Permalänk
Medlem

Guildwars

Officel Sida : http://www.guildwars.com/
Release : 26-29 April 2005
Screenshots : http://www.guildwars.com/gallery/gwscreenshots/gallery3.html
Movies : http://www.guildwars.com/gallery/movies/default.html
Svensk Guildwarssite : http://www.guildwars.se/

Guild Wars takes the best elements of today's massively multiplayer online games and combines them with a new mission-based design that eliminates the tedium of those games. You can meet new friends in towns or outposts, form a party, and then go tackle a quest together. Your party always has its own unique copy of the quest map, so camping, kill-stealing, and long lines to complete quests are all things of the past. Within a quest you have unprecedented freedom and power to manipulate the world around you: your magic can build bridges and open up new pathways, or it can burn down forests and tear the ground asunder.
You don't have to spend countless hours on a leveling treadmill to get to the interesting parts of the game, because combat is designed to be strategically interesting and challenging right from the beginning. You don't have to spend hours running around the world to prepare for a quest, because Guild Wars allows you to instantly travel to the beginning of any quest that you've previously unlocked. You'll never spend days playing only to discover that choices you made early on have left you with a permanently uncompetitive character, because the unique skill system in Guild Wars allows infinite experimentation but doesn't allow bad decisions to ruin a character. And you'll never meet new players only to discover that you can't play with them or compete against them because their characters are on a different server than yours; in Guild Wars, all characters live in one seamless world.

Built for Competition

After learning the game and building up your first character, you may choose to test your skills in head-to-head competition or guild warfare. The game is designed to reward player skill and teamwork, not time spent playing, so you won't need to spend hundreds of hours leveling up your character to compete.

The game includes integrated support for guilds, with guild banners and halls, chat rooms and forums. Guilds can challenge other guilds to battle, compete for control of key parts of the world, and be ranked on a worldwide ladder.

Unique Streaming Technology

ArenaNet's unique streaming technology forever eliminates the concept of patching a game. You don't have to wait a month for the next big patch to experience new content. Instead, the game constantly and intelligently streams new content to your computer in the background while you play. The world can change continually. This allows us to build a much more dynamic game world than any that has existed before.
***

Previews :

http://www.jolt.co.uk/index.php?articleid=3411
http://www.computerandvideogames.com/r/?page=http://www.compu...

------------------------------------------------------------------------------------

Swecnick / First & Lastname / Class & Subclass

Allexz | Boobie Jumper | Elementist / Mesmer
azzie | Miss Azzie | Elementlist/Monk
Ingen | Doniazade Chasroe, | Ranger / Elementist
spelabanjo | Iivan Draago | Warrior / Necromacer
devlaska | Envy Homunculus | Elementisk / ?

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

Spelar inte dator egentligen och har inga pengar alls, men skulle jag haft jobb/pengar skulle jag defenitivt köpt det även fast jag aldrig brukar spela spel i vanliga fall.

Permalänk
Medlem

köpte oxå från webhallen.. helgen som varit var ju en beta weekend enbart för swe och dk.. spelade du nåt..??

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3riko
Spelar inte dator egentligen och har inga pengar alls, men skulle jag haft jobb/pengar skulle jag defenitivt köpt det även fast jag aldrig brukar spela spel i vanliga fall.

Ok tack för det inlägget. Det fanns iofs massor av trådar att ta och risken är att denna dör som alla andra men ok.

Jag hade nog tänkt att testa mitt första MMORPG med detta spel. Jag sskulle vilja va med i en guild som är lite mer rollspel i. Typ alla är med i en kult som dyrkar blodsguden eller nåt. Munkarna kan leka präster osv. Så man kan utbista typ "you will all be sacrificed for Bhaal the blood god" när man ska börja fajtas. Eller kanske för oss The god of Northen lights.

Vad sägs? Lite mer RPG än grinding.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .di
köpte oxå från webhallen.. helgen som varit var ju en beta weekend enbart för swe och dk.. spelade du nåt..??

Köpte mitt precis idag så jag har inte hunnit spela något.

Sist jag spelade så var man i level 15-20 "Det var ett bra tag sedan" och spelet var sjukt skoj redan då.
Gillade mijöerna och det "interaktiva" npc:erna som man hjälpte\etc.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spelabanjo
Ok tack för det inlägget. Det fanns iofs massor av trådar att ta och risken är att denna dör som alla andra men ok.

Vad menar du?

Vad ska jag skriva som jag inte skrivit tidigare, känns dumt att skriva samma saker i alla GW vill du tjaffsa vidare kan du ju skicka ett pm.

Permalänk

köpte mitt pre-order paket en vecka efter att jag testade på WPE sen har jag lirat på alla BWE och jag kan säga att spelet har kommit en bra bit sen WPE.

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePostalDude2
köpte mitt pre-order paket en vecka efter att jag testade på WPE sen har jag lirat på alla BWE och jag kan säga att spelet har kommit en bra bit sen WPE.

Jag har inte hört så mycket om detta spel men kan du berätta vad WPE och BWE är för mig?

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk

WPE är World Preview Event och var öppet för alla över hela världen att komma in och testa spelet.

BWE är Beta Weekend Event och är för dom som har Pre-orderpaketet och dom som fått tag på giltiga nycklar.

