Permalänk

Inet!

Nån som varit på själva butiken Inet i Göteborg är det en välbesökt affär, är den stor?

Visa signatur

AMD Athlon 64 3500+, 2.6 GHz Winchester, 510W Chill Innovation, Asus A8N-SLI Deluxe, Kingston HyperX (2x512 matchad par), Seagate 200GB, XFX GeForce 6600 GT Dual-DVI, Thermaltake shark, PlextorPX-712A DVD brännare, 19" TFT Acer 12ms, Zalman S7700, Zalman Grafikkortsfläkt 3Dmark: 01: 21000 03: 10116

Permalänk
Avstängd

Jag var där innan de gick i konkurs första gången. Det måste vart en 6-7 år sen. Vi irrade säkert runt på Hisingen i en timme innan vi hittade. Då var det nästan ingen butik alls. Det stog ett par datorer i ett hörn och ville man ha nått så fick man gå fram till disken och fråga. Sen gick han ut på lagret och hämtade det man ville ha.

Permalänk
Medlem

Den är väl förhållandevis välbesökt av bilburna kunder. Men butiken är lite lurig att hitta pga dålig skyltning i ett knepigt industriområde.

Visa signatur

// http://www.bornofsin.se
We use them in a terminal sometimes called a console. You may think of them as DOS-boxes with attitude.

Permalänk

Men är den stor finns alla produkter så man kan plocka till isg själv vad man vill ha?

Visa signatur

AMD Athlon 64 3500+, 2.6 GHz Winchester, 510W Chill Innovation, Asus A8N-SLI Deluxe, Kingston HyperX (2x512 matchad par), Seagate 200GB, XFX GeForce 6600 GT Dual-DVI, Thermaltake shark, PlextorPX-712A DVD brännare, 19" TFT Acer 12ms, Zalman S7700, Zalman Grafikkortsfläkt 3Dmark: 01: 21000 03: 10116

Permalänk
Medlem

Inet är stort som det skrevs innan av folk som har bil, det är knökfullt där inne efter kl16 typ.

Inet har inga "hyllor" förutom till typ nätverkskablar och lite CDskivor. Du gör helt enkelt så att du tar dig en nummerlapp, väntar i kö. Sen får du komma fram till en kassa, där säger du vad du ska ha och så går de ut på lagret och hämtar det. Smidigt och bra

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rille88
Inet har inga "hyllor" förutom till typ nätverkskablar och lite CDskivor. Du gör helt enkelt så att du tar dig en nummerlapp, väntar i kö. Sen får du komma fram till en kassa, där säger du vad du ska ha och så går de ut på lagret och hämtar det. Smidigt och bra

Det är väl så nästan alla butiker är uppbyggda idag pga. stöldrisken...?
Tex. Mycom har inte ens en hylla med kablar utan en "korvlucka" där man får sina grejer från lagret som ligger bakom allt.

Visa signatur

- Who are you? -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kosh of Vorlon
Det är väl så nästan alla butiker är uppbyggda idag pga. stöldrisken...?
Tex. Mycom har inte ens en hylla med kablar utan en "korvlucka" där man får sina grejer från lagret som ligger bakom allt.

Jo. Iof. Nu e jag ny på att handla i butik, beställde förut allt från DB.com pga gratisfrakt så

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk

De konkade med gamla inet för ca 2-år sen
den nya firman heter egentligen nya inet
nya inet verkar bättre än gamla, bättre prylar mindre strul

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MR_Crowley
Jag var där innan de gick i konkurs första gången. Det måste vart en 6-7 år sen. Vi irrade säkert runt på Hisingen i en timme innan vi hittade. Då var det nästan ingen butik alls. Det stog ett par datorer i ett hörn och ville man ha nått så fick man gå fram till disken och fråga. Sen gick han ut på lagret och hämtade det man ville ha.

Visa signatur

AMD 3000 64 X 800PRO 256MB

Permalänk
Medlem

De har ju iofs en del skärmar o dyl uppställt som man kan kolla på i butiken oxså.

Visa signatur

//Daniel

Permalänk

Jag var på Inet häromdagen. De har olika datorpaket uppställda tex. En del chassin, en del kablage, hörlurar, modd-prylar osv. Så visst har de lite att kika på under tiden man väntar på sitt turnummer. Men glöm inte att kolla upp deras vägbeskrivning innan du åker dit.

Visa signatur

Aorus X7 Pro V3 17,3" Full HD i7-4870HQ / 16GB / 1TB+2x256GB SSD / GTX 970M 3GB SLI / Win8.1

Laptop: ASUS ZENBOOK UX32VD CI5 1.7 4GB/500 + 24 SSD GT620M 13.3" W7HP

Permalänk
Medlem

Gamla inet sålde en fin dator. resten är skit

* En kopmis och dens familj köpte 12datorer från Inet för bygge av ett internetcafe. De funka ju bra. Väldigt ostabila, hackade typ överallt(lite längesen så jag kommer inte ihåg allt), de klagade på LÅG fps i cs, Inet sa: Ladda hem allt från Windows Update...

