Permalänk
Medlem

Säljarens guide?

Funderar på att sälja mitt grafikkort, ett Leadtek 6800LE med 12/6 upplåsta pipor och 410/900 på gpu/minne. Hur ska jag gå tillväga för att få så mycket betalt som möjligt?

Var ska jag lägga ut en annons och sådant.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem

Re: Säljarens guide?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gräs-Mannen
Funderar på att sälja mitt grafikkort, ett Leadtek 6800LE med 12/6 upplåsta pipor och 410/900 på gpu/minne. Hur ska jag gå tillväga för att få så mycket betalt som möjligt?

Var ska jag lägga ut en annons och sådant.

Men herregud, behöver du hjälp med hur du ska klä på dig också? Med hur du ska äta mat, hur du ska tvätta dig bakom öronen och borsta tänderna också?

Finns väl hundratals olika ställen att annonsera på, har du prova sökordet "annonser" på google? Om inte, så testa det! Du lär bli positivt överaskad!

Vadå hur du ska gå tillväga för att få så mycket betalt som möjligt? Foto brukar alltid vara ett plus, sen brukar människor av en konstig anledning bjuda mycket över nypriset på Tradera. Så släng ut prylen där.

Permalänk
Hedersmedlem

"KOM IHÅG ATT DETTA FORUM INTE ÄR TILL FÖR KÖPRÅD/SÄLJRÅD AV SÄRSKILDA PRODUKTER!!!"

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Okej, lugna ner er.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem

Vadå "hur jag ska gå tillväga"? Det är väl bara att slänga ut en annons och hoppas på det bästa.

www.blocket.se

Edit

Vet dock vad du inte ska skriva..

"Skah sähllja mit giifårce kort fhör de fick inte 100fpS i cs!!!11!"

Permalänk
Medlem

Midiland o GiiX ni beteer er som ******. Killen har en sak som han vill sälja och han ber om råd på VILKET SÄTT han enklast o bäst han kan bli av med grejerna. Vilka annonsplatser är bra (på vilka ställen går det snabbt och man får bra pröjs, slipper skambud mm)? Jag har inga råd själv för jag är värdelös på att kränga grejor. Ert beteende funkar dåligt med följande text:

Tänk på att:
Det är viktigt att du känner till våra regler innan du skriver ett inlägg. Orsak: Vi vill ha en trevlig stämning i forumet. Var god skriv ej inlägg som kan verka stötande mot andra individer, vissa är mer känsliga än andra.

Permalänk
Medlem

Beretta förstår mig precis, det är inte grafikkortet i sig som jag behöver hjälp med, utan jag undrade mer på vilken annonsplats som det var störst chans att få ett nytt grafikkort sålt. Detta forum var väl det närmaste jag kunde komma med en sådan här tråd. På sätt och vis handlar det ju om butiksråd.

Sen om Giix tvunget måste veta har jag 100fps i cs, inte för att jag spelar det.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem

Om du är medlem på Tradera är ett tips att sälja det där. Du kan förslagsvis "utmärka" din auktion med fet stil i rubriken, och en sådan grön bakgrund som vissa auktioner har, det brukar fungera bra. Det kan kännas lite osäkert, men 1 krona i utropspris är att rekommendera, såvida du inte har ett pris som du absolut MÅSTE ha för kortet, då sätter du det priset som utropspris eller reservationspris.

Viktigt är att du beskriver ditt grafikkort så bra som möjligt, tex om det finns något fel på det, måste du skriva det i auktionen. Försök beskriva det med dina egna ord, och kopiera inte bara in något du hittat på Leadteks hemsida. Blanda tillverkarens uppgifter tillsammmans med dina egna "upplevelser" kan du dock göra.

Försök få en objektsbeskrivning som du själv tror att folk kan orka läsa. Har du en A4 med bara information är det troligt att folk missar information eller viktiga upplysningar. Men naturligtvis ska du inte ha en för kort beskrivning heller, tex:

"Grafikkort 6800LE överklockat"

En bild uppskattas också, alltså en bild av ditt eget kort, en bild som du knäppt själv.
Avslutningsvis är det viktigt att skriva "villkoren" för auktionen, förslagsvis:

Köparen betalar frakten.
Betalning till konto i x-banken, därefter skickas varan.

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Medlem

Okej, tackar. Men brukar inte postförskott rekommenderas? Jag skulle nog inte betala något begagnat i förskott.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem

Nej, postförskott är inte så populärt. Det är antagligen för att det är dyrare, plus att det är lika stor chans att bli blåst ändå. Om man nu blir blåst är det väl bäst att bli blåst så billigt som möjligt!?

Själv har jag köpt en hel del på Tradera, och allting har jag betalat i förskott. Jag har inte blivit lurad hittills, så någon större tvekan finns inte hos mig!

Visa signatur

/Seriously