Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
vadå illa ?

hur lång tid tror du det tar att utveckla ett OS ?

Jag väntar gärna och får ett väl fungerande OS än att få 20 st under ett år som inte fungerar alls

med tanke på hur många som jobbar på Microsoft så kanske de är normalt.. men om man jämför med alla andra os som produceras så äre det skitsegt

Men varför vänta på Windows 64 bit när det finns linux 64bit:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av millepromille
med tanke på hur många som jobbar på Microsoft så kanske de är normalt.. men om man jämför med alla andra os som produceras så äre det skitsegt

Men varför vänta på Windows 64 bit när det finns linux 64bit:)

För att syftet att ha en rig med hög prestanda är att använda den och inte knappra runt 3 timmar i en konsoll för att ändra en inställning? Men för all del funkar Wow, hl2, Act of War m.m. i linux så skulle jag inte ha nåt imot att byta. Förnekar inte att Linux är överlägset men det är som att äga en Ferrari och bara ha en yta på 10m (meter) att köra den på.
Visst kan man även säga att om alla skulle börja köra Linux så skulle mjukvarutillverkarna tvingas börja utveckla spel/program till Linux.. Men nu är jag nöjd med Windows.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av insider
För att syftet att ha en rig med hög prestanda är att använda den och inte knappra runt 3 timmar i en konsoll för att ändra en inställning? Men för all del funkar Wow, hl2, Act of War m.m. i linux så skulle jag inte ha nåt imot att byta. Förnekar inte att Linux är överlägset men det är som att äga en Ferrari och bara ha en yta på 10m (meter) att köra den på.
Visst kan man även säga att om alla skulle börja köra Linux så skulle mjukvarutillverkarna tvingas börja utveckla spel/program till Linux.. Men nu är jag nöjd med Windows.

Det finns ganska många windows spel/program som går å köra i Linux..har ingen koll men dom flesta större går iaf..program också.. jag har för inte så länge sen bytt till linux från windows och för mej har det varit (och är) lika svårt å Installera nytt i linux som windows och då har jag använt Windows sedan 95 kom ut..

jag personligen tycker de är skitsnack att det ska vara svårare å installera i linux mot windows.. å det säger jag med erfarenhet från windows å nästan ingen erfarenhet från linux... Sen får man avgöra om man vill köra en Beta windows som några hundra snubbar från microsoft snickrar ihop eller Linux med öppen källkod.. men som sagt..båda har sina för och nackdelar:)

Fotnot: Windows=Xp, Linux=FC3 med rpm hantering

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tigon
Jag kan inte säga att jag vet med 100% att jag vet varför de inte byter mot home men själv så skulle jag ju inte (om jag var i microsofts säte) byta en home mot en Win Xp Pro 64

Nej, eftersom PRO varienten är lite värdefullare.
Men kan man inte lägga till någon slant då?

Jag vill ju kunna uttyttja min prossesor till fullo! Jag har betalat en massa pengar för prestanda jag inte kan ta del av!:mad:

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk
Medlem

Ööööö, det är ju bara att köra ett operativsystem som gör att du kan det då, vad klagar du på?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Ööööö, det är ju bara att köra ett operativsystem som gör att du kan det då, vad klagar du på?

För att det inte går att skaffa det operativsystemet utan att behöva skaffa en ny dator eller PRO varianten av winXP.

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk
Medlem
Citat:

Men för all del funkar Wow, hl2, Act of War m.m. i linux så skulle jag inte ha nåt imot att byta.

WoW och HL2 har officiellt stöd av cedega (windows-emulator för linux). Act of War däremot funkar tydligen inte bra. Mer info finns på http://transgaming.org/gamesdb/
Sen är cedega iofs inte gratis, vilket på sätt och vis förstör poängen. Men det är rättså mycket billigare än windows.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cane-force
För att det inte går att skaffa det operativsystemet utan att behöva skaffa en ny dator eller PRO varianten av winXP.

Han syftade nog på att man inte köper en Processor för att vänta på ett operativ system som man inte vet om/när det släpps:)..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slafs
WoW och HL2 har officiellt stöd av cedega (windows-emulator för linux). Act of War däremot funkar tydligen inte bra. Mer info finns på http://transgaming.org/gamesdb/
Sen är cedega iofs inte gratis, vilket på sätt och vis förstör poängen. Men det är rättså mycket billigare än windows.

Men vad nice! Blir till att testa..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cane-force
För att det inte går att skaffa det operativsystemet utan att behöva skaffa en ny dator eller PRO varianten av winXP.

Eller köra nått annat...

Om du vill köra Windows XP-64 PRO så är det klart att du måste köpa det, i det här fallet måste du köpa Windows XP PRO och byta in mot Windows XP-64 PRO, är det vad du klagar över?

Och det går att skaffa på många sätt, t.ex att köpa en hårdvara och oem versionen, behöver itne köpa en helt ny dator...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av millepromille
Han syftade nog på att man inte köper en Processor för att vänta på ett operativ system som man inte vet om/när det släpps:)..

