Webbhallen = klantskallar!

Permalänk
Medlem

Webbhallen = klantskallar!

Reklamerade mitt radeon 9600xt, dom konstaterade att det var trasigt.
Skickade ett nytt, och när d va dags att hämta ut på posten så har dom skickat det som postförskott, så om jag vill ha det så får jag betala 1498 kr!! IGEN!

Ringde till dom och dom tyckte att jag skulle betala och sen att dom satte in pengar på mitt konto....kan dom glömma!
Efter en massa tjafs så ska dom äntligen fixa så jag kan hämta ut paketet om ett par dagar...ne webbhallen e snabba på att skicka men när det ska reklameras tar det fan tid!!!

Visa signatur

Ztudio

Permalänk

Mindre fel, inget jag tycker man kan hänga upp sig över.

Permalänk
Hedersmedlem

hm, jag ska reklamera mina hörlura dit, men om jag måste betala för att få ut dom igen har jag inte råd med

Permalänk
Medlem

Glömde att berätta att detta var bara ett av många problem jag haft med webbhallen...rätt jobbigt när man gått å väntat på att dom ska skicka ett nytt, så när dom gör det så händer detta...inget gnäll alla kan ju göra misstag.. men inte hela jvla tiden. :=)

Visa signatur

Ztudio

Permalänk
Medlem

Byt leverantör till datorbutiken då... Om du haft så många problem förstår jag inte att du handlar av dom...

Visa signatur

XP2000+@1880Mhz~164x11,5 m. Alphafläns. MsI k7t266 m. BIOS 3,7B4 G-force2 Ti m. Zalman ZM80A. 1x512 Corsair 2700. 80gig seagate. samsung-52x cdrom, plextor-16x cdr, pioneer-4x dvdr.

Permalänk
Medlem

Jag hade en incident med webhallen i sommras, beställde en logitech mx310 som brev, fick hem en mus men det var i stället den då nyligen släppta blå mx510, jag var överlycklig tills jag insåg att jag var vänsterhänt och övervägde en stund att försöka bli högerhänt. Men med den dåliga motorik jag har i högerhanden så beslöt jag mig att returnera, ringde och killen frågade om jag verkligen inte ville behålla musen jag fick då den faktiskt var bättre, men förstod snabbt mitt problem och skickade både returkartong samt en ny mus i brev, behövde inte anstränga mig särskilt för att returnera den felskickade produkten, det kallar jag service.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

sphr: du hatar gud nu va(för att han gjorde dig vänsterhänt)??

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Beställde ett DFI NF4 Ultra-D från webhallen och det gick smärtfritt, hade kortet 2 dagar efter beställningen.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Hedersmedlem

Ztudio visst är det jobbigt när nån gör fel?

Men du gör alltid allt rätt va?

Min erfarenhet av Webbis är att de är grymmt bra...

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Re: Webbhallen = klantskallar!

Vad det finns många gnällpellar...
De har gjort ett misstag och sagt att de ska fixa det, det tar säker lite tid att fixa med Posten så att de kan lämna ut paketet utan att du behöver betala. Hade jag varit dig så hade jag löst ut paketet mot 1498:- och litat på att de kommer att ge dig en återbetalning om du nu har så bråttom. Kan sätta pengar på att du verkligen kommer får tillbaka dina 1498:-, Webhallen's rykte är i stil med de stora jättarna såsom Datorbutiken.com, Komplett och Dustin så jag hade litat på dem i alla fall. Sluta gnälla på småsaker, särskilt när man har att göra med ett seriöst företag.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ztudio
Reklamerade mitt radeon 9600xt, dom konstaterade att det var trasigt.
Skickade ett nytt, och när d va dags att hämta ut på posten så har dom skickat det som postförskott, så om jag vill ha det så får jag betala 1498 kr!! IGEN!

Ringde till dom och dom tyckte att jag skulle betala och sen att dom satte in pengar på mitt konto....kan dom glömma!
Efter en massa tjafs så ska dom äntligen fixa så jag kan hämta ut paketet om ett par dagar...ne webbhallen e snabba på att skicka men när det ska reklameras tar det fan tid!!!

Permalänk
Medlem

webbhallen är skitbra när det gäller snabba leveranser men sen om det blir rätt eller inte...känns bara som att allt händer mig
jaja SKA sluta gnälla nu!

Datorbutiken
Webbhallen
komplett

har säkert många nöjda kunder.

Visa signatur

Ztudio

Permalänk
Medlem

Nån vidare snabb service har de då inte. Lämnade in min iaudio4 för en glappande hörlurskontakt för mer än 3 veckor sedan. Kul med en pryl som jag använde varje dag.

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Base
Nån vidare snabb service har de då inte. Lämnade in min iaudio4 för en glappande hörlurskontakt för mer än 3 veckor sedan. Kul med en pryl som jag använde varje dag.

