Permalänk

Feedbacktråd till DUALTRONICS

Hej här kan vi diskutera mitt nya projekt:)

Länk till projektloggstråden: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=45146...

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Som vanligt set det ut att bli ett maffigt bygge. Ska bli kul och se hur det hela utvecklas.

EDIT: Lade till länk till din projetlogg. Om det är ok!

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Som vanligt set det ut att bli ett maffigt bygge. Ska bli kul och se hur det hela utvecklas.

EDIT: Lade till länk till din projetlogg. Om det är ok!

Helt okej!Du hann bara före:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Oppps there it is!

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Se upp med den nedersta 5,25"-platsen på 7890A, om man stoppar in ett Full-ATX-moderkort så kommer en normalstor CDrom ta i om det sitter minnen eller kondensatorer i övre högra hörnet.

Sen ser inte ditt 7896A så stabilt ut efter att du plockat bort alla stag och sågat sönder stommen, det måste ju vika sig om du andas på det

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghlargh
Se upp med den nedersta 5,25"-platsen på 7890A, om man stoppar in ett Full-ATX-moderkort så kommer en normalstor CDrom ta i om det sitter minnen eller kondensatorer i övre högra hörnet.

Sen ser inte ditt 7896A så stabilt ut efter att du plockat bort alla stag och sågat sönder stommen, det måste ju vika sig om du andas på det

Hmm säger bara knappast,eftersom du inte sett resten av bygget så vänta lite med dom kommentarerna.den är ju poppnitad runt om.Så NEJ den är inte ostabil

Det översta du skrev observerade jag redan första sek jag öppnade paketet,därför är den borttagen.Så den kommer inte att användas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Låt mig gissa, det blir vattenkylning va?
Kommer nog att bli ett riktigt häftigt bygge.

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen nyliberala datahakkare med POSIX-kompatibla system.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluray
Låt mig gissa, det blir vattenkylning va?
Kommer nog att bli ett riktigt häftigt bygge.

Ja jag har ju fastnat i vattenträsket

troligtvis så blir det dubbla volvo radiatorer + en 1250:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Herr Elite har tagit sig an ännu ett bygge ser man.. Då vet man vem man ska skylla på om man inte kan sova av spänningen inför nästa update!

(såklart måste man sätta bevakning på tråden)

Permalänk
Medlem

"storleken har betydelse"

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghlargh
Sen ser inte ditt 7896A så stabilt ut efter att du plockat bort alla stag och sågat sönder stommen, det måste ju vika sig om du andas på det

Elitemodds verk är ALDRIG ostabila. Du kan nästan inte hitta stabilare och framför allt större chassin:D

ser stort och bra ut. hoppas det blir lika bra som jail-towern

Visa signatur

[DFI-Lanparty UT NF4 SLI-D][Opteron 146 2Ghz][2*512MB Crucial PC4000 BallistiX Tracer ][Connect 3D X800GTO]

Permalänk
Medlem

Du lever då allt upp till ditt namn, hehe.
Lycka till behöver du nog inte ens.

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem

det ser stabilt ut gl hf

Visa signatur

Värre än så här kan det inte bli, sa pessimisten.
Jorå, sa optimisten.

Permalänk
Medlem

Citerar Dr Alban: "Det är stabilt"

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

chillinötter

Visa signatur

Dator1: Amd 2800+ 2,2GHz || 2*512Ddr || 2*160Gb S-ata (raid 0) || Radeon 9800se @ pro || 3dmark 03= 6258
Filserver: Dual p2 2*450Mhz || 4*128ecc sd ram || Maxtor ultra ata adapter || 200+160+80+80=520Gb ||
Mitt htpc projekt: [B]At --> "atx" [/B] lanrouter: [B]Lite plåt lite router [/B]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dj Funky
chillinötter

Va? vet inte om jag är trött men fattar inget

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dj Funky
chillinötter

Ett av allas våran dr albans favvo uttryck, näst efter " stabilt, stabilt som fan "
^^

Härligt bygge elitarn eller " elita " ?

// O

Visa signatur

Nuvarande setup: Antec P182, E8400, HD4850, EP35-DS4, HX-520, 4GB XMS2, SpinPoint F1 1TB, SpinPoint F1 250GB

Foto: D80+MB * 50/1,8 * 24/2,8 * 11-16/2,8 * 18-70/3,5-4,5 * 70-200/2,8

Permalänk
Medlem

ännu ett fett projekt av Elitemodd.. ^^

Visa signatur

MacBook (svart) | fixedgear

Citera mig om du vill ha svar.

Permalänk

UPDATE 24/4 05 kl 07.36
UPDATE 24/4 05 kl 11.12

Länk till projektloggstråden: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=45146...

Visa signatur
Permalänk

Jävla läckert de dära!

Visa signatur

Lappen: HP DV6 | Turion II P520 | 4Gb | HD5650 | 640Gb | 15.6" | LG 22" | Razer Deathadder + Arctosa

Permalänk
Hedersmedlem

håller själv på med ett liknande bygge, har hållt på i ett år m,ed deyt, fast med miditowers då.

har lagt det på is pga en hel del saker, men men, ditt verkar bli bra!

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk

Elitemodd har samma skruvmejsel som jag. Då är jag också bäst på att modda

Det blir säkert vackert och även om det inte blir perfekt så e det mycket bättre än hur de där fula chassina såg ut från början

Visa signatur

Skoskav?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kåmputer
Elitemodd har samma skruvmejsel som jag. Då är jag också bäst på att modda
http://www.elitemodd.com/Galleri%20bilder/30%20-%20Dualtronic...

Det blir säkert vackert och även om det inte blir perfekt så e det mycket bättre än hur de där fula chassina såg ut från början

Du får inte säga så om dom bästa chassina som gjorts någonsin(fler med mig säger samma sak.:)

Visa signatur
Permalänk

Det e säkert ett bra chassi men det passar inte in på Louvren i Paris. Märk väl att jag inte kommenterar chassits kvalité eller någonting prestandarelaterat. Det har flera 5,25 platser och ser ganska välorganiserat ut på insidan, men den solblekta Beiga stilen passar inte mitt smaksinne

Visa signatur

Skoskav?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kåmputer
Det e säkert ett bra chassi men det passar inte in på Louvren i Paris. Märk väl att jag inte kommenterar chassits kvalité eller någonting prestandarelaterat. Det har flera 5,25 platser och ser ganska välorganiserat ut på insidan, men den solblekta Beiga stilen passar inte mitt smaksinne

Vilken tur att jag sitter i väsby då. å inte i Louvren paris:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur har du tänkt det hela ? Blir det som "ett" chassi eller som 2 delar (som sitter ihop) ?
BTW ser ut att bli bra

Offt: Din gammla avatar var snyggare !

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erkaa^
Hur har du tänkt det hela ? Blir det som "ett" chassi eller som 2 delar (som sitter ihop) ?
BTW ser ut att bli bra

Offt: Din gammla avatar var snyggare !

Dom skall sitta ihop,med en front (alltså en front för hela framsidan:)

Visa signatur
Permalänk

Läckert som vanligt, det vet du nog själv

Visa signatur

Många av er känner mig som Spaic ;)

Permalänk

Update 25/04 05 kl: 07.42

länk till project loggtråden

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elitemodd
Update 25/04 05 kl: 07.42

länk till project loggtråden

Brutalt:up:

När ska du visa hur du tänker sätta all hårdvara?

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10