Bra jobbat Komplett :)

Permalänk
Medlem

Bra jobbat Komplett :)

Beställde en Samsung 913N från Komplett.se 12:35 igår.
Idag 08:40 fanns den hos mitt postkontor.
Kan inget annat än berömma dom för ett mycket bra jobb.
Tänk om alla web butiker kunde vara så snabba.

Permalänk

Det är så man vill att det skall fungera når man beställer från nätet.
Tyvärr brukar jag inte ha sån tur med leveranstider.

Visa signatur

∞ Not my cup of tea ∞

Permalänk

Sen tycker jag det är ganska bra gjort av posten också.

Visa signatur

Det man inte vet, har man inte ont av.

Människan är fortfarande i beta-stadiet.

Permalänk
Medlem

jo, posten ska ha lite cred dom med.
Skickades från Norge också för den delen.

Permalänk
Medlem

Kan väl också ge lite berömm till komplett eller något ;D

Dem hade satt fel pris på sina Corsair 256mb PC3200 brickor.
Så priset var 38kr/st, skulle igentligen vara 380kr/st.

Så, la dem sista som fanns i lager i kundvagnen (8st) och beställde.
Brickorna kom idag, 398kr fattigare, 2gb ramminne rikare

Visa signatur

,

Permalänk

Har btw också endast haft bra erfarenheter av komplett.se . Brukar vara billigt där, och är det någon vara som kostar lite mer än på andra ställen så köper jag den där ändå.

Visa signatur

Det man inte vet, har man inte ont av.

Människan är fortfarande i beta-stadiet.

Permalänk
Medlem

Vill skriva in att jag OCKSÅ bara har bra erfarenheter av Komplett.se
Tur är väl det, bestämmer allt för mycket därifrån. *stackars plånbok*

Visa signatur

Asus UL30VT
Server: core2duo E4400, 2GB RAM, 4x500GB raid 5 + 2x200GB HDD.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scoc
Kan väl också ge lite berömm till komplett eller något ;D

Dem hade satt fel pris på sina Corsair 256mb PC3200 brickor.
Så priset var 38kr/st, skulle igentligen vara 380kr/st.

Så, la dem sista som fanns i lager i kundvagnen (8st) och beställde.
Brickorna kom idag, 398kr fattigare, 2gb ramminne rikare

"#¤#&¤%/&%("%#&!"½!"#"¤&¤/
Kan inte du sälja 3st av de till mig????

Visa signatur

"Signatur raderad. Åsikter om mig skall tas via albert@sweclockers.com eller pm /GAPa"
[u]Vote GAPa for president![/u]

Permalänk

Tror inte han går med på det
Men om du kan berätta en rolig historia för mig så kan du få köpa 3st av mig för 38:-/st, men då gäller det att jag skrattar högt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piilo
"#¤#&¤%/&%("%#&!"½!"#"¤&¤/
Kan inte du sälja 3st av de till mig????

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Tror inte han går med på det
Men om du kan berätta en rolig historia för mig så kan du få köpa 3st av mig för 38:-/st, men då gäller det att jag skrattar högt

Here goes nuthing. (I might sound desperate)
Var ute med polarna en gång dummade oss som vanligt. Vi råkade ha vägarna förbi ett uteomhus bad och det var vinter.. vilket sammanträffande. Trodde isen skulle vara tjock nog för att hålla mig, väger ju trots allt inte så mycket. Så jag började med en fot , o killarna började garva. så tänkte jag men två fötter då och det gick också. Rätt som det var började jag steppa på isen. Det var tur att jag gick på en mindre bassäng (alltså inte så djup). Hörde isen spricka men tyvärr var jag för långt ute så jag råkade halka och krossade en bra bit av isen och tog mig ett rejält bad. Vattnet var svinkallt! Jag fick panik och kunde plötsligt inte röra på mig. Som tur är lyckades jag klättra upp på isen och ut ur bassängen... Med våta kläder... Typiskt att man ska bo ca 3km bort också...
Det var dock inte slut där, fick förklara för alla på vägen hem. Slutade med att jag blev förkyld, tvättade kläder och min mobil fick jag ta förväl av.

Och här kommer en...
Två tomater gick över en gata, en blev över körd. Sen sa den andra, kom ketchup så går vi hem.

Och varför inte en klassiker?
Bellman gick till en kyrka, han blev skit nödig, då sjöng prästen, "Var ska du gå häääädan?" då svarade Bellman "Måste skita, kommer seeeedan". (Skyller på lillbrorsan)

Visa signatur

"Signatur raderad. Åsikter om mig skall tas via albert@sweclockers.com eller pm /GAPa"
[u]Vote GAPa for president![/u]

Permalänk
Geeks
Grundare

Håll tummarna (desperate) Piilo!

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk

Hehe - hade mest hoppats på att du hade berättat om när du körde om en Ferrari med en Skoda Men historien om när du steppade på isen var rätt kul och du frös nog rätt rejält så du får väl väl värma dig med 3st 256Mb Corsair för 38:-/st
Maila mig så fixar jag det! Överklocka nu inte för mycket bara så att du bränner minnena

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piilo
Here goes nuthing. (I might sound desperate)
Var ute med polarna en gång dummade oss som vanligt. Vi råkade ha vägarna förbi ett uteomhus bad och det var vinter.. vilket sammanträffande. Trodde isen skulle vara tjock nog för att hålla mig, väger ju trots allt inte så mycket. Så jag började med en fot , o killarna började garva. så tänkte jag men två fötter då och det gick också. Rätt som det var började jag steppa på isen. Det var tur att jag gick på en mindre bassäng (alltså inte så djup). Hörde isen spricka men tyvärr var jag för långt ute så jag råkade halka och krossade en bra bit av isen och tog mig ett rejält bad. Vattnet var svinkallt! Jag fick panik och kunde plötsligt inte röra på mig. Som tur är lyckades jag klättra upp på isen och ut ur bassängen... Med våta kläder... Typiskt att man ska bo ca 3km bort också...
Det var dock inte slut där, fick förklara för alla på vägen hem. Slutade med att jag blev förkyld, tvättade kläder och min mobil fick jag ta förväl av.

Och här kommer en...
Två tomater gick över en gata, en blev över körd. Sen sa den andra, kom ketchup så går vi hem.

Och varför inte en klassiker?
Bellman gick till en kyrka, han blev skit nödig, då sjöng prästen, "Var ska du gå häääädan?" då svarade Bellman "Måste skita, kommer seeeedan". (Skyller på lillbrorsan)

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Tror inte han går med på det
Men om du kan berätta en rolig historia för mig så kan du få köpa 3st av mig för 38:-/st, men då gäller det att jag skrattar högt

Jag kör en klassiker.

Det var engång 2 tomater som var ute och gick, helst plötsligt blir den ena tomaten överkörd utav en bil vid ett övergångsställe.
Då skrek den ena tomaten "LOL PWNd aegz0r du blev din fittn00b!"
....SLUT.

Okej vad vann jag?

//FotoBullen

Visa signatur

"My girlfriend always laughs during sex - no matter what she's reading." - Steve Jobs

Permalänk

Du är ju fullständigt körd Bättre kan du!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FotoBullen
Jag kör en klassiker.

Det var engång 2 tomater som var ute och gick, helst plötsligt blir den ena tomaten överkörd utav en bil vid ett övergångsställe.
Då skrek den ena tomaten "LOL PWNd aegz0r du blev din fittn00b!"
....SLUT.

Okej vad vann jag?

//FotoBullen

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Jag vill också tävla!

