1 månad leveranstid från datorbutiken trots utlovade 1-2 veckor

Permalänk

1 månad leveranstid från datorbutiken trots utlovade 1-2 veckor

Har läst en del varningar angående datorbutiken pga lång leveranstid..
Vi hittade en dator vi skulle köpa, allt fanns i lager, så vi ringer till datorbutiken (telefonkö på typ 45 minuter) och frågar hur lång tid det tar innan detta paket kan vara vår dörr.

1-2 veckor får vi som svar. Okej, det kan man väl stå ut med. Det är min brorsa som ska få datorn och om datorn kommer efter 2 veckor hinner han få den tills han fyller år.
2 veckor går och vi sätter oss i telefonkön igen, nu dröjjer det ytterligare en vecka.

Efter 3 veckor tar vi reda på att den ligger på posten, vi har dock inte fått någon sedel att hämta ut den.

Nu en vecka senare har vi fortfarande inte fått någon sedel, det har alltså snart tagit en månad.

Jag är medveten om att jag tog en chansning när jag köpte från datorbutiken, men ansåg att risken var rätt liten att det skulle dröja en månad, om inte mer, innan vi får våran dator.

Trodde inte dom skulle sjunka så lågt att dom påstår att leveranstiden blir kort bara för att få sälja, det är väl ingen som köper en dator om det tar över en månad innan man får den med tanke på hur snabbt de sjunker i värde..

min slutsats:
1. Lita aldrig på vad de säger i telefon ang. leveranstider.
2. Handla aldrig hos datorbutiken igen.

Permalänk
Medlem

Om den finns hos Posten men ni inte fått någon avi borde ni kunna hämta ut den ändå, om mottagaren legitimerar sig. Om paketet skickats från DB till Posten så är det egentligen inte DBs huvudvärk längre.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Om den finns hos Posten men ni inte fått någon avi borde ni kunna hämta ut den ändå, om mottagaren legitimerar sig. Om paketet skickats från DB till Posten så är det egentligen inte DBs huvudvärk längre.

Så det är alltså posten som skulle ha skickat ut ett avi? Hur kan det dröja över en vecka?
Dessutom var det ju redan försenat då det tog datorn 3 veckor att komma till posten, fick ge min brorsa en lapp i födelsedagspresent där det stod att han skulle få en dator förr eller senare:)

Permalänk
Medlem

jäpp

när paketet kommer till postens (ja vad dom nu kallar det) och sedan går iväg till där du hämtar ut det, så ska posten skicka ut en avi.

och dom är vääääldigt dåliga på det, då jag inte fått en ännu för ett paket som kom fram den 23/11-04 (kunde som tur var hämta ut det utan avi eller kollinummer, även att jag inte visste att det fanns där för posten kunde inte hitta det då det kom från amazon.com i USA)

du kan ju alltid berätta för posten vad du tycker om dom

ÄSCH deras länk till kundtjänst gick inte att klippa in här....det blev en smilie mitt i :/

bara gå till posten.se och sedan klicka kundtjänst och sedan lämna synpunkt

det har jag gjort 3ggr nu under ett halvår varav 2av dom gångerna var under en 4 dagars period nu i februari.

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Hedersmedlem

Re: 1 månad leveranstid från datorbutiken trots utlovade 1-2 veckor

Citat:

Ursprungligen inskrivet av vadå cpu?
Har läst en del varningar angående datorbutiken pga lång leveranstid..
Vi hittade en dator vi skulle köpa, allt fanns i lager, så vi ringer till datorbutiken (telefonkö på typ 45 minuter) och frågar hur lång tid det tar innan detta paket kan vara vår dörr.

1-2 veckor får vi som svar. Okej, det kan man väl stå ut med. Det är min brorsa som ska få datorn och om datorn kommer efter 2 veckor hinner han få den tills han fyller år.
2 veckor går och vi sätter oss i telefonkön igen, nu dröjjer det ytterligare en vecka.

Efter 3 veckor tar vi reda på att den ligger på posten, vi har dock inte fått någon sedel att hämta ut den.

Nu en vecka senare har vi fortfarande inte fått någon sedel, det har alltså snart tagit en månad.

Jag är medveten om att jag tog en chansning när jag köpte från datorbutiken, men ansåg att risken var rätt liten att det skulle dröja en månad, om inte mer, innan vi får våran dator.

