Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Va, nu hänger jag inte med. Kan inte x2 skicka mellan kärnorna internt? Sen har de ju minneskontrollern inbyggd, så vad är det de skulle behöva nordbryggan till?

Det var precis tvärtom han skrev

Visa signatur

Athlon64 X2 "Toledo" 4400+, DFI LanParty Nforce4 SLI-DR, 1024MB OCZ PC3200 Gold Voltage eXtreme @ 250 1,5-2-2-8, ATI Radeon X850XT Platinum Edition, Western Digital Raptor 36GB (REV2), 2 * Western Digital Caviar 200GB SATA

Permalänk
Medlem

Vad trött jag blir på alla som säger att AMD blir dyrare än intel. Dom som redan har ett socket 939 moderkort slipper ju en utgift på 2500kr när dom ska köpa nytt dualcoremoderkort som man blir tvingad till om man kör med intels lösning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noldor
Vad trött jag blir på alla som säger att AMD blir dyrare än intel. Dom som redan har ett socket 939 moderkort slipper ju en utgift på 2500kr när dom ska köpa nytt dualcoremoderkort som man blir tvingad till om man kör med intels lösning.

Om man ska uppgradera ja, men inte om man ska köpa nytt..

Varför blir du trött för att någon säger något som stämmer?

Jag håller också på AMD men nån måtta får det allt ta och vara!

Permalänk
Medlem

Om du ska uppgradera från amd till en ny amd slipper du ju fortfarande utgiften för moderkortet så ditt argument faller ju fortfarande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noldor
Om du ska uppgradera från amd till en ny amd slipper du ju fortfarande utgiften för moderkortet så ditt argument faller ju fortfarande.

Nej, då mitt argument gäller då man köper nytt...
Eller uppgraderar ifrån gammalt system...

Men om man bara ska uppgradera processorn så är det klart att man tjänar in kostnaden för moderkortet, men att BARA fokusera på det är bara korkat...
Tror det är en minoritet...