"Mannen och kvinnan hade samlag mitt på ljusa dagen i deras sovrum.
Helt plöstligt kommer deras son på åtta år in i sovrummet, något fundersam frågade han vad dem höll på med.
Varav mannen svarade att dem bakade.
Jaha utbrister sonen, är det därför mamma har glasyr i ansiktet?"


Vad vinner jag?

Visa signatur

,

Permalänk
Geeks
Grundare

Vänta nu... handlade inte denna tråd om hur bra komplett.se var, eller är det glömt nu? ;-).

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Du är ju fullständigt körd Bättre kan du!

Okej, spänn fast säkerhetsbältet på stolen superman för nu skall du få känna på en skrattattack!

En bonde i Växjö stog & sålde potatis.
Då kom en dam förbi & frågade
- Är det "king Edward"
- Nej, sa bonden generat. Det är Per Johansson från Älvhult.

Nu när du har rest dig från golvet vräker jag ner dig igen med:

Två kannibaler satt vid vägen.
- Titta en riddare sa den ene.
- Å nej, inte burkmat igen.

Jag är rolig?

//FotoBullen

Edin: Du har så rätt så.

Visa signatur

"My girlfriend always laughs during sex - no matter what she's reading." - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edin
Vänta nu... handlade inte denna tråd om hur bra komplett.se var, eller är det glömt nu? ;-).

Inte varje dag den här chansen kommer.
Man måste ta vara på varje gyllen tillfälle

Får be om ursäkt för offtopic också

Visa signatur

,

Permalänk
Medlem

Tre pojkar satt hemma hos en av dem och tittade ner på tre sportbilar parkerade på gatan nedanför deras fönstret, den ena pojken pekade på en Porsche som stod där nere och sa, jag ska bli byggmästare när jag blir stor och köpa en sådan. Den andre pojken pekade då på en Lamboghini som stod nedanför och sa, när jag blir stor ska jag bli advokat och köpa en sådan. Den trejde pojken sa då, när jag ska bli stor ska jag bli ett luder, för det är min syster och det är hon som äger dom tre sportbilarna...

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk

Du lär inte kvala in som stå-upp-komiker, men du får en hel del poäng för ansträngning
Maila mig så får du 1kg db-godis

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FotoBullen
Okej, spänn fast säkerhetsbältet på stolen superman för nu skall du få känna på en skrattattack!

En bonde i Växjö stog & sålde potatis.
Då kom en dam förbi & frågade

- Är det "king Edward"
- Nej sa bonden generat. Det är Per Johansson från Älvhult.

Nu när du har rest dig från golvet vräker jag ner dig igen med:

Två kannibaler satt vid vägen.
- Titta en riddare sa den ene.
- Å nej ,inte burkmat igen.

Jag är rolig?

//FotoBullen

Edin: Du har så rätt så, jag försöker bara utöka RAM´et i en utav mina servrar utan att plånboken lipar.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Du lär inte kvala in som stå-upp-komiker, men du får en hel del poäng för ansträngning
Maila mig så får du 1kg db-godis

Härligt!
Du har PM med adress och sen skall du ha ett stort tack också

Nu lämnar jag tråden åt de andra lyckosökarna

Mvh
//FotoBullen

Visa signatur

"My girlfriend always laughs during sex - no matter what she's reading." - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scoc
Inte varje dag den här chansen kommer.
Man måste ta vara på varje gyllen tillfälle

Får be om ursäkt för offtopic också

Okej, nu är det fel person som ber om ursäkt!
Jag måste dock tacka dig Scoc för att du postade, om du inte hade gjort det hade jag inte (...) fått chansen!

Det är dock alltid roligt att få något extremt billigt! Wiiieeeee...! Nu ska jag dock se på Star Wars! Cya!!

PS. Stort tack åt Datorbutiken, verkligen schjyst!!

Edin,
Mental, så rätt så.

