bostream -> BBB strul.
En liten rolig nattsaga:
hade bostream innan och vid flytten från bostream till bbb efter uppköpet så har bbb fått för sig att aktivera 5 fasta ipadresser för mig och givetvis ta betalt för dessa = 3*150kr på min faktura. aja blir det till att ringa supporten tänker jag:
1) ringer i intervaller i ~4timmar och varje gång möts jag av att det är många som ringer och _KLICK!_
2) ringer dagen och efter 3 försök så hamla jag entligen i en telefonkö! woohoo! *rolleyes*
3) efter att väntat i 15min så svarar en trött kvinna på faktura tjänsten, som efter att jag beskrivit mitt faktura problem säger jag kopplar vidare dig till kundtjänst och gör detta innan jag hinner säga nått.
4) telefon kö ~15-20min
5) kommer fram och får snacka med teknisk support som konstaterar att nått fel har skett i faktueringen och säger åt mig att maila faktura@bredband.com
6) mailar faktura@bredband.com och beskriver mitt problem.
7) efter 1vecka väntetid på ett svar får jag svaret att de skickat vidare mailet till reklamering@bredband.com (eller liknande)
8) Får ett sms om att jag har 5ip adresser och ska betala fakturan.
9) efter ytterligare 1vecka väntetid får jag svaret på mailet i steg 7) där de säger att jag ska ringa teknisk support. (gå till steg 3)
10) de säger "hoppsan du har visst 5ipadresser!" och säger "jag kollar vidare dig till en annan så kan han se vilken du använder dig av", snabbt som saten så efter tröttnat på att bli omkopplad gapar jag ut "NEJ, jag vet vilken jag använder!", och på 3min så inaktivera han de andra ipadresserna och säger att jag ska betala in fakturan och få tillbaka pengarna på nästa faktura...
(jag är inte allt för säker på detta efter att sätt vad bbb's så kallade support är kapabla till)
bostream gick totalt ner 1gång (~30min) när jag hade det(min 2år) aldrig nåra andra problem, sedan övergången till bbb har det gått ner minst 10ggr och 1faktura problem....
kan ju erkänna att jag är ett hårstrå ifrån att byta isp nu.
så GG bbb's support.
citera om du vill få svar.