Vilket kapitel gillade du mest i Half-Life 2?

Permalänk
Medlem

Vilket kapitel gillade du mest i Half-Life 2?

Okej, lite halvgammalt spel nu men fortfarande hett.. Håller på att klara ut det igen, på Hard (mkt roligt för övrigt) .. Aja, till frågan.. vilket kapitel i spelet gillade Du mest och varför?

Själv diggar jag "We don't go to Ravenholm" för det är så jävla härligt mkt zombies och dom är roliga att skjuta sönder.

Kan tyvärr inte ha med alla kapitel så jag tar de 10 jag tror är mest uppskattade.. gillar ni ett som inte finns med så skriv det!

EDIT: Kommer inte ihåg namnen på chapter 13 & 14 och är på chapter 12 just nu så jag kan inte se dem.. ngn kan gärna skriva vad dom heter ifall dom vet

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Dom första.

Permalänk

Ravenholm är klart skönast Man blir lite "skakis" när man hör dom där ylande grejerna, sen ska dom börja klättra på stuprännorna ^^ haha

Permalänk
Medlem

" We dont go to Ravenholm "

och " Sandtraps"

Visa signatur

P4 3.0 HT | 200 GB | 1Gb DDR 400MHz | Radeon 9800 Pro
RIP Heather O'Rourke 1975-1988

Permalänk
Medlem

Chapter 1, 2 och 3

Permalänk
Avstängd

Rövenholm var ett skämt, tyckte att det var bara något dom fyllde upp spelet med

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skogsmullen
Ravenholm är klart skönast Man blir lite "skakis" när man hör dom där ylande grejerna, sen ska dom börja klättra på stuprännorna ^^ haha

Jaa.. men då tar man fram sin hagelbössa o spränger huvet av dom

Aah, snygga bilder Vad är det för program du har som visar FPS m.m?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HypeX
Chapter 1, 2 och 3

Ojdå.. hur kunde jag veta att folk skulle skriva det Skämt åsido.. kunde ju inte få med alla kapitel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bitrax
Aah, snygga bilder Vad är det för program du har som visar FPS m.m?

Du behöver inget program :), ta fram consolen sen skriver du net_graph 3 [0 för att slå av den] Tack btw

Visa signatur

P4 3.0 HT | 200 GB | 1Gb DDR 400MHz | Radeon 9800 Pro
RIP Heather O'Rourke 1975-1988

Permalänk
Medlem

De första kapitlen innan man får kofoten. Fram tills det kändes spelet spännade och inlevelsefullt, sedan blir det bara ett snyggt, trist FPS.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är bäst innan Ravenholm. Man känner sig verkligen jagad när man springer efter floden och skjuter Combines i bara farten.
Och så är det tufft när man blir jagad över taken och Alyx räddar en.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

det va ballt när man fick super gravity gun och när man åkte den lilla svävarbåten

Permalänk

I början av spelet efter att man klivit av tåget och innan man kommit till "A red letter day". Resten suger.

Visa signatur

Receptforum - Om maten själv får välja

http://www.receptforum.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reza
Du behöver inget program :), ta fram consolen sen skriver du net_graph 3 [0 för att slå av den] Tack btw

O hur får jag fram consolen?

EDIT: Jag använde logiken och la till -console i genvägen ^^

Permalänk
Medlem

Röstade Nova Prospect.

Så jävla grym miljö. Och Antlions gjorde ju sitt med.

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk

har glömt highway 17 jue

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0zzy
Röstade Nova Prospect.

Så jävla grym miljö. Och Antlions gjorde ju sitt med.

Håller med. Så jävla skön stämning som när man kom in till nova prospekt var det länge sen jag upplevde i ett spel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erikholmgren
har glömt highway 17 jue

Kunde inte få med alla kapitlen tyvärr =/ Finns ju bara 10 alternativ..

Permalänk
Medlem

måste säga Nova Prospect, dock ligger min röst på we don't go to ravenholm...
båda är helt underbara men prospect är snäppet vassare

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl

Permalänk
Medlem

Kapitlet där man åker med sin bil från station till station och rensar ut combinesoldater :).

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem

Nova Prospekt, Tyckte det stället hade mest stämmning, kusligt men samtidigt väldigt kul och snyggt

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

Kom just att tänka på att en av dem bästa sakerna i spelet var att ta sönder den där teleporteringsmaskinen i snubbens labb (den lilla alltså) och att teleportera datorn som stod någonstans i labbet så att den fastnar där inne.

Visa signatur

Receptforum - Om maten själv får välja

http://www.receptforum.se

Permalänk
Medlem

När man var typ gerillasoldat och A red letter day.

Permalänk
Medlem

Jag klarade ut det ikväll igen.. kapitel 13 heter "Our Benefactors" och kapitel 14 "Dark Energy".

Permalänk
Medlem

Kapitel 1-12 var en klar Tia.
De sista två lyfte spel som en konstform.

"Nothings ever gonna be the same", som käringen sa (eller var det Edge?).

Permalänk
Medlem

Highway 17 faktiskt. Det var en del härliga miljöer där, ensamheten kombinerat med de stora ytorna gav en unik upplevelse.

Permalänk
Medlem

introt är så jävla bra, speciellt de första kapitlen, känslan av att vara i ybderläge är så jävla cool, speciellt i ett spel som hl2

Permalänk
Medlem

We dont go to Ravenholm la jag min röst på, mysig stämmning där.

Hur ser det ut under kapitlet Nova Prospekt? Glömt av...

Permalänk
Medlem

sandtraps.. solklart

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem