audiocubes tar tid på sig.. grr..

Permalänk
Medlem

audiocubes tar tid på sig.. grr..

Den 12 mars, lördag, beställde jag ett par Sony MDR-D66SL Hörlurar och Sony MDR-EX81SL från Audiocubes.com med Visa kort. Dagarna gick snabbt men inget hände. Jag skickade flera emails till de och fick som svar att de inte visste vad som hände och att de hade skickat mina email till någon "manager".
Nu har det gått 1 vecka + 2 dagar, 9 dagar alltså och enligt de så tar det MAX 10 dagar att få hem sakerna.
Igår kväll skickade jag en email igen till de och nu väntar jag svar, men vad tycker ni jag borde göra?
Antigen avbeställer jag allt och skiter i det, eller håller ut och hoppas att allt kommer hem före den 9:e april (Åker till England då). Jag vill dock helst ha de nu under lovet..

Någon som vet om det finns flera butiker i Europa/Asian/USA som säljer dessa lurar för ett bra pris, HELST EGGO!

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem

Vart ligger butiken någonstans? USA? Det tar tid, svenska posten är lite halvsega med leveranser från utlandet, att det har gått 9 dagar och du sitter redan och funderar på att avbeställa är lite konstigt. Chilla lite så ska du se att grejerna dyker upp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimmie.p
Vart ligger butiken någonstans? USA? Det tar tid, svenska posten är lite halvsega med leveranser från utlandet, att det har gått 9 dagar och du sitter redan och funderar på att avbeställa är lite konstigt. Chilla lite så ska du se att grejerna dyker upp.

Jo men det är inte posten som skickar det, utan EMS. Och saken är den att det fortfarande står "Processing" när jag kollar min order :/ De har inte ens skickat sakerna O.o
Men jag antar att jag måste chilla Tack

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arganis
Jo men det är inte posten som skickar det, utan EMS. Och saken är den att det fortfarande står "Processing" när jag kollar min order :/ De har inte ens skickat sakerna O.o
Men jag antar att jag måste chilla Tack

Men lille bubben. Du har beställt ett par Eggos ser jag!

Har för mig att jag beställde en fredag och fick grejerna på en onsdag, alltså tolv dagar senare. Du behöver förmodligen inte oroa dig. Står det nåt i "trackingen" om att de har lämnat Osaka? "Processing" kan ju iofs betyda att just dina lurar är tillfälligt slut men om så är fallet borde du fått mail om det. Upplevde Audiocubes som mkt professionella.

Lugn å fin

Visa signatur

Inga armar, ingen kaka!

Permalänk
Medlem

Ajja, nu fick jag svar på min senaste email. Jag fick bl.a. veta att D66 lurarna var slut i deras lager OCH i Sonys lager (Hurfan kan det hända?). Jag får iaf vänta ett tag till :/

:):)

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem

Vad tråkigt!

Om du ser det från den ljusa sidan så kan du ju vara förvissad om att de är helt färska när du får dom.

Den som väntar på nåt gott får alltid vänta...

Visa signatur

Inga armar, ingen kaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gitzo
Vad tråkigt!

Om du ser det från den ljusa sidan så kan du ju vara förvissad om att de är helt färska när du får dom.

Den som väntar på nåt gott får alltid vänta...

Helo
Jo, iofs Men vad gör jag om de har slarvat pga brist på varan O.o?

Haha, tror inte det händer.
Hur som helst, fick trackingnummer igår :> Hur långt tid tar det för EMS att köra hem det till mig tro?? Jobbar de över helger etc?

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem

EMS är bara ett sätt se vart ordern kommer från den japanska posten. De jobbar inte över helgen. De tog cirka 5 dagar efter att jag hade fått ems numret till att jag fick varorna.

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Base
EMS är bara ett sätt se vart ordern kommer från den japanska posten. De jobbar inte över helgen. De tog cirka 5 dagar efter att jag hade fått ems numret till att jag fick varorna.

Så egentligen är det Japans vanliga Post-företag/service som skeppar paketet till mig? Men av vad jag har fattat är det DHL som tar hand om paketet när den väl är i Sverige?

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem

Posten levererade paketet till min dörr, inte ups så vitt jag vet.

