Permalänk
Medlem

ITParadiset!?

Är det nån som vet vad som hänt med företaget ITParadiset? De verkar ha tagit folks förskottsbetalningar sen i december och gått under jorden. De har inte konkat. Deras sajt är fortfarande aktiv och de är med och konkurrerar på t.ex. pricerunner. Men kolla sista tidens recensioner på pricerunner! Good guys gone bad!? Nån som vet mer? Nån som fått leverans från dem sen december?

Permalänk
Medlem

hm, det är nog bra ställe. för jag köpte tv där. 32" wajd skreen.

Visa signatur

jag är snygg o bra.
men har stor dyslexi.

Permalänk
Medlem

När köpte du den egentligen? Förskottsbetalning eller postförskott? Sista månaden verkar alla kunder blivit lurade av dem: http://se.pricerunner.com/retailer/6055/reviews

Har själv blivit blåst (surprise!). Kollade med Bolagsverket och fick namn på ägaren. Det är f.ö. den här killen: http://www.pellesoft.se/communicate/user/page.aspx?uid=9094
... som har hemligt nummer förstås.

Permalänk
Medlem

men det är ju ett barn för fasen!?

Permalänk
Medlem

Ingen liten oskyldig unge direkt. Lurar dumt/godtroget (välj själv) folk på tusentals pengar!

Permalänk
Medlem

ITParadiset ska du INTE handla av, du får bara massa trubbel.

Permalänk
Medlem

Säger du det ja...

Det förvånar mig att killen fortfarande kan driva sin verksamhet trots att den är olaglig OCH att han lockar kunder via t.ex. Pricerunner.

Det verkar som han drev hederlig verksamhet fram till julhandeln ungefär. Före december-januari hade han bara bra recensioner på Pricerunner.

Bara barnet ja... Killen har bergis föräldrarnas villa som säkerhet i företaget. Va de ska bli glada när myndigheterna ledsnar på de här bedrägerierna.

Permalänk
Medlem

Pjutt.. ang ägaren.. mycket konstigt, han heter henrik waara står det. medans hans mail är henriC med c.. :/ hela företaget verkar ha försvunnit efter julen och han med,, kanske tsunami?

EDIT: Itparadiset ligger inte i luleå som han du länka till. för itparadiset ligger i ´pajala kommun Korpilombolo, och ligger på exakt samma adress som nån Henric Ylivainio från Korpilombolo

Visa signatur

Stationär » Amd Athlon64 X2 4800+ | Asus M2N-Sli Deluxe | 2048mb ram | BFG 8800GTS OC 320mb | Hiper Type-R Modular 580w Black | WD Raptor 74gb + 200gb + 250gb + 250gb + 500gb

Permalänk
Medlem

Nej, han är inget stackars tsunamioffer. Fick ett mail från honom strax efter nyår. (I det sa han f.ö. att grejerna var på gång - en kopia av samma svar som i början av december). Inga fler svar på förfrågningar sedan dess. (Hade f.ö. inte beställt nånting udda, bara prylar som finns i de flesta sortiment och som dessutom fanns på lager då jag beställde).

Nu har f.ö. Sherlock gjort lite mer efterforskning...

Bolagsverket har Henrik Waara registrerad som ägare för ITParadiset. Henrik W gör reklam för företaget på sin pellesoft-sida och har på en sajt på nätet om/för Korpilombolo (www.korpis.se) hänvisat folk att kontakta honom via pellesoft. Så nog är det han som är "the man" alltid.

Henric Y kanske driver företaget numera? Verkar ju troligt med tanke på omständigheterna (det att Henrik W verkar bo i Luleå, att mailen är signerade "Henric" och att det bor en Henric på samma adress som företaget). Henric Y har en syrra som är lokalpolitiker och Henrik W har gjort hennes hemsida (http://www.kryssa-linda.se/ommig.asp - klicka www.ITParadiset.se). Man ser en koppling, men man kanske inte ska dra förhastade slutsatser. Korpilombolo är väl ganska stort?