Kan du nämna någon befogad kritik? Det är inte precis som så att dom själva reparerar din iaudio, den skickas till tillverkaren som lagar eller ersätter den, på samma sätt funkar i stort sett alla butikers reklamationer idag.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphr
Kan du nämna någon befogad kritik? Det är inte precis som så att dom själva reparerar din iaudio, den skickas till tillverkaren som lagar eller ersätter den, på samma sätt funkar i stort sett alla butikers reklamationer idag.

Ja givetvis. Men att inte kunna erbjuda en lånespelare när det dröjer så länge är kasst. Det är fjärde gången jag är tillbaka på webbhallen för krånglande mp3 spelare. 3 gånger innan har det varit fel på min dåvarande jos mp-130.

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk
Medlem

För det är säkert jättebilligt att ha ett lånelager på varje produkt man säljer...

Jisses. Dör du utan din mp3-spelare eller?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

kanske är lite väl mycket gnäll men man blir ganska besviken när man råkar ut för problem jämt när man har beställt nått!

Visa signatur

Ztudio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
För det är säkert jättebilligt att ha ett lånelager på varje produkt man säljer...

Jisses. Dör du utan din mp3-spelare eller?

Jag hade lätt tagit en sunkig spelare bara jag kunde ha lyssnat på musik, mobilen är inge vidare att lyssna på mp3:or med. De är väl ganska få spelare som trots allt pajar och några få spelare som man fått in som retur eller dylikt kunde man haft som lånespelare. Att jag har varit där fyra gånger gör inte saken bättre, blev otroligt nonchalant bemött, personal som skyllde ifrån sig och sa att jag skulle ringa och fråga annan personal.

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Base
Nån vidare snabb service har de då inte. Lämnade in min iaudio4 för en glappande hörlurskontakt för mer än 3 veckor sedan. Kul med en pryl som jag använde varje dag.

Åh, då kan du fortsätta att vänta! Jag lämnade in min JOS där, och besökte Webhallens butik några gånger i veckan för att fråga var den hade tagit vägen. De kunde, som de sa, inte göra något som jag inte kunde göra, utan gav mig bara telefonnumret till JOS support. Supporten svarar av princip inte på tekniska frågor (men jag blev hänvisad till mail som de inte svarade på). Efter drygt nio veckor fick jag min mp3spelare.
Jag fick ingen hjälp från Webhallen över huvud taget.

Permalänk
Medlem

FY FAN!

Efter mycket om å men....så fick jag mitt graffe idag...
Men med exakt samma fel som det förra!!! blir SÅÅÅ less!
Nu tänker jag försöka fixa pengarna tillbaka å aldrig handla på webbhallen mer...de måste vara det struligaste företaget på webben!

Beställde kortet 27 dec 2004 har fortfarande inte ett fungerande graffe!!!

Visa signatur

Ztudio

Permalänk
Medlem

Re: FY FAN!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ztudio
Efter mycket om å men....så fick jag mitt graffe idag...
Men med exakt samma fel som det förra!!! blir SÅÅÅ less!
Nu tänker jag försöka fixa pengarna tillbaka å aldrig handla på webbhallen mer...de måste vara det struligaste företaget på webben!

Beställde kortet 27 dec 2004 har fortfarande inte ett fungerande graffe!!!

På vilket sätt är kortet trasigt, är det möjligt att din hantering av det eller något fel i din dator orsakar felet?
Har du jordade kontakter i hemmet? Webhallen kan mycket väl ha skickat dig ett nytt kort, om då samma fel uppstår är det ju inte deras fel att det är problem, felet ligger då på tillverkaren som kanske haft väldigt mycket måndagsex av sina produkter.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

eller så är det fel på någon av dina andra komponenter...

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

mitt gamla kort fungerar felfritt...så d e nog inte min dator det är fel på....

Visa signatur

Ztudio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ztudio
mitt gamla kort fungerar felfritt...så d e nog inte min dator det är fel på....

Det kan ju fortfarande vara din dator det är fel på, bara för att ditt gamla kort fungerar med dina nuvarande komponenter betyder inte att det bara är kortets fel. Kan ju lika gärna vara bios osv.

Och ni andra som klagar hur kan ni klaga på webhallen när de bara tar emot er felaktiga vara och skickar den vidare till tillverkaren. Om det tar 3 månader för att reparera eller ersätta en MP3 spelare, hur är det Webhallens fel? Och hur ska de kunna svara på frågor om vad som var fel eller hur lång tid det kommer att när det är JOS som står för reparationer/ersättning?

Lär er lägga skulden på rätt ställe gott folk. Som att säga att det är fel på hela Sverige för att skåne betalar för lite skatt eller ngt

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Testa kortet i en annan dator, ifall du inte gjort det. Kan hända att det stör sig med någon annan komponent i datorn. Men jag antar att du redan gjort det, ganska fundamental del i felsökningsprocessen, eller hur?

