är spyshop.com/se äkta?

Permalänk

är spyshop.com/se äkta?

Kan man lita på spyshop? Tänkte beställa lite saker, men vill ju såklart inte bli blåst Hur lång tid tar det att få sakerna man har beställt av dom?

Permalänk
Medlem

Jag tror, eller är nästan säker på att det är äkta. Varför skulle det inte vara det?

Permalänk
Medlem

inte alltid man litar på sådana affärer som säljer skumma saker

Visa signatur

Anima67

Permalänk

Hej,

Spyshop.se är äkta och inga problem att ha att göra med, dom hette tidigare Big Bad Boy eller något, jag har inte personligen handlat något av dom men har bekanta som gjort har även grejat med en konkurent till Spyshop för länge sen och enligt dom var spyshop/big bad boy hederliga typer osv.

Annars så har dom ju funnits med deras webbshop på nätet i snart 4-5 år säkert.

Mvh,
Viper

EDIT: Dom har ju även telefonnr och en fysisk butik om det gör dig säkrare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viper@god
Hej,

Spyshop.se är äkta och inga problem att ha att göra med, dom hette tidigare Big Bad Boy eller något, jag har inte personligen handlat något av dom men har bekanta som gjort har även grejat med en konkurent till Spyshop för länge sen och enligt dom var spyshop/big bad boy hederliga typer osv.

Annars så har dom ju funnits med deras webbshop på nätet i snart 4-5 år säkert.

Mvh,
Viper

EDIT: Dom har ju även telefonnr och en fysisk butik om det gör dig säkrare.

Tack, nu är jag inte lika orolig längre :). Tänkte beställa dom där dyrkarna för 249kr, finns det nån som vet ifall dom är bra?

Permalänk
Medlem

Troligen inge vidare om du försöker med nått ASSA dörr lås utan kanske mer funkar på nått billigt hänglås.

Rätt sugen på att beställa det också för att testa.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk

Länge sen jag grejade med dyrk efterforskning nu var bland annat jag som översatta MIT guiden till svenska, eller jag började och en annan tog över.
Jag har inte testat dyrkarna men har hört att dom skall vara väldigt bra att lära sig med, det bästa enligt många är att göra egna dyrkar eller köpa dyrkar i "lösvikt" på någon stor sida som tex lockpicks.com

Men jag tror dom passar dig bra innan du riktigt lärt dig hur det fungerar, men då är det nog dags att skaffa nya dyrkar ändå.

Mvh,
Viper

Permalänk
Medlem

Tycker dyrk "pistolen" ser cool ut, undra om den funkar som på film att man bara pumpar ett par ggr så är det klart.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk

Kan säga att utan tränning så fungerar det verkligen inte som på film med en dyrkpistol, det gäller faktist att tränna upp sig på dessa med då det krävs en del för att veta hur snabbt du kan dyrka hur hårt du kan vrida osv.

Mvh,
Viper

Permalänk
Medlem

Tangentbordsloggern verkar lockande

Visa signatur

AMD Opteron 146, DFI nF4 SLI-D (BIOS 704-2BTA), Crucial BallistiX PC4000 2x1GB, Gainward 7800GT, Pioneer DVD-RW, NEC Multisync FE950/InFocus 4805.

Permalänk

Jag använder gem av metall som jag har format lite och dom kan jag använda till att öppna hänglås med. Inte alla hänglås men ganska många iallafall.

Tror ni det blir lättare att öppna hänglås med det där kittet man köper?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elaajten.
Jag använder gem av metall som jag har format lite och dom kan jag använda till att öppna hänglås med. Inte alla hänglås men ganska många iallafall.

Tror ni det blir lättare att öppna hänglås med det där kittet man köper?

Du som snattar cyklar på stan eller tvätt i tvättstugan? Förstår inte varför man ska behöva öppna hänglås utan nyckeln om man nu inte har väldigt dålig koll på sina egna nycklar och tappar bort dem hela tiden...

Permalänk
Avstängd

Karln är väl en gangster...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimmie.p

Du som snattar cyklar på stan eller tvätt i tvättstugan? Förstår inte varför man ska behöva öppna hänglås utan nyckeln om man nu inte har väldigt dålig koll på sina egna nycklar och tappar bort dem hela tiden...

Nej jag är inte nån tjuv. Dessutom tror jag att det är stöld och inte snatteri eftersom cyklar brukar kosta mer än 800kr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klingon
Karln är väl en gangster...

Han bor ju i Rinkeby....

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk

haha, har ni kollat på alla ninja prylar? ska lätt beställa rep och klätterklor

Visa signatur

Haha, nästa gång du loggar in på swec se till att du loggar ut ^^ Hoe

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Opatagio
Han bor ju i Rinkeby....

Ja, det förklarar allt. Finns det arbetsplatser där?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Spyshop butiken ligger på samma gata som jag bor så visst finns den.

Visa signatur

Viva las vegas....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimmie.p
Du som snattar cyklar på stan eller tvätt i tvättstugan? Förstår inte varför man ska behöva öppna hänglås utan nyckeln om man nu inte har väldigt dålig koll på sina egna nycklar och tappar bort dem hela tiden...

Man kan inte ha hänglås hemma man testar på bara för att man tycker det är coolt/roligt/intressant eller vad du nu vill ha för ord där? Vet själv att jag har suttit med hänglås förr och testat bara för att se hur svårt/lätt det egentligen är.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk

Dyrkning är precis som vilken annan hobby som helst enligt mig, vad jag vet så finns det en klubb i Sverige som är inriktade på att dyrka lås och annat, inte just för att sno andras grejer utan för att dom tycker det är roligt och intressant.

Från min verksamma tid som dyrkare så var det extremt många omogna småpojkar och såna som trodde dom kunde lära sig dyrka bara för att dom köpte det dyraste dyrksetet och sen kunde dom bryta sig in och ta vad dom ville. Det fungerar inte riktigt så, visst en bra dyrk gör väldigt mycket men det krävs en del av dig som person om du vill försöka dyrka upp ett vanligt dörrlås med 6-7 stift och som även är gjort för att vara dyrk säkert.

Skall man ta en cykel så är det nog enklare att bara slå sönder låset än att dyrka upp det, spar mycket tid och du slipper köpa eller göra dyrkar.

Mvh,
Viper

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klingon
Karln är väl en gangster...

Ibland kan det vara bra. Om man låst in bilnycklarna tex (fast då brukar det finnas enklare sätt än att dyrka iofs).

Har man hänglås på skåpet i skolan så kan det vara bra att kunna ta en hårnål för att slippa ta sig hem (hade sånnahära med kod, men om man var tvungen att ta sig in i polarens skåp för att komma åt nått gemensamt projekt så var det bra om man kunde simulera "service nyckel", snopen polaren blev när man hade råkat byta kod bara)'

Brukade sitta hemma och träna med hänglås förut, ("jahap, så låser vi inte in nått värdefullt med det här låset inte"), tappade bort cykelnyckeln men så hade jag en tjejkompis med hårnålar med mig så det var ingen fara (kast lås, orkade inte köpa nått nytt, lite småjobbigt när man låst cykeln på stan och det sitter poliser och fikar brevid.. då är det bara att vänta), den blev stulen dock, efter som min syster lånade den och inte visste hur hon skulle ändvända låset.

Var fest med släkt, gick hem till en kille och skulle efterfesta med en massa folk i ett litet hus som dom hade på gården, nyckeln låg i föräldrarnas sovrum och föräldrarna hade mkt dåligt natthumör, dvs, om man råkade väcka dem så fick man ett "i helvete att ni får" men om de hade hämtat nyckeln tidigare så hade det varit helt chill. Full som ett ägg ställde man sig på knä med en hårnål och började dyrka, tog kanske en halvtimme men när det sa klick utbröt jubel och man var hjälte för kvällen.

Har dock aldrig haft riktiga dyrkar, attans vad kul det skulle vara, ska nog återuppta min hobby.

Det är som med fighting, bara för att man träna thaiboxning eller aikido bedyder det inte att man går runt och sparkar av folk benen eller hugger på folk med samurajsvärd... eller?

Visa signatur

Min signatur hade fallit bort: Typiskt.
Min dator är en snart två år gammal iBook: Stackars gamla Ibook.
Min serie/reseprogram/sitcom/realityshow finns det i dagsläget: Tre delar av.