ITParadiset har inte konkat. De tycks fortsätta plocka in beställningar och lägga beslag på de förskottsbetalningar som kommer in. De kanske sparar till en resa eller nåt?

Permalänk

Håller med. Skickade tillbaka mitt r9800pro för två månader sedan, har inte ens fått veta om det kommit fram eller nåt. Min polare som hade samma kort (o samma fel) får pengarna tillbaka. Han fick ett personligt samtal från herr Waara...jag ska få det numret o ringa lite, men det företaget kan jag tyvärr inte rekommendera. Skrev även i ett mail till dem att de får skärpa sig då företagens rykte sprids väldigt snabbt på sweclockers, gott såväl som dåligt...

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 BE @ 3.8 GHz[] 8 Gb Corsair XMS3 1600 MHz [] HIS 6950 2Gb [] Creative X-Fi Platinum [] Antec P182 [] Corsair 550W []

Asus EEE PC 1000H (2 gb minne)

Permalänk
Medlem

haha, läste lite på deras sida om villkoren, helt sjukt:

En administrativ avgift för förskottsbetalade beställningar på 149,00 kr dras av på den avbeställda ordern.
->> finns det ingen lag som säger att man har x antal dagar sig om man vill ångra sig? Det kan dem väl inte ta ut 149kr för?

Outlösta paket
Om du har beställt ett paket och inte löser ut det så kommer du att debiteras en avgift på 10% på det beställda beloppet. Dock minst 395,00 kr

seriöst företag.. hah

Permalänk

Kan hoppas att han då reser till nästa tsunami - endast en omkommen.....

ITParadiset har inte konkat. De tycks fortsätta plocka in beställningar och lägga beslag på de förskottsbetalningar som kommer in. De kanske sparar till en resa eller nåt? [/B][/QUOTE]

Visa signatur

AMD 3000 64 X 800PRO 256MB

Permalänk
Medlem

jo mrc, man kan använda sig av distansavtalslagen, den gäller inom teleförsäljing, internet, eller om nån kommer till dörren och säljer nåt, du har 14 dagar på dig att returnerna varan.

Skicka varan som ett rekommenderat brev på posten, och har inte försäljaren hämtat paketet inom 3 månader tillfaller paketet dig utan extra kostnad!

(HAft prov i hemkunskap förra veckan:)

Visa signatur

E6600 | Arctic Freezer 7 Pro | 7600 GT @ passiv kylning | Spinpoint 250 GB | Asus P5B | Hiper 530 @ zalman fläktstyrning | Coolermaster Mystique 631

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Senda^SM
jo mrc, man kan använda sig av distansavtalslagen, den gäller inom teleförsäljing, internet, eller om nån kommer till dörren och säljer nåt, du har 14 dagar på dig att returnerna varan.

Skicka varan som ett rekommenderat brev på posten, och har inte försäljaren hämtat paketet inom 3 månader tillfaller paketet dig utan extra kostnad!

(HAft prov i hemkunskap förra veckan:)

lol?
Man pluggar väl inte "lag" på hemkunskapen?
Det enda jag fick lära mig var att laga mat och diska.... :s

Permalänk
Medlem

p4zz, vi gjorde iaf Nu handlar det bara om mat iaf...

Visa signatur

E6600 | Arctic Freezer 7 Pro | 7600 GT @ passiv kylning | Spinpoint 250 GB | Asus P5B | Hiper 530 @ zalman fläktstyrning | Coolermaster Mystique 631

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p4zz
lol?
Man pluggar väl inte "lag" på hemkunskapen?
Det enda jag fick lära mig var att laga mat och diska.... :s

"Hem och kunsumentkunskap" hette det för något år sedan när jag fick betyg.

Permalänk
Medlem

Jag beställde en Maxtor 200gb hd i november och den va pajj, jag skickade tillbaka den i januari och har ännu inte fått svar. Är det någon som har hans "riktiga" nummer och adress? det verkar vara lite skumt med det där. Det känns som att det är dags att polisanmäla honom snart eller göra ett besök hos honom Obs man har all rätt att häva köpet och få tillbaka pengarna om det är fel på varan http://www.kov.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCategoryId=1674&ln...