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk
Hedersmedlem

Jag fick mina lurar som jag beställde från audiocubes direkt hem till dörren, och dagen efter jag fått dem så fick jag trackingnumret. Beställde på söndagen och fick dem på torsdagen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Base
Posten levererade paketet till min dörr, inte ups så vitt jag vet.

Jaha oke :/ Fick iaf veta att det var DHL som hanterade EMS paket i Sverige, kanske inte stämmer.
Hmm... När UPS lämnar paket till mig ringer de tidigt på morgonen och frågar om jag är hemma, gör Posten samma sak eller kommer de när det passar de? Ringer de ens? Kan det hända att de lämnar paketet utanför dörren??....

Ballistic; Haha, skönt och höra med Eggo lurarna var slut överallt

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arganis
Jaha oke :/ Fick iaf veta att det var DHL som hanterade EMS paket i Sverige, kanske inte stämmer.
Hmm... När UPS lämnar paket till mig ringer de tidigt på morgonen och frågar om jag är hemma, gör Posten samma sak eller kommer de när det passar de? Ringer de ens? Kan det hända att de lämnar paketet utanför dörren??....

Ballistic; Haha, skönt och höra med Eggo lurarna var slut överallt

Ring det nummer du fick på tisdag så får du besked. DHL kanske inte finns på din ort och då blir det väl antagligen posten/lantbrevbärar'n som får köra ut dina lurar.

Sen vill vi nog höra vad du tycker om dina lurar. Men peta in dom i förstärkaren först och låt ligga med nån musikradiokanal på i minst 24 timmar.

Visa signatur

Inga armar, ingen kaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gitzo
Ring det nummer du fick på tisdag så får du besked. DHL kanske inte finns på din ort och då blir det väl antagligen posten/lantbrevbärar'n som får köra ut dina lurar.

Sen vill vi nog höra vad du tycker om dina lurar. Men peta in dom i förstärkaren först och låt ligga med nån musikradiokanal på i minst 24 timmar.

Oke gött... Men förstärkare?
Typiskt, har tyvärr inte en sterao anläggning hemma pga föräldrarna. Jag fick iofs köpa ett 5.1 system men den är risig, men baslådadan är väl en inbyggd förstärkare?? Jag borde alltså kunna koppla lurarna till 5.1 systemet?...
Eller så letar jag efter en granne som har en

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arganis
Oke gött... Men förstärkare?
Typiskt, har tyvärr inte en sterao anläggning hemma pga föräldrarna. Jag fick iofs köpa ett 5.1 system men den är risig, men baslådadan är väl en inbyggd förstärkare?? Jag borde alltså kunna koppla lurarna till 5.1 systemet?...
Eller så letar jag efter en granne som har en

Malmö... Såg det först nu. Då blir det DHL för din del grabben

Peta in hörlurarna i nåt som avger en ljudsignal. Datorn? Meningen med att "bränna in" lurarna är att mjuka upp elementen lite. Exakt vad som händer rent tekniskt vet jag inte men det hjälper faktiskt. Märkte en klar skillnad i ljudet. Det blev liksom fetare, fylligare och mer harmoniskt på nåt sätt.

Synd att det inte blev Eggo till påsk

Visa signatur

Inga armar, ingen kaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gitzo
Malmö... Såg det först nu. Då blir det DHL för din del grabben

Peta in hörlurarna i nåt som avger en ljudsignal. Datorn? Meningen med att "bränna in" lurarna är att mjuka upp elementen lite. Exakt vad som händer rent tekniskt vet jag inte men det hjälper faktiskt. Märkte en klar skillnad i ljudet. Det blev liksom fetare, fylligare och mer harmoniskt på nåt sätt.

Synd att det inte blev Eggo till påsk

Yippi Skönt med DHL :):)
Ok, datorn blir det då men vart skall volym vara? Högt, lågt, mellan? Techno, RnB, rock, Hiphop, trance, ballader?? Haha Jag ska iaf sätta igång datorn och låta den pruta ut musik genom lurarna
Har dock en fråga, varför skickar Japanerna lurarna till Stockholm och inte Malmö? Tar ju bara extra tid..... De skickade (?) lurarna den 26:e till Stockholm, när borde jag ha lurarna i handen???...

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser