Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chrille112
det är 15 GB... jobbigt att flytta på 10Mbit..?

neh, inte jobbigt alls, tar lång tid? ja de eklart, men jobbigt, finns ju risk för musarm när du ska klicka o flytta så, men du klarar nog av det

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk

Mjo, det skulle nog ta ett dygn i allafall Har wireless dessutom, så det bryts ibland. Jag ska kolla om jag kan installera om lite så att det funkar....

EDIT: Yes! Körde windows update o istallerade massa olika grejs, och nu funkar det i media player, men inte i Meedio 1.29. Helt galet..

Hare bra!

EDIT2: Jag ändrade configuration -> Video Renderer från "default" till "VMR9" och nu verkar det funka med filmerna. Skumt!

Permalänk
Avstängd

vmr9 stöds inte fullt ut av ditt grafikkort (gf4 mx) prova vmr7 istället...

Visa signatur
Permalänk

Åfan, okej. Då ändrar jag väl till det då Hur gör man för att få bra info på lcd:n då?

EDIT: Testade ändra, men det laggar när man kör vmr7?

Permalänk
Avstängd

om du tycker att bilden är bra med vmr9 så kör det

men eftersom ditt kort inte har fullt stöd för vmr9 så stödjer den inte renderless tearing support som finns i vmr9 (i renderless mode)....

för att få bra info från meedio på displayen så använder du LCD Smartie i kombination med ett plugin som heter C.Mee finns att ladda ner på Maid...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag tycker att du ska bygga in mottagaren för fjärrkontrollen bredvid lcd'n.

Visa signatur

Moddat AOpen HQ45, AMD Athlon64 2800+, Thermalright XP-90C, Radeon 9800pro, Asus K8V-X, 1.5 GB DDR (3*512), 580 GB HDD (1*80, 2*250), NEC 3520
Bilder och Bilder

Permalänk
Avstängd

fick du C.mee att funka?

Visa signatur
Permalänk

Nej, fungerar icke.. får upp detta felmeddelandet:

skumt..? Förstår inte riktigt vad jag ska installera; hittar ingen plugin med det namnet? Jag laddade ner pluginen via den inbyggda plugin-grejen direkt från meedio-gui

EDIT: Hur ställer man in ljudet i musikspelaren? Hittar ingen equalizer?

Permalänk
Avstängd

du behöver dot net framework,, det hittar du på MS hemsida...

angåede EQ, du måste ställa in musickpelaren på att använda BASS först då får du en EQ...

edit: den inbyggda plugin funktonen kan vara lite krånglig.. jag brukar istället gå in via www.meedio.com/maid

mycket bättreöversikt över pluginen där.. att tanka ner teman via guin funkar utmärkt därimot...

Visa signatur
Permalänk

Hmm, jag måste vara korkad, men jag fattar inte hur man fixar i smartie Nu funkar det att få upp config på c.mee. Jag har läst manualen, men jag fattar inte riktigt vad jag ska skriva i smartie? Finns det inte ett färdigt "kit" för bra info för meedio?

Vart hittar man "bass"? Hittar inte i config?

Sorry att det är mycket frågor.. jag har försökt hitta svaren på dem, men hittar ingen stans..

Tack för all hjälp!

Permalänk
Avstängd

har du kopierat MMSmartie.dll och IntFormat.dll till plugin mappen i LCD smartie?

om inte så gör det.. sedan disablar du alla skärmar i LCD smartie utan den första skärmen är där ska det stå såhär...

$dll(MMSmartie.dll,1,meedio1,0)
$dll(MMSmartie.dll,1,meedio2,0)

Om du skickar ett pm med din mail så kan du få min configfil till C.mee

angående bass mode i musikspelaren..

Visa signatur
Permalänk

Tack så mycket! Jag ska testa det så fort jag kommer hem. Nu åker jag till Sälen över helgen och åker lite skidor dock Är tillbaka söndag kväll.

Tack för all hjälp!

Permalänk
Avstängd

tänk om man hade tid att ta semester..

Visa signatur
Permalänk

Nu är jag tillbaka från skidorna! Grymt skönt att åka lite.

Nu är basen bättre när man fått fram EQ, tack för det!

Jag har lyckats få c.mee att fungera nu. Jag har pillat massor med skärmarna, men det går inge bra.. Jag skulle vilja att det först står ARTIST - TITLE på första raden, och sen lite snygga visualizer-staplar på andra raden. Jag hittar inte hur man får dit staplarna, och titeln vill inte visa sig

Tack på förhand

Permalänk
Avstängd

finns inget sätt att få dit staplar vad jag vet iaf... Du kan få min C.mee fil om du vill..