* En kopmis köper ATI Radeon 9800 PRO och lämnar in datorn till dom, låter dom koppla in kortet åså. Ja, dom skulle ju testa det oxå. Så när vi kom hem funka ju kortet bra? nej, fick Bluescreen när vi startade, hjälpte inte om vi bytte tillbaka till det gamla kortet. Sen efter format (med gamla grafikkortet) funkade ju datorn. Vi kopplar in ATI kortet, bluescreen... De skulle ju testa skiten ? De tar emot kortet men skiter i vad som va fel, för de har ingen aning.

* Köpt ett GF2, defekt. Bytte till ett annat, defekt...

Skyller allt på inet

ja jag håller mig borta därifrån nu

Visa signatur

mirkk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av radhus
Gamla inet sålde en fin dator. resten är skit

* En kopmis och dens familj köpte 12datorer från Inet för bygge av ett internetcafe. De funka ju bra. Väldigt ostabila, hackade typ överallt(lite längesen så jag kommer inte ihåg allt), de klagade på LÅG fps i cs, Inet sa: Ladda hem allt från Windows Update...

* En kopmis köper ATI Radeon 9800 PRO och lämnar in datorn till dom, låter dom koppla in kortet åså. Ja, dom skulle ju testa det oxå. Så när vi kom hem funka ju kortet bra? nej, fick Bluescreen när vi startade, hjälpte inte om vi bytte tillbaka till det gamla kortet. Sen efter format (med gamla grafikkortet) funkade ju datorn. Vi kopplar in ATI kortet, bluescreen... De skulle ju testa skiten ? De tar emot kortet men skiter i vad som va fel, för de har ingen aning.

* Köpt ett GF2, defekt. Bytte till ett annat, defekt...

Skyller allt på inet

ja jag håller mig borta därifrån nu

Okej, men du säger gamla Inet också Inte många som har problem med nya Inet, en kompis köpte en burk där, efter ett tag dog nätverkskortet på hans moderkort. Han lämnade in den och hade burken färdig nästa dag eller något sådant.

En annan kille jag känner köpte en dator där, fungerar också bra. Det enda han klagar på är att någon fläkt klickar till ibland eller så var datorn högljudd. Kommer inte ihåg, fast det klurade jag ut att det var den boxade fläkten som lekte ett eget liv eller något, inget som Inet hade gjort.

Har köpt flera saker hos Inet själv och tycker det e en bra butik, men gamla Inet var, som sagt värdelös.
Min kusin köpte en helt ny dator för sommarjobbslönen, han fick datorn och den startade inte ens upp Han formaterade och gjorde allt själv, då fungerade den perfekt

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rille88
Okej, men du säger gamla Inet också Inte många som har problem med nya Inet, en kompis köpte en burk där, efter ett tag dog nätverkskortet på hans moderkort. Han lämnade in den och hade burken färdig nästa dag eller något sådant.

En annan kille jag känner köpte en dator där, fungerar också bra. Det enda han klagar på är att någon fläkt klickar till ibland eller så var datorn högljudd. Kommer inte ihåg, fast det klurade jag ut att det var den boxade fläkten som lekte ett eget liv eller något, inget som Inet hade gjort.

Har köpt flera saker hos Inet själv och tycker det e en bra butik, men gamla Inet var, som sagt värdelös.
Min kusin köpte en helt ny dator för sommarjobbslönen, han fick datorn och den startade inte ens upp Han formaterade och gjorde allt själv, då fungerade den perfekt

man kan inte köpa ati radeon 9800 på gamla inet

Citat:

Gamla inet sålde en fin dator. resten är skit

menade att gamla inet har sålt en fin dator till mig, nya inet == skit!

Visa signatur

mirkk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av radhus
man kan inte köpa ati radeon 9800 på gamla inet

Syftar du på min sign? Inet har sålt 9800Pro. Sen så köper man inte 9800Pro idag, då köper man ett 6600GT eller 6800LE
Sen så är inte mitt grafikkort köpt hos Inet

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

nej jag syftar inte på din sign. jag syftar på det här:

Citat:

Okej, men du säger gamla Inet också Inte många som har problem med nya Inet, en kompis...

vad jag skrev va att jag köpte ett radeon 9800 på inet med problem blablabla, DET gick inte att köpa på gamla inet, alltså köpte jag det på nya inet, alltså har jag haft problem med nya inet

edit: alla problem jag haft har varit med nya inet

Visa signatur

mirkk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av radhus
nej jag syftar inte på din sign. jag syftar på det här:

vad jag skrev va att jag köpte ett radeon 9800 på inet med problem blablabla, DET gick inte att köpa på gamla inet, alltså köpte jag det på nya inet, alltså har jag haft problem med nya inet

edit: alla problem jag haft har varit med nya inet

Ah! Det var så du mena Jag har mest köpt små saker, grafikkorts kylare och lite sånt. Har kompisar som har köpt större saker där som inte har strulat. Själv kommer jag att köpa mera saker hos Inet pga frakten e så dyr då jag bara köper en sak i taget (typ en hårddisk).

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

okej jag åker dit fast aja, jag råder alla mina kompisar att inte åka dit, och hälften håller med

Visa signatur

mirkk

Permalänk

Hmmmmmm...vi kanske inte bör lägga oss i detta...
Men då det kan ligga i konsumenternas intresse så säger jag i alla fall vilket intryck jag fått från diverse forum och information från andra källor. Nya Inet är att lita på - gamla Inet bör ej blandas ihop med nya Inet. Om jag vore i en position att jag skulle handla som privatkonsument av Inet idag så hade jag ej haft några problem med det.

Vill dock understryka att detta ej är några som helst garantier, bara en åsikt från en som är insatt i branschen. Vi har inga som helst problem att rekommendera en konkurrent om detta är en konkurrent vi respekterar och Inet är just en konkurrent vi respekterar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doomguard
De konkade med gamla inet för ca 2-år sen
den nya firman heter egentligen nya inet
nya inet verkar bättre än gamla, bättre prylar mindre strul

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

jag älskar datorbutiken.com annars

Visa signatur

mirkk

Permalänk

Det finns många företag i branschen som jag skulle akta mig från att handla av - de är många, väldigt många. Om det dock är ett företag vi mer eller mindre med 100% säkerhet skulle lita på så rekommenderar vi det gärna. Det är bättre att en kund handlar från en nätbutik som är bra än en som är dålig, det ligger i vårt eget intresse att nätbutikerna får ett bra rykte så därför rekommenderar vi gärna ett företag vi själva skulle lita på.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av radhus
jag älskar datorbutiken.com annars

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Hm. Gamla Inet blåste mig rätt duktigt så att jag inte ville gå tillbaka pga av risken att tappa tålamodet fullständigt och få problem med rättsväsendet. Nya Inet har en snabb och bra service på internet beställning men butiken är skit. Det känns som om dom inte vill ha några kunder egentligen, ungefär som ett snabbköp med snorkiga och inkompetenta säljare/kassörskor. Beställ av dom men skit i butiken,den gör dig bara deprimerad. MVH Bogey.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Inet är jävligt bra, stort lager trevlig personal + att du kan se deras lager status minut för minut på www.inet.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karim
Inet är jävligt bra, stort lager trevlig personal + att du kan se deras lager status minut för minut på www.inet.se

Kan inte göra annat än att hålla med. Den är ruskigt välbesökt, trots att den ligger i ett industriområde. Det är_alltid_ massa folk där.

Bogey: Har du ens varit där?

Visa signatur

Det man inte vet, har man inte ont av.

Människan är fortfarande i beta-stadiet.

Permalänk
Medlem

Yngve _olsson_ . Jodå har varit där tre ggr, senast i höstas men dom kan ha gjort om sen dess och bytt personal. Men det är klart du kanske är där varje dag ? ( kan det vara din arbetsplats ? ) MVH Bogey.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Yngve _olsson_ . Jodå har varit där tre ggr, senast i höstas men dom kan ha gjort om sen dess och bytt personal. Men det är klart du kanske är där varje dag ? ( kan det vara din arbetsplats ? ) MVH Bogey.

Jag tycker de i kassan är trevliga. Speciellt de två söta tjejerna som e där

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har handlat av Inet i en väldans massa år. Har aldrig haft problem med dem. Kan inte annat än att rekommendera Inet. Och ja, jag har haft reklamationsärenden med dem och det har gått smidigt.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Har inget ont att säga om Nya Inet, trevlig butik och personalen har alltid bemött mig väl. Kommer handla där igen och kommer även rekomendera andra att göra likadant.

Duedate

Permalänk
Medlem

Skapliga priser och riktigt snabba på att leverera om de har prylarna hemma.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Yngve _olsson_ . Jodå har varit där tre ggr, senast i höstas men dom kan ha gjort om sen dess och bytt personal. Men det är klart du kanske är där varje dag ? ( kan det vara din arbetsplats ? ) MVH Bogey.

Närå, jag jobbar inte där..

Visa signatur

Det man inte vet, har man inte ont av.

Människan är fortfarande i beta-stadiet.

Permalänk
Medlem

Jag har handlat i Nya Inet ett antal gånger (~1 ½ dator i delar)
Är det mycket folk är personalen kanske lite stressad, men vet man vad man skall ha så är det ju lungt.
Det enda negativa är läget på butiken 15 min promenad ifrån spårvagnen i högtrafikerade övergångsställen.
Men de kanske kan hålla priserna nere när de ligger utanför stan, isåfall är läget bra

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,