Trodde inte dom skulle sjunka så lågt att dom påstår att leveranstiden blir kort bara för att få sälja, det är väl ingen som köper en dator om det tar över en månad innan man får den med tanke på hur snabbt de sjunker i värde..

min slutsats:
1. Lita aldrig på vad de säger i telefon ang. leveranstider.
2. Handla aldrig hos datorbutiken igen.

(1:) Det är inte lika lågt som Glocalnet

1: har du tänkt på att det kanske är deras levarantör som segar, och i sin tur tillverkaren?
2: jag tycker de är snabba och bra. Har bara Bra erfarenheter av dem!

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Re: 1 månad leveranstid från datorbutiken trots utlovade 1-2 veckor

Gnällpelle...
"Efter 3 veckor tar vi reda på att den ligger på posten, vi har dock inte fått någon sedel att hämta ut den. "

Du tror väl inte det är någon på datorbutiken som skickar ut den lappen? Det är ju Posten. Be db om kollinumret så kan du hämta ut grejerna utan lapp.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av vadå cpu?
Har läst en del varningar angående datorbutiken pga lång leveranstid..
Vi hittade en dator vi skulle köpa, allt fanns i lager, så vi ringer till datorbutiken (telefonkö på typ 45 minuter) och frågar hur lång tid det tar innan detta paket kan vara vår dörr.

1-2 veckor får vi som svar. Okej, det kan man väl stå ut med. Det är min brorsa som ska få datorn och om datorn kommer efter 2 veckor hinner han få den tills han fyller år.
2 veckor går och vi sätter oss i telefonkön igen, nu dröjjer det ytterligare en vecka.

Efter 3 veckor tar vi reda på att den ligger på posten, vi har dock inte fått någon sedel att hämta ut den.

Nu en vecka senare har vi fortfarande inte fått någon sedel, det har alltså snart tagit en månad.

Jag är medveten om att jag tog en chansning när jag köpte från datorbutiken, men ansåg att risken var rätt liten att det skulle dröja en månad, om inte mer, innan vi får våran dator.

Trodde inte dom skulle sjunka så lågt att dom påstår att leveranstiden blir kort bara för att få sälja, det är väl ingen som köper en dator om det tar över en månad innan man får den med tanke på hur snabbt de sjunker i värde..

min slutsats:
1. Lita aldrig på vad de säger i telefon ang. leveranstider.
2. Handla aldrig hos datorbutiken igen.

Permalänk
Medlem

Du får ett mail i från datorbutiken när de har skickat varan. I det står kollinummer etc.

I mailet står även följande....

"Om ni ej inom de närmaste dagarna erhållit en avi från posten gällande ovanstående försändelse - vänligen kontakta ert lokala postkontor/utlämningsställe. Se till att ha ovanstående kollinummer tillhands för att de skall kunna finna ert gods."

Visa signatur

[Asus P5B Dlx 430Mhz FSB] :: [Core 2 Duo E6400 2130@3440Mhz / Big Typhoon] :: [G-Skill PC6400 HZ DDR2 2GB 4-4-4-12] :: [X1900XT 680/800] :: 30" Dell 3007WFP

Permalänk
Medlem

varenda gång jag har köpt något ifrån nätet så har jag fått avin ifrån posten dagen efter paketet har kommit till postkontoret.
verkar variera kraftigt på olika postkontor.

och angående datorbutiken så har dom aldrig varit snabba när jag har köpt saker, 2 veckor har det tagit dom gånger jag har beställt och då har även sakerna funnits i lager, så jag handlar inte där igen, finns bättre affärer (komplett, dustin) som alltid har skickar varorna fort.

Permalänk

Re: Re: 1 månad leveranstid från datorbutiken trots utlovade 1-2 veckor

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrol
Gnällpelle...
"Efter 3 veckor tar vi reda på att den ligger på posten, vi har dock inte fått någon sedel att hämta ut den. "

Du tror väl inte det är någon på datorbutiken som skickar ut den lappen? Det är ju Posten. Be db om kollinumret så kan du hämta ut grejerna utan lapp.

Visste inte det, beställer aldrig grejor som man får hämta via posten så jag har ingen erfarenhet.. Om min mormor skulle beställa en dator skulle hon sitta än idag och vänta på att den kommit in..
Vad är det för fel att ställa lite krav på datorbutiken? De har ju uppenbarligen problem när man ständigt hör om deras leveranstider som hela tiden blir uppskjutna..