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePostalDude2
WPE är World Preview Event och var öppet för alla över hela världen att komma in och testa spelet.

BWE är Beta Weekend Event och är för dom som har Pre-orderpaketet och dom som fått tag på giltiga nycklar.

Ok, tack!

Jag funderar på att köpa spelet. Men jag ska nog vänta och se hur många som spelar, om det är någorlunda buggfritt osv.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem

Vad är max leveln?
Vad har man för möjligheter med att bygga sin karaktär speciellt och utseende mäsigt?
Blev otroligt intresserad ^^
Får se om man kankse köper det.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Max level är 20.

Permalänk
Medlem

What is the level cap of the game?

The level cap is at level 20 and there are no current plans to raise it. The level cap is intended to be reached quickly so that all characters may be competitive based on their skill in the game and not time played.

Med andra ord så är det för också ett spel för oss som inte enbart har tid att sitta framför datorn

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip

Vad har man för möjligheter med att bygga sin karaktär speciellt och utseende mäsigt?

För att citera mig själv
Hitta ingen info. om just detta, och jag har aldrig spelat det..
Hur är det med armor, finns det massvis med olika osv.?

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Jo det finns mycket vapen och rustningar i spelet.

Beställde CE från tvspeloteket tror jag det var

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

Men pratar vi armor & vapen med stora utbud?
eller kommer alla ha indentiska vid level 20?
Eller är det så att man väljer armor beroende på karaktär man bygger upp?

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Men pratar vi armor & vapen med stora utbud?
eller kommer alla ha indentiska vid level 20?
Eller är det så att man väljer armor beroende på karaktär man bygger upp?

Är nog mycket beroende på vilken karaktär du har, har inte spelat sedan WPE, men olika rustningar är ju bra till olika karaktärer, te.x en gubbe som använder mycket magi använder en armour istället för en annan och en nästintill renodlad warrior kanske kör en annan.

Och vapen finns det massor av också.

Permalänk
Inaktiv

Kommer Sweclockers starta en guild i detta fräcka spel? kanske kan tänka mig o vara med isf då det inte verkar bli nå annan guild för mig. Har inte hört av mina "MMO buddies"!

Permalänk
Medlem

Beställde just spelet från Webhallen, ser mycket bättre ut än WoW... Hur lång tid tog det för er att få key till betan?

Edit: Med full AA och max qual får jag fortfarande flyt på loginskärmen. Nice.

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag har redan fått en key till betan skickad via email och jag beställde ändå Postförskott (Kanske för jag är "STOR" kund hos webbis"

Utsendet kunde man variera ungefär precis som i WOW. "Det var så sist jag spelade det iaf"

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Men pratar vi armor & vapen med stora utbud?
eller kommer alla ha indentiska vid level 20?
Eller är det så att man väljer armor beroende på karaktär man bygger upp?

Det skall väl sägas att utrustningen är en väldigt liten del av spelet. Utvecklarna har från början sagt att det inte ska spela någon roll vem som har bäst grejer, utan det som ska avgöra är skicklighet. Alla karaktärer av samma klass har i stort sett väldigt lika grejer, med vissa variationer, men det finns ändå olika utseenden på utrustningen så alla ser inte identiska ut.

Visa signatur

Ping-pong is pingis.

Permalänk
Medlem

Jag har oxå beställt betan.

Heter "mytic hunter" i spelet

Permalänk
Medlem

Har spelet, längtar till nästa BWE. Men jag köpte USA-importen. Då fick jag inte nån beta nyckel i helgen. Blev så jävla förbannad på Webhallen..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om man har förbokat spelet från webhallen o valt betala i butik, får man en beta nyckel då ?. eller måste man betala den via Visa/mastercard/postförskott.

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk
Medlem

Du kommer nog få en nyckel ikväll eller imorgon,

Jag orkar inte förklara hela armor biten nu men alla kommer inte se likadana ut. Man kan också armordelar och färga om dem. Det finns olika färger och dessa färger kan man blanda för att få olika nyanser.

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk
Medlem

Det går att färga sina vapen och sköldar också

Visa signatur

(\_(\
(=’ :’)
(,(”)(”)

Permalänk
Medlem

Är lite tveksam till detta spelet.. Men ändå väldigt sugen på att spela det.

"Maxlevel 20"
"man når level 20 fort"
"utrustningen är en väldigt liten del av spelet"

Vad går spelet ut på undrar jag Vi säger att man når level 20 på en vecka, vad gör man sen? kutar igenom alla banor igen och igen ?

Någon får gärna förklara vad det är för spel, uppfattningen jag har fått är att det är som Diablo 2, fast istället för en lobby står man i en stad och letar party för att gå ut i olika acter och döda. Men då tycker jag att items/level borde vara ganska centralt i spelet

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

Du når kanske Maxlevel på 1 vecka , men sedan finns det mängder med skills som man måste stjäla från bossar etc som är grymt svåra att komma till ifall inte spelar i ett bra party.

Har för mig att det finns affärer inne i vissa acter och extra quests som ger extra saker.

Sedan så är alla instanter"acter" streamade så det kommer nya hela tiden enligt utvecklaren.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

Beta nyckeln som man får, använder man den nyckeln för att spela guildwars när de släpps ?

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk

beta nyckeln använde man för att spela på betan.

Visa signatur

flamin bag'o shit