Bästa fightingspelet?

Permalänk
Medlem

Bästa fightingspelet?

Tjena!

Nu är jag less på det klena utbudet av fightingspel till PC:n och eftersom jag verkligen gillar fightingspel måste något göras. Jag kommer alltså att köpa en konsoll och ett spel. Konsollvalet står mellan x-box och PS2

Men vilket spel ska det vara?? I lumpen lirade jag Tekken och jag tyckte det var otroligt bra, så Tekken är en stor favorit. Men Tekken finns bara på PS2 antar jag. Det viktiga är spelet, inte hur bra den ena eller andra konsollen är, det bryr jag mig inte om.

Så, kom med förslag på bra fightingspel!!

Cheers,
Ola

Visa signatur

-Det är timjan i, sade Toke med bruten röst.

Ett liv, ett lag

Permalänk
Medlem

Det finns inga fightingspel som slår tekken... Vet inte riktigt hur utbudet av de spelen är till PS2 men det är riktigt klent med bra spel till xboxen...
Det finns, enligt mig, 3 bra fightingspel till xbox, Dead Or Alive utlimate, Dead Or Alive 3 och Sould Calibur 2, dessa spel är mycket bra men väger ändå inte upp för tekkenserien...
Mitt råd är att du köper en PS2'a om det är fightingspel du ska spela!

Permalänk
Medlem

Hmm, Dead or Alive är väl ett av de mest hyllade just nu vad jag fattat, har inte så stor koll på fightingscenen men råkade se nån recsension på det.

http://www.gamespot.com/xbox/action/doaonline/

Annars är det väl som azzie säger, Tekken håller nog bra än.

http://www.gamespot.com/ps2/action/tekken5/

Permalänk
Medlem

Fördelen med fightingspel är att det allt som oftast är multiplattform med vissa undantag. Själv tycker jag att PS2 är bäst när det kommer till fightingspel, tack vare dess kontroll. Mina favoriter är

Soul Calibur 2 (3:an kommer att vara PS2 exlusiv)
Tekken 5
Naruto: Narutimate Hero
Def Jam - Fight For NY
Dead or Alive 2: Hardcore

alla dessa till PS2.
Sedan så har du även Capcom VS SNK serien, Mortal Kombat serien mfl till PS2.

En annan favorit är Super Smash Brothers Melee till GC. Inte direkt ett fightingspel i dess rätta anda, utan mer arkad action.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Fightingspel kör man ju oftast med kompisar, inget som är kul att köra själv nån längre tid, och kör man med andra så är det spelglädjen som är viktig, således säger jag Tekken 3.

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem

Finns ingen maskin som tar NeoGeo på fighting imo. Med x-box kan du emulera denna maskin, vet inte om det går på PS2. Dock blir det svårare om du även ska ha NeoGeos smått berömda kontroll, en riktig fighting-sticka.

Permalänk
Medlem

Fighting utan att nämna Street Fighter är en synd. Fightingspel i 2D är fortfarande bättre än 3D enligt mig.

Dessa fightingspel är de bästa spelen enligt mig.
Street Figher: Anniversary Collection (Street fighter 2 och 3)
Capcom Vs SNK 2
Marvel Vs Capcom 2

Alla dessa finns till PS2. Vad jag vet finns bara "Street Figher: Anniversary Collection" till XBOX, men ett plus är att det har live-stöd.

Permalänk

tekken 2!

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

tekken 5 kommer snart.. och det kommer bli grymt det vill jag lova

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Fighting i 2d äger 3d helt klart, tycker fortfarande att SF2 är det bästa som gjorts, det är en så bra blanding mellan stilar, öst/väst/asien, musik, namn och så... väldigt trevligt spel. Minns att det var väldigt mycket adrenalin när man pumpade Guile mot Ken back in ~'94.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Röstar då på DOA: Ultimate om du gillar tekken liknande... dock till xbox

till pc finns inte nåt bra fighting

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Tekken 5 kommer snart

Visa signatur

The Walking Dead

Permalänk
Medlem

Soul Edge, föregångaren till Soul Calibur, är definitivt ett av dom bästa spel som gjorts i genren.

Permalänk
Avstängd

Dead or Alive 3

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk

Soul Blade
Street Fighter 2

Visa signatur

E ä e å å i å ä e ö meaning There is a small river and in this small river there is an island .

Permalänk

Mortal Combat liren är ju bara för underbara, speciellt 1-3 men jag vet inte vilken konsoll du behöver till dom...