Visa signatur
Permalänk

Du har PM

Permalänk
Medlem

Kan man få se en bild på htpc'n in action där den står nu?
Gärna på lite håll. Skulle va kul att se hur långt bort man kan stå innan texten på displayen blir oläslig

Visa signatur

[p4 2.8ghz | 768mb ddr | 160+80gb | geforce ti 4600]
Projekt Greenie Musicstation [KLART]
[Laptop : p4 3.2ghz | 1024mb ddr | radeon 9700 mobile | DVD+/-RW | 15.4" TFT Widescreen]

Permalänk
Avstängd

funkade det bra med C.Mee?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chifz
Kan man få se en bild på htpc'n in action där den står nu?
Gärna på lite håll. Skulle va kul att se hur långt bort man kan stå innan texten på displayen blir oläslig

Arå, kan ta kort imorron

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
funkade det bra med C.Mee?

Har inte hunnit testa ännu.. Har varit med tjejen igår, och ska dit idag också. Imorgon tänkte jag försöka hinna göra det sista på lådan; sätta fast hårddisken + skruva ihop lådan i botten + fixa med fjärren. Förhoppningsvis funkar det bra med c.mee

Permalänk
Avstängd

hoppas det går bra med det sista då.... sedan är ju HTPCn klar

Visa signatur
Permalänk

Nu har jag fixat det mesta. Har inte pillat med fjärrisen ännu, annars är det typ klart.

Jag fattar inte, jag ersätter min config med filen från dig, men ändå blir det samma som jag hade förut.. (min config)

Permalänk
Avstängd

configfilen ska ligga under meedio\data\C.Mee

Visa signatur
Permalänk

Ah, nu var det bättre Hur gör man så att $bar i variable2 inte scrollas i music och video?

Permalänk
Avstängd

du stänger av scroll på rad 2 i LCD smartie.. glömde säga det sorry.. rad 1 ska vara scroll och rad 2 inte scroll

edit: rad 1 ska även vara centrerad medans rad2 inte ska vara det

Visa signatur
Permalänk

Såja Dock så är $bar ett tecken för lång (felkopplat?).. hur kortar jag ner den?

Nu är det bara fjärren kvar.

Tack så hemskt mycket för all din hjälp cyber! Du är en stor förebild

Permalänk
Avstängd

va.. borde den inte vara vi har samma display

du har inte ändrat nått och du har IntFormat.dll i din pluginfolder till LCD SMartie?

för music ska raden se ut såhär,

[$Bar($dll(IntFormat.dll,1,§music.time.elapsed§,0),$dll(IntFormat.dll,1,§music.time.total§,0),11)]$dll(IntFormat.dll,2,$dll(IntFormat.dll,3,§music.time.total§,§music.time.elapsed§),h:mm:ss)

jag tog bort CustomChar koderna här bara för att spara plats.. de ska självklart vara med... (om du använder mitt ExtendedJukeBox plugin, annars behövs de inte...

som du ser i koden är statusbaren 11 tecken lång plus två tecken för []-tecknen det blir 13 tecken sedan 7 tecken för tiden = 20 tecken totalt...

edit:
såhär ska LCD Smartie vara inställt,

Visa signatur
Permalänk

Det är precis sådär jag har confat. Verkar som jag har kopplat ett tecken fel.. Jag minskade barstorleken till 10, så nu får allt plats. Däremot så räknas inte sekunderna ner.... Det stannar på 2-4 sek. Jag har inte sett detta förut eftersom jag inte kunnat se det sista tecket..

Suck...

EDIT: $Bar funkar bra dock

Permalänk
Avstängd

vänta nu. baren funkar korrekt.. allså den visar tiden korrekt? välldigt skumt eftersom sifforna och baren använder samma data...

§music.time.total§ och §music.time.elapsed§

du använder väll standard-musiksplaren i meedio?

spara undan configfilen för C.Mee och tabort rad 2 i musikscreenen
ändra den till detta...

§music.time.total§ | §music.time.elapsed§

nu borde du se total och elapsed time i millisekunder.. funkar detta?

nästa steg är att prova IntFormat pluginet...

$dll(IntFormat.dll,2,$dll(IntFormat.dll,3,§music.time.total§,§music.time.elapsed§),h:mm:ss)

jag har använt denna config-fil till hur många Meedio maskiner som helst och alla har funkat direkt på sekunden...

Visa signatur
Permalänk

Måste bara skryta om mitt projektarbete förra året

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=5191596...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chrille112
Arå, kan ta kort imorron

*Väntar*

edit. det va en fräsig webcam grej

Visa signatur

[p4 2.8ghz | 768mb ddr | 160+80gb | geforce ti 4600]
Projekt Greenie Musicstation [KLART]
[Laptop : p4 3.2ghz | 1024mb ddr | radeon 9700 mobile | DVD+/-RW | 15.4" TFT Widescreen]