Ett utav kraven när vi beställde datorn var att den skulle komma fort så att min brorsa skulle få den när han fyllde år, något dom lovade oss med en leveranstid på 1-2veckor.. Dom kunde ju sagt som det var istället, men då hade de ju inte fått datorn såld...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
(1:) Det är inte lika lågt som Glocalnet

1: har du tänkt på att det kanske är deras levarantör som segar, och i sin tur tillverkaren?
2: jag tycker de är snabba och bra. Har bara Bra erfarenheter av dem!

Det är ju inte mitt problem ifall deras leverantörer segar, det är ju trotsallt datorbutiken som utser leverantörer... De hade allt på lager dessutom..

(hade föreläsning i marknadsföring idag, läraren tog upp exempel och jämförde företag hur de beter sig mot sina kunder, gissa vilket företag som kom upp på tavlan??:))

Permalänk
Medlem

Jag har köpt två laptops o en väska därifrån nu, väntar på leverans. Känns väldigt surt att behöva betala 400:- i frakt, och då var ändå kodordet inmatat. så 20% rabatt fick jag på ordinarie på 500:-.

Är detta normalt?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: 1 månad leveranstid från datorbutiken trots utlovade 1-2 veckor

Man får ju ställa rimliga krav. Folk som gnäller för att datorbutiken segar med leveranser av t ex AMD Winchester processorer, X850XT grafikkort etc. och andra grejer som ALLA butiker har svårt att få tag på får väl ha förståelse för att DB faktiskt inte tillverkar grejerna själva. Det har inte heller med "leverantören" att göra då det är tillverkarna som har problem att leverera. Anledningen till att många klagar är väl för att så många beställer just de senaste, hetaste prylarna hos datorbutiken.com då de oftast har bäst pris på just det senaste.

Hade folk beställt i lika stor utsträckning senaste processorerna, senaste grafikkorten etc. hos vilken annan butik som helst hade de också fått klagomål.

Problemet är väl att folk inte är så insatta i hur branschen fungerar och det är väl lätt att klaga på butiken i första hand trots att det varken är deras fel eller kan göra något åt det.

Din lärare i marknadsföring har väl också dålig koll på hur datorbranschen fungerar...
Har inte hört om någon på senare tid som blivit illa behandlad av datorbutiken, och många av de som klagat tidigare har sig själva att skylla t ex genom att krossa sina processorkärnor, montera moderkort utan distanser i chassit, skickar in grejer på retur i plastpåsar etc.

Det skulle faktiskt förvåna mig om det finns ett enda fall överhuvudtaget där datorbutiken behandlat någon kund helfel, problemet är väl snarare att så många handlar där och gnäller om småsaker. Leveranstid är väl inget att gnälla om, och Posten's avi som du tydligen inte fått och anledningen till att du klagar kan du inte skylla på datorbutiken för. Det finns riktiga skitbutiker som man bör akta sig för men datorbutiken.com hör till en av de större och mest seriösa som finns i Sverige.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av vadå cpu?
Visste inte det, beställer aldrig grejor som man får hämta via posten så jag har ingen erfarenhet.. Om min mormor skulle beställa en dator skulle hon sitta än idag och vänta på att den kommit in..
Vad är det för fel att ställa lite krav på datorbutiken? De har ju uppenbarligen problem när man ständigt hör om deras leveranstider som hela tiden blir uppskjutna..

Ett utav kraven när vi beställde datorn var att den skulle komma fort så att min brorsa skulle få den när han fyllde år, något dom lovade oss med en leveranstid på 1-2veckor.. Dom kunde ju sagt som det var istället, men då hade de ju inte fått datorn såld...

Det är ju inte mitt problem ifall deras leverantörer segar, det är ju trotsallt datorbutiken som utser leverantörer... De hade allt på lager dessutom..

(hade föreläsning i marknadsföring idag, läraren tog upp exempel och jämförde företag hur de beter sig mot sina kunder, gissa vilket företag som kom upp på tavlan??:))

Permalänk

Re: Re: Re: Re: 1 månad leveranstid från datorbutiken trots utlovade 1-2 veckor

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrol
Man får ju ställa rimliga krav. Folk som gnäller för att datorbutiken segar med leveranser av t ex AMD Winchester processorer, X850XT grafikkort etc. och andra grejer som ALLA butiker har svårt att få tag på får väl ha förståelse för att DB faktiskt inte tillverkar grejerna själva. Det har inte heller med "leverantören" att göra då det är tillverkarna som har problem att leverera. Anledningen till att många klagar är väl för att så många beställer just de senaste, hetaste prylarna hos datorbutiken.com då de oftast har bäst pris på just det senaste.

Hade folk beställt i lika stor utsträckning senaste processorerna, senaste grafikkorten etc. hos vilken annan butik som helst hade de också fått klagomål.

Problemet är väl att folk inte är så insatta i hur branschen fungerar och det är väl lätt att klaga på butiken i första hand trots att det varken är deras fel eller kan göra något åt det.

Din lärare i marknadsföring har väl också dålig koll på hur datorbranschen fungerar...
Har inte hört om någon på senare tid som blivit illa behandlad av datorbutiken, och många av de som klagat tidigare har sig själva att skylla t ex genom att krossa sina processorkärnor, montera moderkort utan distanser i chassit, skickar in grejer på retur i plastpåsar etc.

Det skulle faktiskt förvåna mig om det finns ett enda fall överhuvudtaget där datorbutiken behandlat någon kund helfel, problemet är väl snarare att så många handlar där och gnäller om småsaker. Leveranstid är väl inget att gnälla om, och Posten's avi som du tydligen inte fått och anledningen till att du klagar kan du inte skylla på datorbutiken för. Det finns riktiga skitbutiker som man bör akta sig för men datorbutiken.com hör till en av de större och mest seriösa som finns i Sverige.

1. jag beställde inte någon värstingdator.

2. alla prylar fanns på lager enligt hemsidan.

3. alla prylar fanns på lager enligt säljaren på DB

Varför är ens leverantören och tillverkaren med i bilden när allt redan fanns på lager?

Du får det att låta som att det inte är deras problem, vart ligger problemet då de inte kan sätta ihop en dator med befintliga prylar på lager och skicka ut den till posten under 3 veckor när de lovar att det ska gå på 1-2 veckor? Är det år 2005 eller ska datorn köras ut med häst och vagn?

Och sen att vi ska vara så jäkliga mesiga i detta land.. Vanligt folk kommer ju aldrig sätta press på företagen att bla sköta sina leveranser ordenligt då det hela tiden framstår som om man skulle vara någon "gnällpelle"..

(min lärare i marknadsföring som uppenbarligen har dålig koll nämnde dessutom att det i dagens samhälle är mångt och mycket upp till konsumenterna att se till så att kvaliten bibehålls hos distributörerna.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oggah
Jag har köpt två laptops o en väska därifrån nu, väntar på leverans. Känns väldigt surt att behöva betala 400:- i frakt, och då var ändå kodordet inmatat. så 20% rabatt fick jag på ordinarie på 500:-.

Är detta normalt?

Sen när är det affären som du beställer ifrån som bestämmer frakten? Det är allt som oftast postens fraktpriser du ska klaga på och inte affärerna som vidarförmedlar dessa.

Visa signatur

Opteron 165 (291x9 = 2620MHz), DFI LanParty UT Ultra-D, G-Skill PC4000(9/10, 3-4-3-8), PC X1800XT512Mb(Stock) Lian Li PC73-SLB, Tagan 580W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guffyp
Sen när är det affären som du beställer ifrån som bestämmer frakten? Det är allt som oftast postens fraktpriser du ska klaga på och inte affärerna som vidarförmedlar dessa.

Till viss del kan butikerna påverka fraktpriserna rätt mycket.
Eftersom de har avtal med posten betalar de betydligt mindre
än postens prislista.

Permalänk
Medlem

lägg inte skuld på db som borde läggas på posten

Visa signatur

vill ha: s12 430w, ati silencer, scythe ninja. då fan ska det bli tyst på fanskapet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nicknet
lägg inte skuld på db som borde läggas på posten

vem var det riktat till?

Permalänk
Medlem

Gnälligare jävla forum får man leta efter...

Om du inte orkar vänta, då det antagligen bara var en uppskattning av en kundtjänstkille på DB som antagligen inte har nån jävla koll alls på själva ihopbyggnadsproceduren så beställ inte en komplett dator, köp den i Delar och bygg ihop den själv.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Gnälligare jävla forum får man leta efter...

Om du inte orkar vänta, då det antagligen bara var en uppskattning av en kundtjänstkille på DB som antagligen inte har nån jävla koll alls på själva ihopbyggnadsproceduren så beställ inte en komplett dator, köp den i Delar och bygg ihop den själv.

Jag kan till viss del hålla med.

Om folk inte pallar att vänta, skit i att handla på nätet. Och ist handla från den lokala datorbutiken. Jag börjar bli jävligt trött på alla Idioter som skriver trådar om långsamma leveranser och butiker som slarvar.

Om jag själv råkar ut för något fel på en webshop inte fan går jag och gör en tråd det första jag gör. Varför inte Ringa den kundtjänst som finns? Kundtjänsten är där för att hjälpa kunderna och självklart så löser de problemen.

Kan ta ett exempel jag såg för ett tag sedan, det var en tråd som en medlem skapat ang ett nätagg han inhandlat i en butik i centrala sthlm.

Personen i fråga gick in och handlade ett nätagg i butiken betalade fick kvitto gick hem.
När han kom hem så såg han att han fått fel nätagg (dvs butikspersonalen tagit fel på hyllan)
Det första personen gör är att skapa en tråd gällande problemet "butik X försöker lura mig"
Seriöst vad är det för idiot som tror att en butik kan överleva på ett sånt sätt? Ist för att skapa en tråd ang problemet gå tillbaka till butiken och förklara så hjälper de kunden.

Jag fattar verkligen inte hur folk tänker.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
Personen i fråga gick in och handlade ett nätagg i butiken betalade fick kvitto gick hem.
När han kom hem så såg han att han fått fel nätagg (dvs butikspersonalen tagit fel på hyllan)
Det första personen gör är att skapa en tråd gällande problemet "butik X försöker lura mig"
Seriöst vad är det för idiot som tror att en butik kan överleva på ett sånt sätt? Ist för att skapa en tråd ang problemet gå tillbaka till butiken och förklara så hjälper de kunden.

Jo, var ju nån som klagade på att hans 15dBi (eller är det dBa) fläkt som bara gick i 1300rpm fast det stod 1500rpm på butikens sida och då var det såklart butikens fel, sen skulle han gå dit och byta den några dagar senare mot en 37dBa (dbi?) fläkt för att den blåste mer..

Det var ju såklart butiken som lurades eftersom att fläkten inte gick precis så snabbt det stod, fast det kanske är tillverkaren som mäter på ett annorlunda sätt, eller mätaren på moderkortet som inte är så tillförlitlig eller vad som helst

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Gnälligare jävla forum får man leta efter...

Om du inte orkar vänta, då det antagligen bara var en uppskattning av en kundtjänstkille på DB som antagligen inte har nån jävla koll alls på själva ihopbyggnadsproceduren så beställ inte en komplett dator, köp den i Delar och bygg ihop den själv.

det var ingen kundtjänstkille, eftersom min farsa köpt in stora leveranser från företaget tidigare fick han snacka med någon som kunde detta..

btw kan jag inte bygga ihop en dator själv...

Men jag kan hålla med, klart det blir gnälligt i detta forum när det är ett "konsument"-forum, jag vill gärna läsa trådar om vilka företag som sköter sig bra och vilka som inte sköter sig, vilka som har snabba leveranser och vilka som inta har snabba leveranser.

Har man inget intresse utav långa leveranstider behöver man heller inte gå in i en tråd som har den topicen...
Sen att vi svenskar oftast är alldeles för mesiga för att ställa ordentliga krav är väl en annan historia

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Om den finns hos Posten men ni inte fått någon avi borde ni kunna hämta ut den ändå, om mottagaren legitimerar sig. Om paketet skickats från DB till Posten så är det egentligen inte DBs huvudvärk längre.

jag hämtar ut utan allt sånt har lärt mig lite hur man ska göra nu (=

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl

Om folk inte pallar att vänta, skit i att handla på nätet. Och ist handla från den lokala datorbutiken. Jag börjar bli jävligt trött på alla Idioter som skriver trådar om långsamma leveranser och butiker som slarvar.

Jo men grejen är ju det att Butiken lovar att skicka hem grejen inom 1-2 veckor... Självklart ska man klaga öppet då..Sen kan man ju ifrågasätta om man ska starta en tråd eller bara gå å skriva i pricerunner typ...

Till alla andra: får man inte sakerna så är problemt hos Shoppen där man köpt varan...Inte Posten, Leverantör Tillverkare med mera...det är ju just Shoppen man har avtal med. och dom SKA lösa alla extra kostnader och problem som uppstår (ex posten tappar bort packetet) om man inte själv är vållande

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Företag har många skylidgheter mot kunderna att efter följas så som¨
exat information

Spelar ingen rol , om kund inte känner till om datorn makrnaden
Företags skyldighet att säljas varor som finns ,
företag bord ta bort alla varor som inte går att få tag i dagsläget
Ansverat ligger DB

varjeförtag måst skött sina åtaganda uppgifter

denna debbat måst vriads om ,
blir ju lite förband över att läsa om ,
din lärar , marknads brans , det hör inte hitt ,

Visa signatur

Är dyslektiker
asus p4c800 E delux Intel 478 3.2GHzPrescott Hyper48 cup kylare Hitachi hårdisk250gb Crucial PC4000 BallistiX & Tr 500 mhz 1500 mb His 850 agp 540/1180 OCZ 700 watt Thermaltake Kandalf Super Tower Xaser VA9000BWS Plextor 716A IDE Samsung TS H352A

Permalänk

JAg har också haft problem med datorbutiken.....den är rent ut sagt skit!!.....köp ladrig där, dom är värdelösa....

Beställ hellre från andra företeg, typ komplett.....fick mitt uppgraderingspaket från dom inom loppet av 36 timmar...

Visa signatur

Amd 64 3200+ @2.6 ghz, 1, 5 gb Twinmos pc3200 @ 230 mhz, 200 Gb SATA hdd, moddad MSI s.939 Mobo, Powercolor X850Xt PE AGP 256 MB, Tuniq Tower Cpu-kylning, Zalman vf700-cu vga, 2x 120mm Ewerflow 5v, ThermalTake Shark Fulltower

Permalänk
Medlem

hur det än är , hoss datorbutiken -

Det är svårt att lösa problem hoss datorbutiken
datorbutiken

De har kanske andra problem med andra faktor inom sin verksamhet,
ett system med hålla kolla ordning reda . som fungera. kanske det som är ett av problemen .

komplätt har störe verksamhet ,
Komplätt har helt en annan miljö för sin personal också som trivs kanske bättre personal som känner till sitt jobb , erfarnheter , kunskapper .
bättre överblick i förtagest egna rutiner ,
relationer med sin kunder , verka ha störe erfarnheter

Problemen går att lösa hoss webbhallen ,
komplätt är snabbare fortare ,

Visa signatur

Är dyslektiker
asus p4c800 E delux Intel 478 3.2GHzPrescott Hyper48 cup kylare Hitachi hårdisk250gb Crucial PC4000 BallistiX & Tr 500 mhz 1500 mb His 850 agp 540/1180 OCZ 700 watt Thermaltake Kandalf Super Tower Xaser VA9000BWS Plextor 716A IDE Samsung TS H352A

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sadber_23
JAg har också haft problem med datorbutiken.....den är rent ut sagt skit!!.....köp ladrig där, dom är värdelösa....

Beställ hellre från andra företeg, typ komplett.....fick mitt uppgraderingspaket från dom inom loppet av 36 timmar...

Blir faktiskt trött av att läsa detta.

"den är rent ut sagt skit!!.....köp ladrig där, dom är värdelösa...."

Så du menar att alla butiker som har haft en sen leverans är som ovan?
Då måste jag nästan hata alla butiker Jag kan verkligen inte fatta hur folk tänker.

Kan du motivera varför de är "värdelösa"?

Har du sett nån mer seriös beskrivning hur de packar sina leveranser?

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
Jag kan till viss del hålla med.

Jag fattar verkligen inte hur folk tänker.

Vem sade att dessa människor tänker? Låter snarare att de inte gör det... Nu för tiden känns det som det här stället består av många inkomptenta, naiva och icketänkande lunartyper...Har själv funderat att sluta besöka swec många gånger den senaste tiden men av nån anledning kommer man alltid tillbaks...:)

Håller också med att man ska först ta kontakt med butiken föst och försöker lösa problemet. Funkar inte det så kan man klaga på diverse forum om man vill men man ska alltid ge de en chans iaf.