Permalänk
Medlem

Fortfarande ingen syn av min mp3 spelare. Talade med dem i början av förra veckan och då sa de åt mig att de skulle få in nya iaudio spelare i lager så jag kunde nog få tillbaka mina pengar. Ringde sedan tillbaka på fredagen, och då sa de att den fortfarande var på service och det inte var på tal om att få tillbaka några pengar eller annan produkt. Frågade denna kille om den förra personen jag prata med ljög till mig. "öhh typ ja alltså" fick jag till svar. Ska ringa dem senare i veckan, och om de inte kan ge mig några svar ska jag anmäla dem till ARN. Tänker verkligen inte bli behandlad hur som helst.

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk
Medlem

Även om Webhallen strular en hel del för mig åxå så har jag fått väldigt bra och vänligt bemötande (till skillnad från DB och itbutikken).
Jag har även fått felen avhjälpta snabbt förutom en dvd-läsare/cdbrännar-combo som blev riktig långbänk a'la db.com.

1. fick fel produkt, endast dvd-läsaer ingen brännarfunktion.
Returnerade produkten.

Ringde efter 3 veckor, den är beställd men inte inkommen...
Ringde efter yttrerligare 2 veckor, har inte kommit.. konstigt... JOO!! här är den!

2. paketet kom... Fel produkt: dvd-läs ja, cd-brän ja... fel brännarprog bundlat!!!!!
Ringer WH... ah... konstigt. Jaja.. de skickar lös programvara.

3. Programvara kommer. Tack.

4. Programvara kommer.. igen! med PF! vassego att betala för det!
Jag ber posten returnera programvaran... utan att ta emot det eller betala.

5. Du har inte löst ut paket!! straff-avgift!! näe.. det slapp jag, var ju inte mitt fel.

Det blev några månaders harvande, men allt ordnade sig. Kostade mig tid och några tfn samtal. Och nu sitter jag med en dvd/cd-brännare över, jag hade beställt en undertiden jag väntade, vissa saker kan man inte vänta på i evigheter....

3 ggr(utav typ 7-8ggr) har WH packat för dåligt så att produkter kommer fram skadade(chassi, PSU), men de ersätter dom lika fort varje gång.

Fick 2 st muntliga löften samma dag om att mina prylar skulle vara klara för avhämtning. Kom dit på avtalad tid... fick vänta iaf på packning.... men inte så länge, 10 minuter typ.

Tummen upp för supporten (i 90% av fallen) och om dom bara packar bättre så är dom nog en av sveriges absolut vassaste butiker.

Visa signatur

Det hemska med att bli klokare är att man tyvärr inser hur lite man egentligen vet!
Everything good in life is about nitrous compounds. I mean: liquid nitrogen-Fun with CPUs! Nitromethane-Gets 5000HP from 8 litre engine! Nitrous oxide-A laughing matter! Btw, 78% of the atosphere contains pure nitrogen!!! That's probably why you are smiling now!

Permalänk

Re: Re: Webbhallen = klantskallar!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrol
Vad det finns många gnällpellar...
De har gjort ett misstag och sagt att de ska fixa det, det tar säker lite tid att fixa med Posten så att de kan lämna ut paketet utan att du behöver betala. Hade jag varit dig så hade jag löst ut paketet mot 1498:- och litat på att de kommer att ge dig en återbetalning om du nu har så bråttom. Kan sätta pengar på att du verkligen kommer får tillbaka dina 1498:-, Webhallen's rykte är i stil med de stora jättarna såsom Datorbutiken.com, Komplett och Dustin så jag hade litat på dem i alla fall. Sluta gnälla på småsaker, särskilt när man har att göra med ett seriöst företag.

Jo jo, åsså kan man bli 1500 kronor fattigare...
Det är ju deras fel då äre ju självklart att dom ska fixa de också..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K

Och ni andra som klagar hur kan ni klaga på webhallen när de bara tar emot er felaktiga vara och skickar den vidare till tillverkaren. Om det tar 3 månader för att reparera eller ersätta en MP3 spelare, hur är det Webhallens fel? Och hur ska de kunna svara på frågor om vad som var fel eller hur lång tid det kommer att när det är JOS som står för reparationer/ersättning?

Lär er lägga skulden på rätt ställe gott folk. Som att säga att det är fel på hela Sverige för att skåne betalar för lite skatt eller ngt

Vill bara påpeka att lite mer seriösa butiker som t ex dustin skickar en ny vara trots att dom inte fått en ny från sin levereantör. När min router pajade fick jag t ex en ny dagen efter jag ringde, trots att jag inte hunnit skicka in den gamla än. Det är service.