2 kablar (rpm signals kabel saknades helt).

Känns ju fånigt att klaga över en 159:- fläkt, som ju inte är värt besväret att läggas ett par timmar på att returnera, men jag skickade i alla fall ett vänligt mail till komplett.

Och vips så löser det säg med att den trevlige Roger Chef Sälj/Support skickar inte 1 utan 2 "riktiga" 3 pins 92mm fläktar till mig gratis.

Kan inte bli bättre bemött än så

Permalänk
Medlem

jao det är helt klart mycket bra kundbemötande komplett har.

Permalänk
Medlem

Ja, mycket nöjd med komplett jag med trevliga som fan.

Visa signatur

Det man inte har i huvudet får man ha under huven!

Permalänk
Medlem

Ja och se vilken billig reklam det blev för dem ;).

Permalänk
Graded.se

Fattar inte varför flera datorbutiker inte förstår att det är detdär som är viktigt!
För dom är det ingen stor förlust men det betyder mycket för dig, och jag garanterar att du beställer där nästa gång Så då tjänar dom in domdär fläktarna.
Sen nu när det skrivs på swec blir mera folk glada och ja.. Dom får helt enkelt sälja mera..

Mycket bra komplett!

Permalänk
Medlem

Kan väl passa på att berömma komplett lite jag med.
Mitt 9700pro gick sönder några dagar efter att garantin gått ut, men
jag hörde ändå av mig till komplett.
Trots att garantin alltså gått ut fick jag ett nytt 9800pro, och det hela
sköttes väldigt smidigt.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Komplett är väldigt kompetenta och mån om sina kunder, förtjänar gott lite gratisreklam av oss nöjda konsumenter.

Fler datorbutiker (*host* datorbutiken.com *host*) borde ta efter kompletts exempel.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

medhåll. Även om jag personligen aldrig haft problem med datorbutiken, och beställt därifrån ett 10-tal gånger :). Tycker båda två är bra, helt klart.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Avstängd

Människor som ogillar anime är mindre värda

Citera mig om du vill ha svar

Människor som gillar anime är mindre värt underklassat tjänstefolk

Ont, Komplett.se äger datorbutiken därför jag alltid handlar hos dem.

SERVICE

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Beställde minne från komplett.se i måndags och hämtade ut det i tisdags med kollinr, starkt jobbat kp.se och posten.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pappersrulle
Människor som ogillar anime är mindre värda

Citera mig om du vill ha svar

Människor som gillar anime är mindre värt underklassat tjänstefolk

Ont, Komplett.se äger datorbutiken därför jag alltid handlar hos dem.

SERVICE

min personliga uppfattning är att när man lyckas trycka in ett "äger" i en text så förloras det mesta seriösa i den posten

Visa signatur

Opteron 165 (291x9 = 2620MHz), DFI LanParty UT Ultra-D, G-Skill PC4000(9/10, 3-4-3-8), PC X1800XT512Mb(Stock) Lian Li PC73-SLB, Tagan 580W

Permalänk
Medlem

Saken är den att när ett företag börjar bli FÖR vänligt så börjas det att utnyttjas.
Under min gymnasieperiod jobbade jag på Toys R Us i Kungens Kurva (Huddinge). Det var välkänt bland våra kunder att vi alltid satte dem bokstavligt i fokus, vi nekake inte en enda av de ca. 1000 reklamationer (det är många jag vet, kinesiska varor á 10 kr har en tendens att gå sönder...) vi hade per år.

Med tiden började det dock bli alldeles för många skumma reklamationer till den grad att vi var tvungna att börja neka reklamationer. Exempelvis kunde en person köpa en PS2-kontroll och efter en vecka komma tillbaka med "samma" kontroll för att byta ut den. Alla kunde se att det var en bra mycket äldre kontroll och att kunden försökte blåsa oss men vi kunde ändå inte neka att byta ut den då vi hade vårat rykte om ett serviceminded företag att tänka på. Efter ett centralt beslut

Kontentan är att ge sjutton i att utnyttja företags goda servicemind om du inte har själ till det. Nu hade trådstartaren det, så du gjorde förstås helt rätt

Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma.

Permalänk
Medlem

Datorbutiken tummen upp.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Komplett är väldigt kompetenta och mån om sina kunder, förtjänar gott lite gratisreklam av oss nöjda konsumenter.

Fler datorbutiker (*host* datorbutiken.com *host*) borde ta efter kompletts exempel.

Nja håller inte med.

Köte en sån Dual CFL rör UV. Cooler Master från Datorbutiken på Opti Hack i Göteborg.
Märkte efter 2 mån att ena röret lyste mer än hälften svagare än vad det andra gjorde.
Skickade ett mail till Datorbutiken, får ett svar dagen efter att "Bäste kunden ett nytt paket med Dual CFL rör är på väg till dig helt utan kostnad".
Vad säger man om det.
Jag säger bara att det va 10/10p. Är mäktigt imponerad utav dom.
Klart dom behåller mig som kund framöver.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pappersrulle
Människor som ogillar anime är mindre värda

Citera mig om du vill ha svar

Människor som gillar anime är mindre värt underklassat tjänstefolk

Ont, Komplett.se äger datorbutiken därför jag alltid handlar hos dem.

SERVICE

Nej, Komplett äger inte datorbutiken. De är två vitt skilda företag och den enda likheten är att båda säljer datorprodukter.

Visa signatur

c-(`_´Q) - <(^-^)>

-05a och astuff. Lovar.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shade6
Nej, Komplett äger inte datorbutiken. De är två vitt skilda företag och den enda likheten är att båda säljer datorprodukter.

Skulle jag inte vara så säker på.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

blev oxå mycket bra bemött när mina saker strulade. Allt gick bra och smidigt och personalen är trevlig. Till skillnad från *HOSTATTACK*DataPrince*HOSTATTACK*

Visa signatur

Dator 1: AMD 3k+ 64, 512 ram Nvidia 6600GT.

Permalänk
Avstängd

Hade funderat på att handla lite grejer från komplett. Nu får det bli så!

Permalänk

Säg gärna att komplett levererar snabbt men säg INTE att de är kompetenta och duktiga.

När jag frågade dem ifall man måste ha samma storlek på minne i samtliga 4 DIMM slots på mitt moderkort för att köra dual ram eller ifall det räcker om varje par har samma storlek (tex. 2x256 + 2x512) fick jag detta som svar:

"Hej!

För att köra minnen i DUAL DDR så kan man bara ha två st minnen. Alltså antingen 2*512MB eller 2*256MB

mvh
xxxxxx
Komplett.se"

Det stämmer inte alls med vad jag läst i denna tråd:
http://www.softwaretipsandtricks.com/forum/showthread.php?t=1...

Det stämmer inte ens med vad jag sett i detta papper:
http://www.kingston.com/newtech/MKF_520DDRWhitepaper.pdf

Fy skäms Komplett att svara med information som inte är sann! Bättre att erkänna att man inte vet i så fall.

Dessutom skickade jag in ett moderkort till dem för fel som de skickade tillbaka utan konstaterade fel. Fastän det fortfarande var trasigt så jag fick skicka in det IGEN! *grrrrrr*

Tyvärr handlar jag fortfarande där för att de är så satens billiga.