Permalänk
Medlem

chippa en Xbox

hej jag har några frågor om X box, jag hade tänkt att chippa den men nu så har man hört att det är olagligt

vad är sant, är det olagligt ?

om det är lagligt finns det då några bra butiker som ni rekommenderar

mvh Keefa

Visa signatur

Gammal

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Som sagt, inte olagligt än.

psxcare är väl mest kännt av butikerna som säljer chippen, och chippar åt en.

Visa signatur

Kandidatexamen i Data- och Systemvetenskap vid Stockholms Universitet.

Permalänk
Medlem

Ska det inte bara bli så att man inte får leverera chip med BIOS som kan starta backuper, eller ska själva chippningen också bli olaglig?

Permalänk
Medlem

Dajton.com funkar finfint. De hävdar att de är billigast i sverige.

Permalänk
Medlem

Det blir olagligt att leverera chip med BIOS:ar som tillåter "Backup"-spel etc. Du kommer ist få flasha din konsoll själv. Själva chippningen blir ej olaglig.

Visa signatur

// http://www.bornofsin.se
We use them in a terminal sometimes called a console. You may think of them as DOS-boxes with attitude.

Permalänk

Skit i att flasha den, och programmera om den istället. Det gjorde en kompis åt mig, och jag spelar alla spel, ser film utan fjärren o regionsfri o så.... Har inte sabbat garantin en tum för det är busenkelt att avinstallera programmet om man skulle behöva, ojag har inte ens öppnat lådan....

Kolla in xbox scene..där finns det kunskap...o säkert här också..

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 BE @ 3.8 GHz[] 8 Gb Corsair XMS3 1600 MHz [] HIS 6950 2Gb [] Creative X-Fi Platinum [] Antec P182 [] Corsair 550W []

Asus EEE PC 1000H (2 gb minne)

Permalänk
Medlem

Exakt vad menar du med att "Programmera om den"?

Visa signatur

,

Permalänk

Bra många steg svårare än att chippa den.. men Du har kvar garantin.. du måste ha ett speciellt "bond Spel" med en bugg i och en hel del annat.. De e drygt.. Jag rekommenderar www.divineo.se som är världsledande inom chipp, dom har också lägsta pris garanti.. alltså hittar du billigare på ett annat ställe så sänker dom priset!

Visa signatur

Dator: a64: 3200+ s939, ABIT AN8-SLI, C3D x800GTO@ 16pipes, 1gb Elixir, 2*200gb S-ata.
Beware Of ONOFF: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54085...

Permalänk
Medlem

Devineo sänker ej sina priser... Har testat.

Kollade på Dajton.com....där kostade ett SmartXX LT OPX 299:-
På Devineo kostar samma chip 379:- Devineo kunde inte sälja så billigt! . Då gick de minus menade dom.