webbhallen drar ut på tiden Får Ingen ränta på pengar som är betald För vänte tiden

Permalänk
Medlem

webbhallen drar ut på tiden Får Ingen ränta på pengar som är betald För vänte tiden

jag har haft problem med webbhallen förut !
------------------------------------------------------------

Brukar webbhallen läga undan de andra produkterna som finns ine på lager ?
när den ena andra produkt som inte finns på lager , som man får vänta i ca 2 veckor ,
Om levaratören har varor på lagar ,
Det finns alltså inga skäll till att det ska ta 2 veckor för webbhallen få in varorna i från en levaratör ,

Webbhallen har lager stauts ,
Är den pålitlig lager statusen hoss webbhallen de varor som finns hoss en levaratör .

När webbhallen väntar in från levaratören
Då frågade jag efter kolli nummer också i från levaratören till webbhallen . Det har gått en vecka nu,

Fick inte svar på denna fråga till webbhallen
angånde om de övriga produkterna som jag har betalat för,
hur hanterningen deras rutiner , skötts ,

------------------
min fråga var till webbhallen , fick inte svar på en viktig fråga ,

har webbhallen lagt undan de andra produkterna som finns ine , åt mig , för det som är betalad , det minskas på era lager .
Jag för söker försäkra mig om att slippa vänta ännu längre .
-------------------------------------
jag har fått två svar exat likadan svar .

Hej
Det chassit skall komma in under nästkommande vecka.
----------------------------------

Jag fick inget svar på hur det var med de andra varorna,
om webbhallen hade lagt åt sidan ,
lagret har gåt åt hårt denna vecka ,
Jag börja ora mig , lite ,
Jag har haft problem lite med webbhallen förut. fel varor fått en gång ,
jag tycker det tar ännu längre tid vänta på att vänta i från levaratören.

Detta skulle webbhallen ha klarat inom 5 dagar vardagar . från levaratören till webbhallen ,
+ om man har personal , som hinner med att jobba undan allt som ligger på kö

var för kunde inte webbhallen svara på denna fråga .
om webbhallen har lagt åt sidan de andra varorna ?
var svara de inte på alla frågor som en kund ställer

------------------------------------------
> Gabor wrote:
>> har det lagt undan de andra produkterna som finns ine , åt mig , för det
>> som är betalad , det minskas på era lager
>> för söker försäkra mig om att slippa vänta ännu mer .om det inte har
>> lagt åt sidan ,
>>
>> har leverantören sickat detta , Det tar bara några dagar för
>> företagspost Thermaltake Kandalf Super Tower Xaser VA9000BWS - Svart (ej
>> PSU) -
>> lagret har minksa i från 30 till 13 stycken . finns det kolli nummer
>> från leverantören till webbhallen på denna produkt ,
>>
>> 38152: Hyper 48 CPU-kylare Socket 478/754/940/939/LGA775 - [HV] 1 st á
>> 419 kr
>> 16777: Secret Weapons Over Normandy - [XBOX] 1 st á 189 kr

Visa signatur

Är dyslektiker
asus p4c800 E delux Intel 478 3.2GHzPrescott Hyper48 cup kylare Hitachi hårdisk250gb Crucial PC4000 BallistiX & Tr 500 mhz 1500 mb His 850 agp 540/1180 OCZ 700 watt Thermaltake Kandalf Super Tower Xaser VA9000BWS Plextor 716A IDE Samsung TS H352A

Permalänk
Medlem

???? totalt förvirrande, vad är ditt problem? Skriv ordentligt om du vill ha hjälp.

Visa signatur

2 datorer, 1 skärm, 2 möss, 2 tangentbord, 2 högtalare, 1 skrivare

Permalänk
Medlem

Om frågan är huruvida du kan få avdrag för försening av leveransen så är nog svaret nej. Ett tips är dock att du ringer och pratar med dom, eventuellt kan någon fixa något plåster på såret åt dig om det har dragit ut väldigt länge.

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte. Kan du inte renskriva lite innan du postar? Jag tror du får bättre hjälp då..

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk
Avstängd

håller med dom övriga.Jag fattar nada vad ditt problem är.Skriv så man förstår..Att det tar 2 veckor är inget ovanligt då dom har många kunder och mycket att plocka.

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk

Totalt förvirrande, men om vi går efter rubriken:

Du får samma ränta som du får på ditt bankkonto dvs. 0%

Låt oss säga att det är en produkt för 1000 kr.
Du väntar 2 veckor
bästa möjliga ränta idag: Skandiabanken 1.5%

Ränta per år på 1000 kr = 15 kr
Motsvarande för 2 veckor = 57 öre

Om du ringer och ber snällt så kanske du kan få 57 öre i kompensation...:p

fast å andra sidan så enligt lag så har en leverantör 1 månad på sig att leverera en produkt, och då nämns inte ens ränta på väntetiden...

