Dell = Supergivmilda (sagan om mikabob & hans nya Dell Ultrasharp 2005FPW)

Permalänk
Medlem

Dell = Supergivmilda (sagan om mikabob & hans nya Dell Ultrasharp 2005FPW)

Jag hade efter mycke funderande bestämt mig för att byta upp mig monitor-mässigt, och skippa min gamla eizo (15tums tft) till förmån för något större helt enkelt.....

Efter att ha gallrat marknaden så fastnade jag för en Dell Ultrasharp 2005FPW, 20 tums widescreen-härligheter... Som dessutom Dell hade den goda smaken att kampanja för 6112 kr inkl frakt å allt.

Sagt & gjort, efter kontakt med dell-kundtjänsten som lovade mig leverans inom 7 dagar, så gjorde jag en beställning...

Dagarna förflöt.. Ingen monitor.... efter ca 2 veckor avbeställde jag montorn, fick det bekräftat per mail...

Ca 2 veckor senare fick jag ett mail att "NU ÄR DIN ORDER SKICKAD"... Ringde då dell, fundersam, dom skulle då stoppa ordern. Ett par dagar senare skulle jag köpa nya splintercell, & då gick inte mitt kortköp igenom.... Kollade kontot... - 34 kronor... Detta pga en draging från dell på 6112kr... Kul.

Ringde dell, irriterad (vilket jag väldigt sällan är då jag själv jobbar i kundtjänst & vet hur jobbiga grininga kunder är.)
Efter lite snack (då jag trots allt ville ha skärmen) så drog dom av 2000 kr för "besväret".... Dvs jag fick en 20tums widescreen tft för 4112 kr... DET kan jag ta som en bra affär.........

Nu i fredags 6/5 kom ups med 2 (TVÅ) kollin.... jag har fått TVÅ skärmar hemskickade....

vad ska man säga: TACK DELL ?

Tjejen tjatar på mig att jag ska ringa dell å meddela dom om sitt "misstag".... själv ser jag möjligheten med ett väggstativ & köra film, emulatorer (via trådlös handkontroll) med mera i sovrummet.....

//jocke

Permalänk
Medlem

Ja, vad ska man säga. Grattis!

Permalänk
Avstängd

GRATTIS!!!!! 2 st 20" heh ibland kan strul med datasystem vara till godo!

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Jag fattar ju att det är ett misstag, men .... Jag tror nog inte att dell saknar orden.... jag menar, iomed att dom bygger på "beställning" & inte har lager, jag beställde ju bara EN....

Finns den nån här som jobbar på dell som har koll på rutiner kring detta? Iomed dom problemen dom hade för att återbetala pengar till mig så har jag svårt att tro att detta kommer att funka smärtfritt.......

Permalänk
Medlem

Passa dig för det där, om Dell upptäcker det där kommer
dom att kräva tillbaka värdet på skärmen du inte betalt och
då har du visseligen 2 st skärmar betalda men ca 10 000 kr
mindre i plånboken.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du kommer nog bli kontaktad av Dell då de lär vara medvetna om detta.
Om du har tur och vill blåsa Dell på lite pengar så kan du ju behålla dom och avvakta

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Jag har nu även undersökt materialet från ups med leveransuppgifter & det finns inget spår av den extra monitorn.... Enl ups har dom levererat 2 st kollin på totalt 10 kg, monitorn väger 7,9 kg. Strömkabeln kom i en egen lite låda.... resten verkar då vara emballage...........

Det verkar lovande

Permalänk
Medlem

Förstår inte vad det är med folk nu förtiden.
Dell sänkte priset för sitt strul med 2000:- och du var nöjd.
Sen råkade det bli 2 beställningar (antagligen en för den du avbeställde)
Nu sitter du med 2 skärmar och med gott samvete låtsas som ingenting?
"Man skall behandla andra som man vill bli behandla själv"

Först gnälla på DELL för att de gjort fel. Sen när felet är åt "rätt"
håll så passar det.

