ångra köp av moderkort

Permalänk

ångra köp av moderkort

Råkade beställa ett Socket-754 moderkort av misstag (skulle igentligen köpa ett 939. Upptäckte detta när prossen skulle på plats. Så nu undrar jag hur man ska tolka

"Komponenter som skyddas med en teknisk plombering måste ha en intakt sådan för att ångrat köp ska medges (Detta innebär att t.ex. ett minne eller grafikkort där den antistatiska påsen varit öppnad, inte går att returnera till oss för ångrat köp)"

Moderkortet i fråga hade bara en tejpbit över antistatpåsen, Och lådan var det inget på heller. Så är det bara att skicka tillbaka den genom "ångra köp lagen" 14 dagar max.

Och hur gör komplett med köpet får man pengarna tillbaka eller måste man köpa nått genom butiken

Visa signatur

-=IDIOT=-

Permalänk
Medlem

Råder delade meningar om man har rätt att ångra ett köp när plombering har brutits så råder dig till att ta kontakt med din konsumentvägledare för rådgivning.

Permalänk

Mm, jag vet att jag inte skulle acceptera ett kretskort av något slag som någon redan hanterat (utanför fabriken).

Permalänk
Medlem

Ett tips är att ringa och prata med komplett. Dom är inte omöjliga och har du inte kopplat in några komponenter så borde det ju inte spela nån roll. Köper du ditt 939 moderkort av dom så är det nog lugnt.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.