Visa signatur

- Who are you? -

Permalänk
Medlem

gick inte ändra rubriken , till bara webbhallen , försökt tidigar ändra rubriken till ,

Webbhallen .

inte så intressant med räntan

snarare om vänt tid som jag tycker är lite onödigt . när återförsäljaren har det på lager ,

verkar som återförsäljern inte sickar dagen efter , beställning till butik , väntar på flera beställningar in de sickar ut till kunder som har beställt

Jag tycker att det inte finns någon medning med att vänta i 2 veckor om har varor på lager ,

om man nu kan litta på lager stutsen . hur effektiv själva transport beställningar

Jag tycker att det gick fortare för året . att handla på webbhallen .
när återförsäljaren har varorpå lager som inte webbhallen har .

mäkrs på att rma retur fel på varor tar sån tid hoss webbhallen ,

kanske betyder att de har fått flera kunder ,

om företag får mer kunder , mer göra ,
märkt att företag är dålig på anställa folk , när företag tjenare extra pengar går med vinst , var för skapps det inte tillfälliga jobb ,

det som är sjukt . finns inga jobb söka få tag ,

Visa signatur

Är dyslektiker
asus p4c800 E delux Intel 478 3.2GHzPrescott Hyper48 cup kylare Hitachi hårdisk250gb Crucial PC4000 BallistiX & Tr 500 mhz 1500 mb His 850 agp 540/1180 OCZ 700 watt Thermaltake Kandalf Super Tower Xaser VA9000BWS Plextor 716A IDE Samsung TS H352A

Permalänk
Hedersmedlem

Seriöst. Vad har du emot alla bra företag?
Samt att jag fattar fortfarande inte vad ditt problem är med Webhallen.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

För fan, Gabor29...

Om jag förstått det rätt är du sur över att din beställning inte skickats ut i flera försändelser istället för ett komplett paket, då flera av grejerna du bestället finns i lager men inte allt?

Och jag förstår om Webbhallen inte kan ge dig ett rakt svar, som du skriver. Titta under dina händer. Ser du ditt tangentbord? Det hatar dig. Det känner sig misshandlat och kränkt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Det ska inte ta längre tid .
om en återförsäljera har varor på lager till själva säljaren till kund

Inport lager , internetburik , kund ,

nu menar jag , att det skall gälla alla posterorder internet order

sickas som fort som mjöligt inte dra ut på tid , om varor är betalad ,

tror att kunder kan tänka sig detta ,
jag kan tänka mig extra kostand som läggs på kunden , frakt kostnaden melan lagret till butiken ( internetbitik) sen till kund

Att sicka paket melan två företag tar inte 10 vardagar

nu pratar inte om själva webbhallen

nu pratar jag om , min åsikt , kunden tyckande

nej är inte sur ,

Det är vanlig kund disktution , om rutin sätt ,

ser inga som helst orsak för företag fördröja .

Går på 3 dagar högst med post i sverige , om varor finns på lagor hoss olika lager av återförsäljare till butik .

Visa signatur

Är dyslektiker
asus p4c800 E delux Intel 478 3.2GHzPrescott Hyper48 cup kylare Hitachi hårdisk250gb Crucial PC4000 BallistiX & Tr 500 mhz 1500 mb His 850 agp 540/1180 OCZ 700 watt Thermaltake Kandalf Super Tower Xaser VA9000BWS Plextor 716A IDE Samsung TS H352A

Permalänk

Lösningen är enkel!

Handla lokalt och få produkten direkt i handen.

Om man handlar på postorder får man tyvärr ibland räkna med leveransförseningar.

Visa signatur

- Who are you? -

Permalänk
Medlem

*HOST* Lägg pengarna på en Svenska lektion istället...

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem

Det står att du dyslektiker. Ett tips är att läsa igenom det du har skrivit igen o se om du kan lägga fram din sak lite bättre. Som det ser ut nu fattar jag ingenting o jag har verkligen försökt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k0nsl
*HOST* Lägg pengarna på en Svenska lektion istället...

-k0nsl

Lägg du en på vanlig hyfs, du. Vidare särskrev du svenskalektion. Du kanske skulle investera i en, du också?

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

På webbhallens hemsida har du när du beställt sakerna valt att få allt levererat i en klump, DÄRAV får du den här väntetiden.

Du hade även kunnat välja att lägga in dom i enskilda paket vid beställningen, då hade du fått den lagervara som finns, men ändå fått vänta på det som inte fanns i lager.