Smart av dig att skriva om det i detta forumet. Hoppas någon Dell-anställd eller nåt läser detta och korrigerar misstaget. Nästan så man får lust själv.
Har du använt den andra kanske du får betala den också.

Permalänk
Medlem

Kul! Behåll den extra skärmen och tacka och ta emot! Ett stort företag som Dell spelar detta ingen roll för.

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk
Medlem

gisses.. hehe.. vilket flyt

Var hitta du den för 6000 spänn?

Permalänk
Avstängd

En polare till mig beställde ett dator packet med allt inkluderat, tog lite tid men till slut kom 2 pack som han trodde var datorn och monitorn. Väl hemma öppnade han packeten och insåg att han stog där med två kompletta dator pack utan monitor, tror han ringde och frågade om monitorn men nämnde inte dator packet 2 och en vecka senare kom monitorn på posten 13k kostade dator packet utan monitor så han gjorde ett riktigt klipp där.

Känns som du har bränt din chans att behålla den andra nu när du skrev här, möjligt att någon Dell anställd läser här eller någon ringer in till dom.

Permalänk
Medlem

Jag ringde å snackade med dell idag, jag får behålla skärmen för "samma" pris som jag betalat för den monitor jag faktiskt beställt....

Så 8224kr för 2 st Dell Ultrasharp 2005FPW är en helt ok affär ändå, med tanke på att fullpriset nu är 7624kr/st utan kampanjer å grejer... Så nu har jag 1 på datorbordet & en ska upp på väggen i sovrummet å kopplas till filmdator eller en moddad xbox eller nått........

maDa: Det var nån kampanj dom körde då när jag beställde...

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog inte basunera ut det i ett publikt forum om jag var du, fick själv en 19" CRT extra för ett par år sedan från dem utan xtra kostnad, tack Dell :). Dock ska du ha cred för att du kontaktade dem. Troligen hade deras fel aldrig upptäckts tror jag...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weezer
Jag skulle nog inte basunera ut det i ett publikt forum om jag var du, fick själv en 19" CRT extra för ett par år sedan från dem utan xtra kostnad, tack Dell :). Dock ska du ha cred för att du kontaktade dem. Troligen hade deras fel aldrig upptäckts tror jag...

Han skrev ju att han köpte den andra skärmen för samma pris.
Så allt är i sin ordning nu

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikabob
Jag ringde å snackade med dell idag, jag får behålla skärmen för "samma" pris som jag betalat för den monitor jag faktiskt beställt....

Så 8224kr för 2 st Dell Ultrasharp 2005FPW är en helt ok affär ändå, med tanke på att fullpriset nu är 7624kr/st utan kampanjer å grejer... Så nu har jag 1 på datorbordet & en ska upp på väggen i sovrummet å kopplas till filmdator eller en moddad xbox eller nått........

maDa: Det var nån kampanj dom körde då när jag beställde...

Det tycker jag var hyggligt av Dell. Antagligen uppskattar de att du var ärlig och hörde av dig. Att du gjorde det, tycker jag hedrar dig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fyfan vad småsinta och avundsjuka alla är som hotar med att ringa dell osv, låt honom ha sina skärmar ifred då Dell inte lär upptäcka sitt misstag och om de skulle göra det så tror jag inte att det bryr sig ett smack, dyrare i arbetstid och fraktkostnader för att få tillbaks den än att låta det vara.

Sen om trådskaparen nu ringde frivilligt och kollade läget så är väl det ändå upp till honom, inte hans fel att Dell klantat sig så krävd på pengar blir man inte.

Jag skulle inte ha ringt.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem

Lite fascinerande och oroväckande att på vilken nivå moralen ligger hos det svenska folket idag. Mången sitter och förgrämer sig över att det stjäls och snattas hit och dit, men jag anser att även av inte göra något åt det som uppenbarligen är ett misstag är minst lika illa.
Och att det sedan ska vara ok av anledningen att Dell liks ändå är ett såpass stort företag är bara kvalificerat skitsnack för att något vill ta vinning på någon annans misstag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Intel_Power
Han skrev ju att han köpte den andra skärmen för samma pris.
Så allt är i sin ordning nu

Ja läser du mitt inlägg framgår det att jag vet det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triss

Jag skulle inte ha ringt.