Sedan ska man tänka på att de billigaste butiker är billiga av nån anledning...

Alla kan dock göra fel, även de stora butikskedjor.

På tal om de som "inte" tänker...Vissa verkar ha enorm självförtroende för skitställen, betalar i förskott och sedan väntar på sina varor i oacceptabla perioder i hopp om att de får se sina varor snart och rejäll ersättning. Hade folk tänkt till och läst på lite i förväg om butker man tänker handla ifrån så hade man fått ner antal missnöjda kunder ganska rejällt.

Tycker också att ifall butiker struntar i kunderna eller skickar fel varor ett flertal gånger osv så ska man skriva om det för att varna andra. Det kan vara så att en förr bra butik får problem då man saknar personal att ta hand om alla ärenden eller liknande. I såna fall vill man hälst inte handla där under en sån period.

I fallet som denna (tråden) där man blir utlovat en sak men leveranstiden är det dubbla så SKA man få ersättning. Påpeka det för datorbutiken! Annan viktig sak är att beställa varor som finns i lager om man vill ha de snabbt. Brukar funka bra till 95%.

Permalänk
Medlem

håller också med , ringa eller åka till företaget fråga , ta lite semster på vägen hehe
Datorbutiken verka ha ökt sin för säljning , Anställ flera människor .Utbildnings hinns nog inte med , om man ska ha snabb enklet lätt för personalen att anpass sig , ett system som ett företag har som bord härma komplätt .

skulle underlättare även för datorbutiken att läga visa kostander med kreditkort , tjenar in desa pengar igen , klara man av flera kunder snabbare säkrare .
om de kund råd fråga hoss komplätt för uteckla sina brister .
då skulle de nog kunna lösa en del problem . kanske desa företag två olika system hantera order , reklamtions ärnden ,

Låt företag få gör besöka malan varandra för öka sörvisen , utbytt av tjänster av tjänster

Visa signatur

Är dyslektiker
asus p4c800 E delux Intel 478 3.2GHzPrescott Hyper48 cup kylare Hitachi hårdisk250gb Crucial PC4000 BallistiX & Tr 500 mhz 1500 mb His 850 agp 540/1180 OCZ 700 watt Thermaltake Kandalf Super Tower Xaser VA9000BWS Plextor 716A IDE Samsung TS H352A

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Vem sade att dessa människor tänker? Låter snarare att de inte gör det... Nu för tiden känns det som det här stället består av många inkomptenta, naiva och icketänkande lunartyper...Har själv funderat att sluta besöka swec många gånger den senaste tiden men av nån anledning kommer man alltid tillbaks...:)

Håller också med att man ska först ta kontakt med butiken föst och försöker lösa problemet. Funkar inte det så kan man klaga på diverse forum om man vill men man ska alltid ge de en chans iaf.

Sedan ska man tänka på att de billigaste butiker är billiga av nån anledning...

Alla kan dock göra fel, även de stora butikskedjor.

På tal om de som "inte" tänker...Vissa verkar ha enorm självförtroende för skitställen, betalar i förskott och sedan väntar på sina varor i oacceptabla perioder i hopp om att de får se sina varor snart och rejäll ersättning. Hade folk tänkt till och läst på lite i förväg om butker man tänker handla ifrån så hade man fått ner antal missnöjda kunder ganska rejällt.

Tycker också att ifall butiker struntar i kunderna eller skickar fel varor ett flertal gånger osv så ska man skriva om det för att varna andra. Det kan vara så att en förr bra butik får problem då man saknar personal att ta hand om alla ärenden eller liknande. I såna fall vill man hälst inte handla där under en sån period.

I fallet som denna (tråden) där man blir utlovat en sak men leveranstiden är det dubbla så SKA man få ersättning. Påpeka det för datorbutiken! Annan viktig sak är att beställa varor som finns i lager om man vill ha de snabbt. Brukar funka bra till 95%.

vilka är det som är "icketänkande"? Kan du rekomendera någon bra sida där jag kan läsa om leveranstiderna från Sveriges datorbutiker så jag vet till nästa gång..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vadå cpu?
vilka är det som är "icketänkande"? Kan du rekomendera någon bra sida där jag kan läsa om leveranstiderna från Sveriges datorbutiker så jag vet till nästa gång..

www.sweclockers.se