Något av en lätt installations fråga.

Permalänk
Medlem

Något av en lätt installations fråga.

Jag har precis formaterat om hela min hdd och ska installera xp.
när jag stoppar in skivan och bootar från den så kör den en formatring och någon form av installation. Efter det vill den starta om. då när jag startar om hamnar jag i samma grej igen och igen och kommer inte vidare.

Hur ska jag göra för att komma vidare till nästa "steg" av installationen?

(har testat att boota utan CD men då händer det inget)

Permalänk
Gäst

Att du låter bli att trycka på valfri tagent efter formatering och omstart.
Den ska ladda in filer och sedan påbörja installationen.

Permalänk
Medlem

Det kommer inte upp någon sådan sak. Den bootar från CD'n på en gång. Alltså den frågar inte.

Permalänk
Medlem

låt den boota från cd:n och när den frågar om du vill starta från cd:n eller normalt så tryck ingenting så ordnar det sig den ska starta normalt där

Permalänk
Medlem

Men!! det är ju precis jusst det den INTE gör..

Permalänk
Gäst

Då får du lägga det rätt i Bios.

Permalänk
Medlem

jag har fan nu testat allt.. finns det inget man kan göra?! den vägrar att gåvidare. fan vad jag blir less. Får köra linux eller nått annat istället. förut så funkade det korrekt. men inte längre.

Edit: nu efter 3 dagar endast problem och fastkörande så rök tangentbordet i golvet. Hej då keytronic.

Permalänk
Medlem

Lägger Du in SATA-drivrutinen i början av installationen?

Permalänk
Medlem

det har alldrig behövts innan och det skulle knappast behövas nu. dessutom har jag ingen floppy.

Permalänk
Medlem

Re: HJÄLP KOMMER INGENSTANS!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CraXteR
Jag har precis formaterat om hela min hdd och ska installera xp.
när jag stoppar in skivan och bootar från den så kör den en formatring och någon form av installation. Efter det vill den starta om. då när jag startar om hamnar jag i samma grej igen och igen och kommer inte vidare.

Hur ska jag göra för att komma vidare till nästa "steg" av installationen?

(har testat att boota utan CD men då händer det inget)

Ändra så datorn bootar från hårddisken före cd-romen. Om du inte har provat det alltså.

Visa signatur

Vill du ha svar? Citera mig gärna.

Permalänk
Medlem

Det går inte.. då vill den att jag ska trycka alt + ctrl + del för omstart
Snälla hjälp. har suttit fast allt för länge nu!

EDIT: Har fixa problemet nu, jag testade att köra NTFS (snabb) och då pang funkade det.