Nej, men det säger väl mest om dig. Förstår inte att du har mage att klaga på folk som faktiskt är födda med lite moral i kroppen när det är du som har de stora problemen.

Permalänk
Medlem

"Man skall behandla andra som man vill bli behandla själv"

Sumitomo jag gillar alltid dina inlägg- keep up the good work..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X3Mist
Nej, men det säger väl mest om dig. Förstår inte att du har mage att klaga på folk som faktiskt är födda med lite moral i kroppen när det är du som har de stora problemen.

Nej det säger faktiskt inte så mycket om mig. Själv anser jag att jag har gott om moral i kroppen, har aldrig snattat, begått våldsbrott eller annat onödigt, bara skyldig till fortkörning och druckit på allmän plats (som jag inte ringde in till polisen och bad dom skicka inbetalningskort på, så som resten av swec skulle gjort?).
Sen om det betyder att jag moral i kroppen när jag ringer världens största datortillverkare för att sätta dit en vanlig Svensson som fick en datorkomponent för mycket pga företagets tafflighet, då klarar jag mig hellre utan moralen ett tag till.
Men om du visste att jag var en trafiksyndare som gillar att dricka öl i en park med trevligt sällskap bara genom att läsa detta meddelande så
-"Grattis", du läser människor genom deras texter väldigt bra.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk

Om nu Dell skulle komma på dig och kräva tillbaka skärmen så är det väl inte olagligt att neka dem eller? Har de rätten att ta tillbaka den bara för att de skickade fel?

EDIT: Dells ekonomi lär ju knappast bli sämre för detta, förresten så är jag faktiskt lite avundsjuk på dig. Sån tur har man inte många gånger i livet.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM

Permalänk
Medlem

Där tycker nog även jag utan moral att gränsen går, dvs när de skulle villja ha tillbaks skärmen så lämnar tom jag tillbaks den, men så länge ingen vet om det så är det ju ingen skada skedd.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Hedersmedlem

pinsamt. ring dell och skicka tillbaka skärmen.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikabob
Jag ringde å snackade med dell idag, jag får behålla skärmen för "samma" pris som jag betalat för den monitor jag faktiskt beställt....

Så 8224kr för 2 st Dell Ultrasharp 2005FPW är en helt ok affär ändå, med tanke på att fullpriset nu är 7624kr/st utan kampanjer å grejer... Så nu har jag 1 på datorbordet & en ska upp på väggen i sovrummet å kopplas till filmdator eller en moddad xbox eller nått........

maDa: Det var nån kampanj dom körde då när jag beställde...

Som jag redan påtalat så är ju affären redan uppredd... Fast ni får gärna applådera mig för min förträfflighet gällande moral & en ypperligt bra affär vilket som...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
pinsamt. ring dell och skicka tillbaka skärmen.

Om du läste så skriver trådskaparen att han ringde Dell och berättade om den andra skärmen och de erbjöd han att köpa den för samma pris som den första, alltså 4112kr.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

En klasspolare fick 2st kompletta datorer när han beställde 1. p4 3ghz, 19"tft osv.. den 2a burken står fortf i sina lådor efter nått år

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
pinsamt. ring dell och skicka tillbaka skärmen.

pinsamt. läs tråden och försök igen.

OnT: heder till dig mikabob för att du ringde dell och löste det hela, vet inte om jag skulle varit så hederlig och gjort detsamma när det gällde ett såpass stort företag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killah2
pinsamt. läs tråden och försök igen.

OnT:....gjort detsamma när det gällde ett såpass stort företag.

Bara jag som inte tycker det spelar någon som helst roll om det handlar om ett stort företag? Man gör inte så bara?

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malte
En klasspolare fick 2st kompletta datorer när han beställde 1. p4 3ghz, 19"tft osv.. den 2a burken står fortf i sina lådor efter nått år

Säg att jag kan ta den

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none