Permalänk
Medlem

Hur gammal ägaren är har ingen betydelse. Det finns idioter i alla ålderskategorier.
De med lite mer erfarenhet vet hur de blåser folk lättast så åldern är bara skitsnack. Trött på att höra det nu. Jag och min fru fyller 23 båda två i år och vi driver egna företag. Inte fan blåser vi folk.

Permalänk
Medlem

Men du pjutt vet du 100% att det är den där killen på www.pellesoft.se..... som är ägaren. För jag har kollat in på eniro och hitta.se och det bor en (Tore) Henrik Waara i Korpilombolo på samma adress som företaget.

Permalänk

Jag blir fan vansinnig snart! Jag har mailat, ringt osv o inte ett skit händer. Ska man anmäla?? Den killen är ju helt körd framöver....ryktet kommer att gå här på swec....det kan jag garantera....

Dock så fick min kompis tillbaka ett nytt 9800pro som han returnerade i augusti, för typ en månad sen...

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 BE @ 3.8 GHz[] 8 Gb Corsair XMS3 1600 MHz [] HIS 6950 2Gb [] Creative X-Fi Platinum [] Antec P182 [] Corsair 550W []

Asus EEE PC 1000H (2 gb minne)

Permalänk
Medlem

Det är nästan helt omöjligt att få tag på han!
Ja a Funkificator, anmäl honom. Det har jag tänkt o göra nu. Jag kanske ska åka förbi han idag också, jag är ändå på väg åt det hållet.

Permalänk
Medlem

Vet ju vem han är, bor ju själv i Övertorneå så.
här vet alla vem ALLA är (fuckin skog)
vad jag vet så är han rätt seriös me ITParadiset så hoppas ni får allting fixat iaf.

Visa signatur
Permalänk

Jag har nu polisanmält itparadiset och uppmanar alla andra som har blivit lurade och kanske även hotade att anmäla händelsen. Om fler anmäler sig kommer vi att få en gemensam rättegång och då ser verkligen domaren och alla andra hur det verkligen ligger till. Det blir då lättare att få ut en rättvis dom

Permalänk
Avstängd

Notera vad det står på deras hemsida:

"Hej alla kunder.
Eftersom vi har strul med leveranser och vi inte får in någonting så vet vi inte exakt när vi kommer att kunna leverera alla grejer. "

Om firman inte FÅR någonting levererat... Då beror det oftast på att de INTE betalat sina tidiagre leveranser... (seriöst eller hur..!!)

& Att man inte bör beställa från firmor som inte får leveranser är väl ganska givet... (De har ju inga varor att leverera... )

Permalänk
Hedersmedlem

Jepp dom kursar nog ganska snart...för kan man inte köpa från grossisterna som nästan tvingar på en kredit ja då är det mycket illa.

"Vi undanber vissa kunder som skriver dödshot mot personal samt f.d anställda"

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

HMM inte bra jag har tidigare köpt en hel dator från dom. innebär detta att jag måste vända mig direkt till tillverkaren om något skulle strula?

Permalänk

" vi svarar endast på mail eftersom telefonerna ännu inte fungerar tillfredsställande"...

Hmmm? haha

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av millepromille
" vi svarar endast på mail eftersom telefonerna ännu inte fungerar tillfredsställande"...

Hmmm? haha

"Tyvärr så har vi under de senaste dagarna haft problem med våra telefoner på grund av vårat lokalbyte som skett under jul och nyårshelgen. Vi hoppas att problemet löser sig snarast."

Det verkar dock ändå som att folk har blivit blåsta.

Permalänk

Är det nån som har hört nåt?? Skickade in mitt kort för reklamation sista november, helt dött sedan dess....

Har någon anmält dem? Annars gör jag det...

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 BE @ 3.8 GHz[] 8 Gb Corsair XMS3 1600 MHz [] HIS 6950 2Gb [] Creative X-Fi Platinum [] Antec P182 [] Corsair 550W []

Asus EEE PC 1000H (2 gb minne)

Permalänk

Jag hade samma prob och dom lura mej också...

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS