Dell = Supergivmilda (sagan om mikabob & hans nya Dell Ultrasharp 2005FPW)
Jag hade efter mycke funderande bestämt mig för att byta upp mig monitor-mässigt, och skippa min gamla eizo (15tums tft) till förmån för något större helt enkelt.....
Efter att ha gallrat marknaden så fastnade jag för en Dell Ultrasharp 2005FPW, 20 tums widescreen-härligheter... Som dessutom Dell hade den goda smaken att kampanja för 6112 kr inkl frakt å allt.
Sagt & gjort, efter kontakt med dell-kundtjänsten som lovade mig leverans inom 7 dagar, så gjorde jag en beställning...
Dagarna förflöt.. Ingen monitor.... efter ca 2 veckor avbeställde jag montorn, fick det bekräftat per mail...
Ca 2 veckor senare fick jag ett mail att "NU ÄR DIN ORDER SKICKAD"... Ringde då dell, fundersam, dom skulle då stoppa ordern. Ett par dagar senare skulle jag köpa nya splintercell, & då gick inte mitt kortköp igenom.... Kollade kontot... - 34 kronor... Detta pga en draging från dell på 6112kr... Kul.
Ringde dell, irriterad (vilket jag väldigt sällan är då jag själv jobbar i kundtjänst & vet hur jobbiga grininga kunder är.)
Efter lite snack (då jag trots allt ville ha skärmen) så drog dom av 2000 kr för "besväret".... Dvs jag fick en 20tums widescreen tft för 4112 kr... DET kan jag ta som en bra affär.........
Nu i fredags 6/5 kom ups med 2 (TVÅ) kollin.... jag har fått TVÅ skärmar hemskickade....
vad ska man säga: TACK DELL ?
Tjejen tjatar på mig att jag ska ringa dell å meddela dom om sitt "misstag".... själv ser jag möjligheten med ett väggstativ & köra film, emulatorer (via trådlös handkontroll) med mera i sovrummet.....
//jocke