Visa signatur

"Signatur raderad. Åsikter om mig skall tas via albert@sweclockers.com eller pm /GAPa"
[u]Vote GAPa for president![/u]

Permalänk
Hedersmedlem

Det här måste jag säga är ett skolexempel på trådkapning av den högre skolan

Permalänk

LOL! Jag tror ni har missuppfattat det här en aning... - Erbjudandet gällde egentligen bara "Piilo".

Denna historia var dock så bra att du härmed får ett presentkort hos oss på 2000:-

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jokke
Tre pojkar satt hemma hos en av dem och tittade ner på tre sportbilar parkerade på gatan nedanför deras fönstret, den ena pojken pekade på en Porsche som stod där nere och sa, jag ska bli byggmästare när jag blir stor och köpa en sådan. Den andre pojken pekade då på en Lamboghini som stod nedanför och sa, när jag blir stor ska jag bli advokat och köpa en sådan. Den trejde pojken sa då, när jag ska bli stor ska jag bli ett luder, för det är min syster och det är hon som äger dom tre sportbilarna...

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

För att vara någotlunda ontopic.

Vilka är det som igentligen äger Komplett?
Menar alltså.. vilket är ursprungslandet så att säga.

Komplett finns ju i både Sverige,Norge,Finland,och USA. (och säkert i något mer land)

Alltså Komplett.se .no .fi och .ie

Men snabba leveranser och bra priser har dem ialla fall!

oftopic till datorbutiken.com

- Pappa, måste man tänka när man kör bil?
- Javisst, min lille vän, det måste man.
- Är det därför du kör så långsamt.

Vad gör de snåla när det blir kallt?
Sätter sig runt ett ljus.
Vad gör de om det blir riktigt kallt?
Tänder ljuset.

Pappa följer Per till skolan första dagen och säger:
- Du behöver bara gå i skolan tills du är 16 år.
Per börjar gråta och frågar pappa:
- Då kommer du väl och hämtar mig?

Tre raggare var ute och körde, plötsligt tvärbromsar han som kör. De andra två undrar varför. Han svarar att det var en groda på vägen. Raggaren som körde går ut och flyttar på grodan som då förvandlas till en god fe. Den goda fen säger att de tre raggarna får var sin önskan. Den förste raggaren tänker att han måste önska sig något riktgt bra nu när han har chansen. Han önskar att han blir dubbelt så smart. Strax därefter märker han att han nu klarar svåra mattetal som han aldrig förut fattat. Den andra raggaren tänker att han måste önska sig något bättre än den förste och säger att han vill bli fem gånger så smart. Sagt och gjort, strax är han fem gånger så smart. Den tredje raggaren tänker att han måste önska sig något bättre än de båda första. därför önskar han att han blir tio gånger så smart, strax därefter märker han att han förvandlas till datorbutiken.com!

edit: Mental, höhö
Fixa länkarna i din signatur också, svårt att komma åt dem då forumsdelen saknas

edit2: Jag vill också vinna D;

Visa signatur

,

Permalänk
Proffsmoddare

Jag har haft tonvis av bra erfarenheter av både komplett och datorbutiken och har inga klagomål alls. Det brukar alltid va snabba leveranser. Sen finns det ju en del butiker som man skulle vilja hälsa på med en Molotov i näven, men sådana handlar man bara en gång av och aldrig mer.

(hehe)
Ett flygplan är på väg till Gran Canaria.

Piloten tar mikrofonen och berättar för sina passagerare att flygningen mot Gran Canaria är påbörjad, vilken väg dom skall ta och beräknad ankomst. När detta är gjort önskar han passagerarna en trevlig flygresa men glömmer stänga av mikrofonen.

- Håkan, har du ställt in autopiloten på Gran Canaria ?
- Ja, det är klart. Nu skall jag gå och skita, sedan skall jag sätta på Sonja av bara fan. Hon är alltid beredd på en snabbis i pentryt.

Alla passagerare hör detta och även övrig personal i kabinen. En flygvärdinna kommer springande i gången men snubblar raklång och blir liggande på golvet. En passagerare klappar henne på axeln och säger:

- Du behöver inte ha så bråttom, han skulle skita först.....

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Hedersmedlem

Men då tråden redan är kapad och jag har någon att skylla på så kan jag ju lika gärna bidra med inte mindre än Världens roligaste historia (enligt Laughlab: The Scientific Search for the World"s Funniest Joke)

Två jägare är i skogen när en av dem plötsligt rasar ihop. Han verkar inte andas och bara ögonvitorna är synliga.
Den andre tar fram sin mobil, ringer
112 och flämtar:
- Min kamrat är död. Vad ska jag göra?
Mottagaren försöker lugna honom:
- Ta det lugnt. Först måste du förvissa dig om att han verkligen är död.
Det blir tyst och ett skott hörs.
Sedan kommer mannen tillbaka:
- Fixat. Vad gör jag nu?

Permalänk
Medlem

Vad finns det att säga, jag är imponerad av dbmannens givmildhelt!

Inte för att jag hoppas få något, men jag kan nog också bidra med en i min mening lite komisk histora, som tom är sann.

Det hela hände för nu snart 2 sommrar sen, jag befann mig ensam hemma då resten av familjen hade åkt iväg till sommarvillan för en vecka eller två. Över kommer min goda vän och frågar ifall jag vill hänga på honom och hans bror till en festival ett par dagar.

Visst sa jag, det låter schysst, bara du kan låna mig en luftmadrass då jag inte vet vart min är. Sagt och gjort var vi på väg till festivalen med min polares mammas helt nya luftmadrass. Ung som man var blev det lite mycket alkohol kvällen innan vi skulle åka hem, vilket resulterade i att morgonen därpå vaknade jag upp med en spya på luftmadrassen, ett jävla huvudverk och utöver det också ett illamående som är obeskrivlig.

Vi masade oss i bilen och det var dags att åka hem, väl hemma låste jag upp huset och hängde av mig den enda nyckeln jag hade. Sen så skulle jag tvätta rent luftmadrassen från spyor, så jag tar av mig byxorna (har nu endast en tshirt på mig) och börjar tvätta luftmadrassen i duschen. Nu var det bara att spinga ut och lägga den på tork.

Så jag springer ut på gården lite snabbt i bara tshirt för att hänga upp luftmadrassen på tvättlinan. Vad händer? En vindpust kommer farandes och jag hör hur den enda vägen tillbaka in i huset, dörren, slås igen och går i baklås. Så nu står jag utelåst från mitt eget hus, bakfull, väldigt illamående och till råga på allt dessutom helt naken om man bortser från tshirten! Den enda nyckeln som inte är 150 km ifrån mig är i huset samt att det finns absolut inga vägar in igen. Det kan inte vara sant var min första tanke, sånt här händer bara på film. Men tro inte att det är allt, kunde det bli värre? Ja det kunde det tydligen, för 2 min senare börjar det regna också...

Jag lyckades i denna storstad som detta utspelar sig i ta mig till en kompis (i bara tshirt) för att låna ett par byxor och telefon. Ett minne för livet fick man iaf!

Visa signatur

qw q b

Permalänk
Medlem

väldigt generös må jag säga, så pass att jag tvivlade på att du ens var riktig =P

Tjuven stod inför domaren:
Domarn :Hur oftar tar du saker ?
Tjuven : Då och Då
Domarn : var har du tagit sakerna
Tjuen : Här och där
Domarn : Du ska få fängelse straff för detta !
Tjuven : men när kommer jag ut ?
Domarn : Förr eller senare

Ja de här var kanske inte min starka sida 8)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
LOL! Jag tror ni har missuppfattat det här en aning... - Erbjudandet gällde egentligen bara "Piilo".

Denna historia var dock så bra att du härmed får ett presentkort hos oss på 2000:-

Haha helt sanslöst. Huh att man inte hann med.
Underbart.