Byte av trasig Hårddisk DB.com

Permalänk
Medlem

Byte av trasig Hårddisk DB.com

För inte så länge sen så köpte jag en del fräsha uppdateringar till min dator. Men nu så tror jag att min Maxtor DiamondMax 10 200GB inte kommer bli långlivad. Så jag surfa till deras hemsida och gjorde en Returbegäran så jag kommer antagligen skicka iväg den imorgon. Men för säkerhets skull ringde jag till dom och de sa skicka den till oss så tar vi en titt på den men sen sa han ochså något om att jag kunde byta hårddisken mot en annan dock glömmde jag fråga hur jag skulle göra för att få min Maxtor byta till en Hitachi 7K250 250Gb men Hitachin är cricka 280kr dyra än min Maxtor. Det är nu frågan kommer är det bara att skicka med ett papper där jag skriver jag skulle vilja byta till en Hitachi så gör det eller måste jag göra något annat? hur blir det med betalningen får jag en räkning på 280kr eftersom att Hitachin är dyrare?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

Ring eller maila och fråga.

Permalänk
Medlem

Dom har väl inte Kundtjänsten öppen på Fredagar?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

Jo det e klart dom har det står iaf då deras sida.

Kundtjänst & Support
Telefonnumret till oss är 046-238100.
Telefontid: vardagar kl. 13.00-16.00

Permalänk
Medlem

Telefonnumret till oss är 046-238100.
Telefontid: vardagar kl. 13.00-16.00
Dag före helgdag håller vi stängt, men kan nås via e-mail.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

Lördag är ingen helgdag och jag har själv ringt på fredagar.

Permalänk
Medlem

tror inte det skall vara några problem att byta till Hitachi, du kommer antagligen att få betala mellanskillanden dock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sankan
tror inte det skall vara några problem att byta till Hitachi, du kommer antagligen att få betala mellanskillanden dock.

Mmm men hur ska jag göra får att få byta den trasiga Maxtorn? är det bara att skicka med en lapp där jag skriver typ "Hej skulle det gå bra att byta denna disk imot en Hitachi?" eller?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Mmm men hur ska jag göra får att få byta den trasiga Maxtorn? är det bara att skicka med en lapp där jag skriver typ "Hej skulle det gå bra att byta denna disk imot en Hitachi?" eller?

Kontakta DB och fråga, så blir det ju inte fel.
Alla svar du får här (om det inte är nån från DB) blir ju bara gissningar.

OffT:
Telefontid 13:00-16:00??
Vilket generöst öppethållande!
Inte undra på att folk klagar på att det inte går att komma fram på telefon...

Visa signatur

Min signatur - inte din!

Permalänk
Citat:

Men nu så tror jag att min Maxtor DiamondMax 10 200GB inte kommer bli långlivad.

du har väl testat hårddisken med nått felsökningsprogram?
om maxtorn inte är trasig så kommer du antagligen få betala både jobb och frakt tillbaka

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Testa dra en Gaffel imot en tallrik där har du ljudet sommer kommer rätt så ofta nu.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE