FragZone testar MX518

Permalänk
Melding Plague

FragZone testar MX518

<font style="font-size: 10pt"><b>FragZone testar MX518</b></font> <small class="small">tisdag 12 april av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Herman</a></small><br>
<a href="http://www.fz.se/artiklar/article.php?id=850" target="_blank" >FragZone</a> har publicerat ett kort test på Logitechs senaste mus MX518. Med ökad upplösning, lite annorlunda form samt en laser-sensor får den 5/5 hos FragZone. Man kan också som vi rapporterat tidigare växla mellan olika muskänsligheter vilket gör den mycket flexibel i spel som kräver många typer av musrörelser, exempelvis Battlefield: Vietnam.
<br />
<br />"<I>Med en precision som endast utmanas av sin föregångare och tidigare nämnda konkurrent från ormsläktet, det vettiga priset och faktumet att drivrutinerna endast ger ett mervärde och inte är ett måste ger Logitechs senaste skapelse full pott i vår betygsskala, samt en välputsad guldmedalj. Har du gillar de tidigare mössen i MX500-serien kommer du knappast bli besviken på MX518.</I>"
<br />
<br />Läs testet hos <a href="http://www.fz.se/artiklar/article.php?id=850" target="_blank" >FragZone</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Är det laser i den? :S

Visa signatur

XP 3000+ @ 2.22ghz - Geforce FX 5700LE @ 500/518 - 1024mb PC3200 - 160gb Maxtor, 20gb IBM (ej inkopplad) - ECS KT-600A - MX 510 - QPAD XXL 4mm + QPAD GLIDZ - KOSS UR40 - Creative Audigy 2 value - Papst 80mm - BBB 100/10 mbit - iPod Nano 4GB BLACK - Creative EP-630

Permalänk
Medlem

Skulle vilja veta om den är som MX1000, att den stannar av i någon millisekund efter att man har lyft den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JimiEM
Skulle vilja veta om den är som MX1000, att den stannar av i någon millisekund efter att man har lyft den.

Har hört att den inte gör det..

Visa signatur

XP 3000+ @ 2.22ghz - Geforce FX 5700LE @ 500/518 - 1024mb PC3200 - 160gb Maxtor, 20gb IBM (ej inkopplad) - ECS KT-600A - MX 510 - QPAD XXL 4mm + QPAD GLIDZ - KOSS UR40 - Creative Audigy 2 value - Papst 80mm - BBB 100/10 mbit - iPod Nano 4GB BLACK - Creative EP-630

Permalänk
Avstängd

Damon - man skulle väll kunna säga så...

dock är det ingen förgöringslaser direkt, om du trodde det
utan en liiten, som möjligtvis kan ge svaga ögonskador om du tittar rakt in i den i några sekunder...

Visa signatur

P4 1,7 ghz - 512sdram - geforce 3 ti 500 - 17 tum - 60
*bort* Referallänkar ej tillåtna! /Najk

Permalänk
Hedersmedlem

Nej, det är ingen laser i den, bara en lysdiod.

Om jag tolkat specifikationerna rätt är det samma sensor som i MX510, det enda som skiljer är att processorn (eller firmware) kan tolka mindre rörelser.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

jag har mx518 den slår allt

Visa signatur

Stationär: Mob: ASUS PRIME Z690-P D4 > CPU: i7 12700K 3.6 GHz > Minne: Corsair 32GB DDR4 3600Mhz > GPU: Asus GTX 3060 TI STRIX OC > PSU: Corsair RM1000x > HDD: 2x Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk

Jag har den. Mx518 är mycket skön. Dock är det inte laser, knapparna lyser inte och den lägger inte av för nån sekund. Den är en upphottad mx510 helt enkelt. Älskar den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ran4
Damon - man skulle väll kunna säga så...

dock är det ingen förgöringslaser direkt, om du trodde det
utan en liiten, som möjligtvis kan ge svaga ögonskador om du tittar rakt in i den i några sekunder...

Okej.

Visa signatur

XP 3000+ @ 2.22ghz - Geforce FX 5700LE @ 500/518 - 1024mb PC3200 - 160gb Maxtor, 20gb IBM (ej inkopplad) - ECS KT-600A - MX 510 - QPAD XXL 4mm + QPAD GLIDZ - KOSS UR40 - Creative Audigy 2 value - Papst 80mm - BBB 100/10 mbit - iPod Nano 4GB BLACK - Creative EP-630

Permalänk
Medlem

MX518 använder i stort sett samma sensor som Razer Diamondback. MX518 använder A3080 och Razern A3070. Skillnaden mellan de sensorerna har jag inte lyckats lista ut dock, så där kan man bara spekulera.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

De va en tunn recension!

Den finns inte på Logitechs hemsa.
edit: va visst ba på svenska sidan som den va borta ... BRA jobbat L

Permalänk
Medlem

Varför tror många att det är laser i den?! Det står ingenstans, om man kollar specs på logitechs hemsida står det tom "Award-winning Logitech® MX™ Optical Engine". Det är bara en upphotad MX510 (som i sin tur är en upphotad MX500).

http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/US/EN,CRID...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TeebZ
Varför tror många att det är laser i den?! Det står ingenstans, om man kollar specs på logitechs hemsida står det tom "Award-winning Logitech® MX™ Optical Engine". Det är bara en upphotad MX510 (som i sin tur är en upphotad MX500).

http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/US/EN,CRID...

Därför att det ryktades om att det skulle i princip vara en mx1000 utan det trådlösa å mer
anpassad för spel. Det är iaf det jag hört.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Precis...
Konstigt att Swecredaktionen fortsätter envisas med att tro att MX518 är laser

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Nice mus, testade den när jag var inne på Itel i Lund. Härlig att håla i och utmärk precision...

Off topic: Gullig avatar Roger W .. känner sig nästa liten sugen att dra fram palletter o börja styla datorn

Permalänk

Kommer inte köpa någon ny Logitechmus förren de släpper en sladdad laser. har MX510 (röd) nu och den får hålla ett tag till (iaf till slutet av Maj för då blir den nya Razerback Plasma LE)....

Visa signatur

A64 3500+ | DFI LP NF3 Ultra-D | 1024MB | 120GB | TruePower 480W | 6600GT 256MB | SB Audigy | Copperhead | G15
AMD Athlon64 X2 4600+ säljes! http://marknad.sweclockers.com/visa_annons.php?aid=31316

Permalänk
Medlem

Mmm, tänker egentligen som dig nocturno, men vet inte om jag kan hålla mig! (min starck mus har jag tröttnat på)
Jag har varit lite skeptisk till Logi's ergonomi, men har börjat tänka om på den punkten - de kan nog funka rätt bra om man ser till att hålla dem på rätt sätt.

...

MOrKiz, datorlådan hittade jag i "fulaste lådan" tråden i moddforumet om jag minns rätt... Finns en redigt stor bild där, plus massa andra roliga exempel på fula lådor

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Alltså är den gjord för hägenhänta?!

Permalänk
Medlem

Njae, hägenhänta är den nog inte gjord för, däremot är den nog bara anpassad för högerhänta

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Njae, hägenhänta är den nog inte gjord för, däremot är den nog bara anpassad för högerhänta

Jajajaja exakt Dumt att dom gör en "neutral" spel mus. Har själv testat MX510 och den är ganska jobbig att använda om man är vänsterhänt.