beställa saker från amazon.com

Permalänk
Medlem

beställa saker från amazon.com

jag tänkte beställa lite böcker från amazon.com och undrar ifall det är nån här som har gjort det förrut?
isåfall, hur har ni pröjsat för dom? Jag har inte tillgång till nåt kreditkort så jag tänkte ifall det gick att gå och växla till sig dollar och sen gå och sätta in på nått konto eller så.

Gick allting smärtfritt med beställning, leverans. betalning?
tull, blir det nått sånt för böcker?

skrev ett mail och frågade direkt till amzon men fick mest tillbaka massa avancerad engelska och inte svar på mina frågor utan mest reklam.

så nu litar jag på er grabbar

Visa signatur

www.henri.illusiondreams.com/
Hemsidan nere för tillfället

Permalänk
Medlem

1. Du måste betala allting innan dem skickar, iom att postförskott inte fungerar utomlands, så det är kort som gäller.
2. Ja det är en suverän affär, du kan välja leveranssätt, finns allting mellan "Next day shipping" och Normal (som är 10 arbetsdagar eller liknande).
3. Tull för just böcker ligger på 5-10% tror jag, och du får räkna med att alltid betala tull när du beställer från företag i USA, såvida du inte beställer av amazon.co.uk.

Visa signatur

Kandidatexamen i Data- och Systemvetenskap vid Stockholms Universitet.

Permalänk
Medlem

Har endast handlat en gång från amazon.com och då gick allting väldigt smärtfritt. Betalade med kort, så andra betalningssätt vet jag ingenting om. Min order var på en summa av 135 dollar men någon tull behövde jag inte betala.

Permalänk
Medlem

okej får kolla upp ifall nån med kort kan pröjsa åt mig...tackar

Visa signatur

www.henri.illusiondreams.com/
Hemsidan nere för tillfället

Permalänk
Medlem

Handlade själv från amazon.co.uk när jag köpte böcker. Kreditkort är ett måste, snabb leverans.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Från Amazon.com är tullrisken stor. Beställ från amazon.co.uk istället om det finns där (vissa skillnader i sortimentent) så slipper du det, dessutom går det snabbare. Amazon.fr och amazon.de funkar självklart också bra.

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk
Medlem

Momsen på böcker och tidningar är 6% i Sverige. Detta pålägg gäller totalkostnaden för försändelsen; du betalar således även moms för frakten och försäkringen.

Edit: Är det filmer eller skivor är momsen högre. Förmodligen 25%.

Visa signatur

"If you should ever leave me, though life would still go on believe me, the world could show nothing to me,
so what good would living do me?"

Permalänk
Hedersmedlem

*Flyttad*

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X