Eftersom du är dyslektiker så bör du nog ringa webbhallen och ställa dina frågor, antagligen har dom svårt att tolka dina mail.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kode
Vidare särskrev du svenskalektion. Du kanske skulle investera i en, du också?

Nejdå, han har ju dyslexi, precis som 80% av alla finniga skitungar som förpestar swec nuförtiden.
För så är det väl? Särskriver man har man dyslexi. Det brukar låta så när dessa skoltrötta ungar blir tillrättavisade. Dyslexi är ju den nya folksjukdomen.

Det måste kännas kul för trådskaparen att läsa era hyggliga inlägg förresten. Att ni inte ser att han faktiskt har dyslexi visar hur jävla korkade ni är. Fy fan vilket skitforum det här har blivit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av korda
Nejdå, han har ju dyslexi, precis som 80% av alla finniga skitungar som förpestar swec nuförtiden.
För så är det väl? Särskriver man har man dyslexi. Det brukar låta så när dessa skoltrötta ungar blir tillrättavisade. Dyslexi är ju den nya folksjukdomen.

Det måste kännas kul för trådskaparen att läsa era hyggliga inlägg förresten. Att ni inte ser att han faktiskt har dyslexi visar hur jävla korkade ni är. Fy fan vilket skitforum det här har blivit.

Du min herre är en gammal torr gul banan!
Dyslexi är faktist väldigt vanligt bland folk med datorer som intresse. Fråga mig inte varför dock Ett förslag till trådskaparn kan ju vara att skriva mailet i word eller något med rättstavning sen klistrar du bara in det i mailet?

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

jo själv klart vet jag , som kund , att varor kan sickas efter hand , som de kommer in å¨lager hoss butik

men föra året gick det fortare att få varor i från lager , återförsäljare till säljare .

har märkt av hoss andra som har handlat .
att webbhallen har fått mera göra , flera som handlar ,
om det beror på att en del av kunderna kommer i från datorbrutiken
som verkar var belstad av masa oderbeställningar

jag ser nästan samma sak , webbhallen på väg bli belstad ,
märker det avd flera små fel , fel varor , lång tid på rma fel på varor.

denna svenska var inte alls svår läs för en dyslektiker
till med dyslektiker
kan läsa skrattar

-.--------------------

när man ska rätta i ett program . blir ofta orden rätt , då blir ofta alla medningar fel , finns ingen program som köra mednings form rätt .

var för ska en dyslektiker behöva läga mer tid på skriva ,

dära med tolernas blivit allt mer läger i sverige i scojala samhället melan kylftorna har ökat ,

är så i dag blir tuffare dyslektiker hör ofta i hopp med kylftorna
myndigheter i sin tur sämre tolerad arbtigivare , sämre tolerad hoss folk som har märk bar skilnad socijalt sätt hör språket i hopp med misär för hållande som råder i landet , blir inte bättre i sverige för dyslektiker . folk , som säger är frisk , får bättre chanser i livet än de som har poroblem med socijal förmågan .

en handikappd läger inte ner all sin tid på sitt handikapp

tanken är att leva med handikapp få vara som man är utan behöva ändra

vist är tanken god läga mer tid på rätta ,
men fungera inte så, har aldrig hjälp mig rätta mer mer,
hållit på med svenska mer än andra svenskar , efktra lektioner
men jag orkar inte hålla på styras av en sak bättre svenska hela livet

skull leda till mera stress mer krav som tog på sig ,
vill att miljön omgivningen kund ha mer tolerans ,
man vinner inte mera socijal tolernas eller socijal appciterad folk
har alltid i alla tider ignorerat människor som inte som de övriga stora gruppen i ett samhället

Visa signatur

Är dyslektiker
asus p4c800 E delux Intel 478 3.2GHzPrescott Hyper48 cup kylare Hitachi hårdisk250gb Crucial PC4000 BallistiX & Tr 500 mhz 1500 mb His 850 agp 540/1180 OCZ 700 watt Thermaltake Kandalf Super Tower Xaser VA9000BWS Plextor 716A IDE Samsung TS H352A

Permalänk
Medlem

Nu börjar vi gå väldigt mycket off topic men hade du lagt ner mer tid på det som du skrev att du kunde hade du fått svar på din fråga i början och du hade sparat tid.

Att börja med stor bokstav och sluta med punkt utan mellanslag gör väldigt stor skillnad.

Visa signatur

Ursäkta mig, min ä-tangent fungerade inte :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av korda
Nejdå, han har ju dyslexi, precis som 80% av alla finniga skitungar som förpestar swec nuförtiden.
För så är det väl? Särskriver man har man dyslexi. Det brukar låta så när dessa skoltrötta ungar blir tillrättavisade. Dyslexi är ju den nya folksjukdomen.

Det måste kännas kul för trådskaparen att läsa era hyggliga inlägg förresten. Att ni inte ser att han faktiskt har dyslexi visar hur jävla korkade ni är. Fy fan vilket skitforum det här har blivit.

mitt inlägg var ju iofs inte riktat till trådskaparen, utan snarare till den person jag citerade, som klagade på trådskaparens stavning. jag har själv inga svårigheter att läsa "misshandlad" svenska. det enda ställe jag egentligen stör mig på felstavningar samt diverse grammatiska fel är i akademiska texter när jag blir tvingad att läsa sådana. annars är det inte ens värt att höja ögonbrynen för - jag rättar inte folk som talar dialektalt heller...

däremot är det ju en idé att, när man klagar över andras språkfel, inte göra några själv. såvida man inte vill framstå som mer av en åsna än man redan är.

nog off-topic nu.

on-topic: det verkar vara rätt vanligt för kundtjänst i allmänhet, inte bara webhallens, att bara besvara en fråga per mail. från webhallen har jag dock aldrig heller fått svar på någon följdfråga jag haft.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kode
Lägg du en på vanlig hyfs, du. Vidare särskrev du svenskalektion.

Vad är ohyffsat med att påpeka att hans Svenska inte var speciellt bra? Jag menade inget illa med det. Jag är ingen mästare på Svenska heller, men så är jag ju inte svensk heller, fastän jag har bott här sedan ett par år tillbaka. Jag är ursprungligen ifrån Tyskland. Jag har gott om hyfs. Sen när är det ohyffsat att ge råd? I Grekland betraktas det som ohyffsat att gå in i en kyrka om dina axlar och knän inte är täckta.

Citat:

Du kanske skulle investera i en, du också?

Skall göra det när jag får pengar över. Jag påstodd aldrig att jag var bäst i svenska eller att jag bemästrade språket. Hoppas du inte hade svårt att förstå vad jag skrev, det där med att jag "särskrev" "svenskalektion" alltså. Hoppas du förstod vad jag menade.

MVH,

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem

Jag fick ringa webbhallen i dag ,

Det hade inte hänt något med min beställnigen .
Det fans igen beställning på att ta hem varor i från lagret i från återförsäljare från lagret till webbhallen ,

Mitt chass ,
webbhallen hade missat att beställa hem från lagret från återförsäljare
kundtjänsten skulle ta sicka mail fråga var för inte .

Om inte jag hade ringt . så hade det tagit mycket längre tid ,

Vad jag vill försöka säga ,

är inte klaga på webbhallen

Blir oftare små fel , missar mistaghoss webbhallen allt för ofta nu ,
Jag har varit med om 3 till 4 gånger i år .
Jag har fått ringa oftare till webbhallen försäkra sig om hur det går med beställningen .

Det tar för långt tid

att man måst ringa på mina webbhallen. fråga hur det står till ,
Det var först gången ringe efter min beställning som gjordes för måndagen
2005-04-25

Föråret behövde inte jag ringa alls till webbhallen ,
det flöt på utan problem .

Det tar längre tid helt enkelt .
Det tar bara högst 3 varadagar melan företag att sicka paket ,

Kundtjänst skulle fråga inköpp cheffen var för inte blivit sickat i från lagret chass låda , , det fanns på lagar hoss återförsäljaren , när jag beställde

bara på pekar blir oftare fel , finns mer göra för internet förtag

då klagar många på att det inte finns jobb . anställ extra personal , företag är dålig på anställa . vid behov,
Då blir verksamheten lidand för långa köer blir mer vanligt ,

komplätt klara sig bättre ,
jag tycker webbhallen börja få små problem , måst se till att det inte uppreppas problem ,
webbhallen får bli lite mer effektivare ha kolla på sin beställningar

Jag vet att kundtjänst har sagt det förut , ökat sin försälning , blir mer missar med beställningar får kolla upp ringa påmina dem

Visa signatur

Är dyslektiker
asus p4c800 E delux Intel 478 3.2GHzPrescott Hyper48 cup kylare Hitachi hårdisk250gb Crucial PC4000 BallistiX & Tr 500 mhz 1500 mb His 850 agp 540/1180 OCZ 700 watt Thermaltake Kandalf Super Tower Xaser VA9000BWS Plextor 716A IDE Samsung TS H352A

Permalänk
Medlem

ja det är som det är

Visa signatur

Är dyslektiker
asus p4c800 E delux Intel 478 3.2GHzPrescott Hyper48 cup kylare Hitachi hårdisk250gb Crucial PC4000 BallistiX & Tr 500 mhz 1500 mb His 850 agp 540/1180 OCZ 700 watt Thermaltake Kandalf Super Tower Xaser VA9000BWS Plextor 716A IDE Samsung TS H352A