www.Shg.biz blåste mig på en HDD

Permalänk

www.Shg.biz blåste mig på en HDD

När jag beställde Fick jag en extra SATA 120GB Hårddisk för nåt halvår sen.. Då kostade den ca 900-1000kr... Jag Pratade med dom på telefon och dom gav mig en adress jag skulle skicka hårddisken till.. Jag skickade den som vanligt postpaket ( som man inte får kolli ID på ) och då var det sista gången jag såg skymten av den. Fick inge pengar heller, Supporten påstog ju att den aldrig hade kommit. Men klart som fan!! bara för jag inte hade skickat så jag hade BEVIS på det så Kunde dom ljuga och säga att den aldrig kommit. Dålig stil som fan! blev av med 1000kr när man inte tjänar mer än 950 i månaden

Visa signatur

Dator: a64: 3200+ s939, ABIT AN8-SLI, C3D x800GTO@ 16pipes, 1gb Elixir, 2*200gb S-ata.
Beware Of ONOFF: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54085...

Permalänk
Medlem

Postpaket har visst ett spårbart kollinummer!

Visa signatur
Permalänk

Jag antar du skickade paketet som brev och inte som postpaket? För postpaket får du alltid kollinummer till.

Har du tänkt tanken att Shg kanske inte fått din hårddisk utan det är posten som slarvat bort den?

Permalänk
Medlem

Man ska alltid skicka dyra saker i postpaket, det kostar 120kr minimum, men då har du garanti. Ifall den försvinner så får du pengar av posten. Jag antar att du skickade som skrymmande brev(paket). Då har du ingen garanti eller något.
Vänta några dagar, se ifall den kommer fram.
Ifortsättningen: Skicka dyra saker i postpaket.

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk
Hedersmedlem

Jag skickade iväg ett paket till en datorbutik som det tog posten 1 månad för att komma fram, så det kan vara postens fel också.

Permalänk
Medlem

Varför beställer du en hårddisk och sedan skickar tillbaka den till företaget?

Visa signatur

Uppdatering: Denna uppdatering är uppdaterad version av den uppdatering
som släpptes för för en månad sedan ungefär.

Permalänk
Medlem

Trasig kanske?

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Inaktiv

eller fel anslutning

Permalänk
Avstängd

haha nästan så man inte kan låta bli att skratta det är väl en självklarhet att man skickar RMA prylar som postpaket etc och inte vanligt brev?

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

Re: www.Shg.biz blåste mig på en HDD

Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcus_amd
När jag beställde Fick jag en extra SATA 120GB Hårddisk

jag skulle då inte skicka tebax den om jag fick en extra.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Re: www.Shg.biz blåste mig på en HDD

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darkie
jag skulle då inte skicka tebax den om jag fick en extra.

ne, och varför ska han få pengar för att skicka tillbaks den om han hade fått en disk för mycket? frakt möjligtvis, men inte för hela disken.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: www.Shg.biz blåste mig på en HDD

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
ne, och varför ska han få pengar för att skicka tillbaks den om han hade fått en disk för mycket? frakt möjligtvis, men inte för hela disken.

Bara en VILD gissning, men det KAN ju hända att dom tog betalt för den, han löste ut paketet, något dyrare än vad han hade väntat sig, såg att det var pga den extra hårddisken och kontaktade shg.biz för att returnera den och få tillbaka sina pengar för den.

Smidigare än att låta posten returnera paketet så att shg kan skicka ut det igen utan hårddisk, så att han får vänta 1 vecka extra på sina grejer.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem

tog dom inte extra betalt skulle han knipit och låtsas som inget.

Permalänk
Medlem

självklart...skickar dom med extra prylar ser jag de som en bonus..fick ett xtra moderkort från www.***.se engång...trevligt som fan

Visa signatur

XP2000+@1880Mhz~164x11,5 m. Alphafläns. MsI k7t266 m. BIOS 3,7B4 G-force2 Ti m. Zalman ZM80A. 1x512 Corsair 2700. 80gig seagate. samsung-52x cdrom, plextor-16x cdr, pioneer-4x dvdr.

Permalänk
Medlem

Läste precis recensioner på pricerunner om shg.
Den person som jobbar där sköter ju inte det hela bra - läs om ni så önskar

http://se.pricerunner.com/retailer/9163/reviews

Firman får väl lov att hoppas på att få recensioner som den sista i denna review.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sacha
självklart...skickar dom med extra prylar ser jag de som en bonus..fick ett xtra moderkort från www.***.se engång...trevligt som fan

Permalänk

beställde själv ett moderkort och hörlurar av shg.biz jämt förut.
Beställde på torsdagen fick det idag. Inga problem eller något.
Fast blir det fel nånstans så är nog inte shg dom som bryr sig direkt

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!