64bits testar PCI-E-grafikkort

Permalänk
Melding Plague

64bits testar PCI-E-grafikkort

<font style="font-size: 10pt"><b>64bits testar PCI-E-grafikkort</b></font> <small class="small">måndag 11 april av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Herman</a></small><br>
Svenska <a href="http://www.64bits.se/recensioner/grafikkortsroundup0504/index..." target="_blank" >64bits</a> har publicerat en stor jämförelse mellan grafikkort. Testet fokuserar på ATi-baserade kort där vi bland annat ser X800 XL, X800 XT, X850 XT. De har också med två stycken Geforce 6800 Ultra-baserade grafikkort från POV och Asus och jämför sedan dessa i flertalet tester. En intressant detalj med Radeon X800 XL-grafikkortet är att det har en helt passiv kylning vilket är imponerande om man tittar på hur pass bra det presterar jämfört med toppkorten.
<br />
<br />"<I>Under de senaste veckorna har vi haft en hel del att göra här på 64bits, och nu börjar ni se frukten av detta. Ett av våra stora projekt har varit ett gemensamt test av grafikkort med PCI-Express-anslutning. Vi valde att till denna artikel inte inkludera så många kort som möjligt, utan istället utvärdera ett fåtal kort ordentligt. Totalt är det sex stycken grafikkort från fyra olika tillverkare som deltar.</I>"
<br />
<br />Läs jämförelsen hos <a href="http://www.64bits.se/recensioner/grafikkortsroundup0504/index..." target="_blank" >64bits</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vet nån om X800XL släpps till AGP?

Har inte pengar till nåt av dom andra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nizze_Trial
Vet nån om X800XL släpps till AGP?

Har inte pengar till nåt av dom andra

Det har funnits på marknade ett tag nu: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=307842&cks=PRL

Permalänk
Medlem

hmm, är det värt sälja asus v9999 128 ddr och köpa ett x800xl blev nästan sugen eller ska man hålla ut tills dom nya korten kommer och investera i ett sådant ?

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mantus
hmm, är det värt sälja asus v9999 128 ddr och köpa ett x800xl blev nästan sugen eller ska man hålla ut tills dom nya korten kommer och investera i ett sådant ?

Håll ut med ditt kort en generation till. Det fungerar väl rätt okej ändå till dagens spel?

Visa signatur

saliga äro de förnäma

Permalänk
Medlem

mjo så sant, får väll vänta och se vad som kommer i slutet på året

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk

Vad innebär passiv kylsning?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av csavemark
Vad innebär passiv kylsning?

Ingen fläkt dvs. ett tyst kort

De borde ha kört med en fx-55 i testerna, det var ju ändå grafikort det handlade om, med fx-55 blir processorn en mindre flaskhals och grafikkorten får ju visa mer vad de går för.

Visa signatur

A64 3200+ @2700mhz (270*10) | 3dmark01: 25027 | Projekt: Lian-Li
Tillsammans med ÖA försvann den sista anledningen att hänga kvar på swec.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Clew
Ingen fläkt dvs. ett tyst kort

De borde ha kört med en fx-55 i testerna, det var ju ändå grafikort det handlade om, med fx-55 blir processorn en mindre flaskhals och grafikkorten får ju visa mer vad de går för.

Visst hade fx-55 varit en bra prolle att kora testerna pa, men da nizenco sitter pa ett Intelbaserat system blev det Pentium 4 EE 3,73 GHz istallet och det ar ju inte fy skam det heller

Permalänk
Medlem

Nej det är inte fyskam, huvudsaken är att det är ett system som är up-to-date.

Visa signatur

A64 3200+ @2700mhz (270*10) | 3dmark01: 25027 | Projekt: Lian-Li
Tillsammans med ÖA försvann den sista anledningen att hänga kvar på swec.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Clew
Ingen fläkt dvs. ett tyst kort

De borde ha kört med en fx-55 i testerna, det var ju ändå grafikort det handlade om, med fx-55 blir processorn en mindre flaskhals och grafikkorten får ju visa mer vad de går för.

Jag försökte få ner en FX-55 i sockel775-moderkortet, men det blev några bödja pinnar, så jag fick installera reservprocessorn

För att svara lite mer seriöst. Om AMD varit villiga att skicka en processo så hade det inte varit några problem. Intel var till skillnad från AMD mer än villiga att skicka en processor, vilket och resulterade i att en Intel-processor användes.

Visa signatur

"En gång ingen gång, två gånger en gånggång"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mantus
hmm, är det värt sälja asus v9999 128 ddr och köpa ett x800xl blev nästan sugen eller ska man hålla ut tills dom nya korten kommer och investera i ett sådant ?

Med din klock äger väl det ett x800xl?

Permalänk
Medlem

nja jag vette fanken, men x800xl går väll säkert oxå klocka en hel del
fast jag håller mig vid mitt kort några månader så får vi se vad nästa generations agp kort kommer vara

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)