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

Vill du ha fightingspel så är det ju helt klart PS2 som gäller.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Avstängd

Lirat tekken 5 några månader nu, var ingen vidare hit. Fightingen är lika trög som tidigare versioner men arcadkänslan är kvar, dock så är väl combolistorna oändliga i 5an. Annars inga överaskningar.
Deras försök till story mode var ju rena skiten.
Återgick till Mortal Combat Deception, saknade hastigheten i fighterna samt möjligheterna att göra s.k counter blockeringar. Börjar någon få in en combo i tekken5 så är man helt försvarslös vilket gör det trist i längden att sparkar på motståndare som ligger ner.
Man kan göra sidosteg som i Mortal Kombat Deception men gubbarna är inte alls lika rörliga. Dessutom i tekken5 så kan det se ut som man kickar i luften men träffar ändå.
Sedan finns ju boxningsspel som fight night round 2 osv som var rätt kul också, men är egentligen en egen genre. Men ganska tekniska på ett annat sätt.

Permalänk

Street Fighter 2.

Visa signatur

Receptforum - Om maten själv får välja

http://www.receptforum.se

Permalänk

spel känslan i tekken spelen försvan efter tekken2.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
tekken 2!

lägger jag min röst på!

Permalänk
Medlem

Tekken 3 tycker jag är bäst.

Permalänk
Medlem

Mortal Kombat Deception, är det 3D och till vilken konsoll finns det? Jag lirade för övrigt Tekken fem i helgen, i en japansk arkadhall, det var ok, inte mycker mer. Det lutar åt kryssboxen annars, tillsammans med DoA.

Visa signatur

-Det är timjan i, sade Toke med bruten röst.

Ett liv, ett lag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoedeOrm
Mortal Kombat Deception, är det 3D och till vilken konsoll finns det? Jag lirade för övrigt Tekken fem i helgen, i en japansk arkadhall, det var ok, inte mycker mer. Det lutar åt kryssboxen annars, tillsammans med DoA.

Ja, det är i 3D och finns till samtliga konsoler. Xbox och PS2 versionen har Onlinestöd medans GC versionen har Goro och Shao Kan som spelbara karaktärer. Förövrigt så kom jag att tänka på att XBOX utan några större problem kan emulera PSX, SNES och NEOGEO plattformerna vilket är de som har de bättre 2D fighting liren. Angående DoA så har du både DoA 3 och DoA Ultimate. DoA Ultimate har DoA 1 och 2 med onlinestöd medans DoA 3 är ett vanligt fighting lir.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Ojsan många spel är bra, Soul Caliber II har jag till min PS2, men NeoGeo har många bra 2D spel, kolla in MAME till pc. Även "gamla" mortal kombats är bra, DOA till xbox är ok, och en gammal favorit till pc amiga m.fl är Body blows, och Killer Instinkt till nintendo (finns som emu oxå)

Obs en bra joystick som tål stryk är bra att ha, köp en eller bygg en, det har jag gjort till min pc

Visa signatur

ps ax | grep 'signatur' | awk '{ print $1}' | xargs kill -HUP

Permalänk
Medlem

Street Fighter Alpha 3 till Neo Geo / Arkad. Det är ett fightinglir!

Visa signatur

http://www.flickr.com/photos/peterbrunni/ - Flickr

iMac, iBook, iPhone, iPod

Permalänk
Medlem

GuiltyGear är förbaskat kul 2d lir. Spelar GG:XX på PCn ibland.

Visa signatur

Close the world. Open the nExt.

Permalänk
Hedersmedlem

PS2 gillar jag bäst när det gäller fighting.

Tekken-serien.
DOA-serien
Soul Calibur-serien

Sen finns det en massa 2D-fighting som t.ex. King Of Fighters, grymt nice. I övrigt är ju Dual Shock-kontrollern mycket bättre än XBOX-kontrollen i fighting-spel. I japan finns det grymt många titlar som inte släppts i europa.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thurén
Fightingspel kör man ju oftast med kompisar, inget som är kul att köra själv nån längre tid, och kör man med andra så är det spelglädjen som är viktig, således säger jag Tekken 3.

Helt rätt! tekken 3 är skönaste fightingspelet ja nånsin kört.

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Medlem

Köp ps2, Tekken, Soul calibur och Virtua fighter

Soul calibur 3 är på väg så fixa psTWO

Visa signatur

Dry follows Wet as Death follows Me