TV:n knastrar somfan, vad gör man?

Permalänk

TV:n knastrar somfan, vad gör man?

Köpte en TV från siba för några dagar sedan, var sista exemplaret så jag tog visningsexemplaret som hade stått på i några månader.
Nu märker jag att det är nått knas på bildröret, det knastrar väldigt när bildröret är "kallt", dessutom knastrar det olika beroende på vad det är för färg som visas på skärmen, hur jobbigt som helst.

Någon som känner igen problemet? Kan man kräva att dom kommer och hämtar den och att man får pengarna tillbaka? TV;:n väger typ 40 kilo så det var inget kul att släpa in den i lägenheten, hur brukar det fungera?

Permalänk
Medlem

men ring siba ?
gah..

Visa signatur

Nördig utrustning

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antrax
men ring siba ?
gah..

men gah, dels har de ingen support under helger och dessutom vore det bra att veta vilka krav man kan ställa innan man pratar med dem, jag har redan fått reda på att de felaktikt brukar hänvisa till supportföretag, nu undrar jag om det är något mer man kan kräva?

Permalänk
Medlem

Jag hoppas du fick rabatt när du köpte demoexet...

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Jag tror att du har rätt att häva köpet. Jag är inte så inne på konsumentlagar, dock.

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Jag hoppas du fick rabatt när du köpte demoexet...

jo, tv:n kostade egentligen 5000kr, fick den för 2450kr, antar att de inte visste om problemet heller.. Minns förr i tiden när man köpte något och det var fel på varan så kunde man kräva avdrag om man köper något annat istället då man släpat saker fram och tillbaka och lagt ut bensinpengar, går tydligen inte längre=/

Permalänk
Gäst

Garanti , lämna in och får en ny.
Du får en annan liknade i prislapp.

Permalänk
Hedersmedlem

*Flyttad*

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vadå cpu?
jo, tv:n kostade egentligen 5000kr, fick den för 2450kr, antar att de inte visste om problemet heller.. Minns förr i tiden när man köpte något och det var fel på varan så kunde man kräva avdrag om man köper något annat istället då man släpat saker fram och tillbaka och lagt ut bensinpengar, går tydligen inte längre=/

Jo går hur bra som helst att kräva SIBA på allt utlägg som man har haft för att få felet avhjälpt inom rimliga gränser förståss så kontakta dom först och tala om att din TV strular och att du vill ha det fixat + ha kompensation för eventuella utlägg som du har rätt till enligt Konsumentköplagen http://www.google.se/search?q=konsumentk%C3%B6plagen&sourceid...