Det också...

Permalänk

Kan ju tilläga att Det inte försvinner så mycket processor kraft genom att emulera 32 bits program till Amd 64 bitars processorerna..

sen så kan ja avråda att installera 64 bitars os nu, vänta gärna ett tag till, då det finns många program som inte finns översatta till 64 strukturen. Exempelvis så Irriterar jag mej mycket på att jag inte kan köra Macromedias Flash Player.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Förlåt om jag läst tråden dåligt nu men jag har letat och undrar om Windows XP 64 finns på svenska än?

Permalänk

Nej det finns inte på svenska än.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk

Windows XP, 64-bit eller icke, är hopplöst föråldrat. Inget dubbelbuffrande av fönster, ingen OpenGL, varken Quartz eller CoreVideo och absolut ingen h264-komprimering. De tre sistnämnda är ypperligt värdefulla i exempelvis en HT"PC".

Visa signatur

Bajsmacka

Permalänk
Medlem

h264-komprimering är väll inte så svårt att fixa?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
h264-komprimering är väll inte så svårt att fixa?

Men resten då?

Visa signatur

Bajsmacka

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twin_Pixel
Men resten då?

öööhhhh, det sade jag inget om, jag bara tyckte det var rätt dumt att nämna något som inte är ett problem...

Permalänk

Det är inte _standard_. Sen tycker jag inte att jag är så värst dum.

Visa signatur

Bajsmacka

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twin_Pixel
Windows XP, 64-bit eller icke, är hopplöst föråldrat. Inget dubbelbuffrande av fönster, ingen OpenGL, varken Quartz eller CoreVideo och absolut ingen h264-komprimering. De tre sistnämnda är ypperligt värdefulla i exempelvis en HT"PC".

Nu ska vi inte vara sånna Gabriel... Det är större skillnad på XP 32 och 64 -bit. XP 32-bit är ju just vad det är, vanliga windows XP. XP x64 däremot bygger i grunden på en strippad 2003 Server, så lite skillnad är det. Sen vad det gäller dubbelbuffrande av fönster, OpenGL, Quartz och CoreVideo så visst, jag hade inte klagat om lilla minimjuk hade laggt in det som standard, men jag vågar påstå att jag klarar mig bra utan det också. Visst är det väldigt vackert att titta på din Powerbook med mac OS, men att sitta och stirra på mina mappar och ikoner är inget jag har min dator till i första hand. Likväl är man så illa tvungen att göra det en del endå, men om vi båda fick som vi ville så skulle man inte ens ha vissuella ikoner och mappar utan bara ett tankestyrt system som var så snabbt så vi endå inte skulle hinna uppfatta något vissuelt i "windowsmiljö".

Sen så tror jag inte så många kör XP x64 på en HTPC.

-Tänk vad enkelt allt skulle vara om världen var lika svart-vit som Twin_Pixel's avatar.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Nu ska vi inte vara sånna Gabriel... Det är större skillnad på XP 32 och 64 -bit. XP 32-bit är ju just vad det är, vanliga windows XP. XP x64 däremot bygger i grunden på en strippad 2003 Server, så lite skillnad är det. Sen vad det gäller dubbelbuffrande av fönster, OpenGL, Quartz och CoreVideo så visst, jag hade inte klagat om lilla minimjuk hade laggt in det som standard, men jag vågar påstå att jag klarar mig bra utan det också. Visst är det väldigt vackert att titta på din Powerbook med mac OS, men att sitta och stirra på mina mappar och ikoner är inget jag har min dator till i första hand. Likväl är man så illa tvungen att göra det en del endå, men om vi båda fick som vi ville så skulle man inte ens ha vissuella ikoner och mappar utan bara ett tankestyrt system som var så snabbt så vi endå inte skulle hinna uppfatta något vissuelt i "windowsmiljö".

Sen så tror jag inte så många kör XP x64 på en HTPC.

-Tänk vad enkelt allt skulle vara om världen var lika svart-vit som Twin_Pixel's avatar.

Okej, du kan mitt namn, du känner mig, haleluja.

Microsoft är tillbaks igen och gör samma sak som de brukade göra - helt meningslösa uppgraderingar. Det är ju inte som om Windows 2003 är något nytt precis. Microsoft kommer att tappa marknadsandelar om det bara fortsätter att uppgradera gammal skåpmat och inte uppfinner nåt nytt. Vi får hoppas på ett Longhorn innan 2010 kanske?

Man kan resonera huruvida utseendet är viktigt. Är det viktigt så är Windows helt fel. Poängen med exemplet om dubbelbuffringar osv är att hos Apple och tydligen vissa *nix-distar är det gammalt. Mac OS X kom i beta år 1999, och även om det var lika trevligt som en örfil i 10-gradig kyla så bröt det trender. Jag hoppas att Microsoft fattar att det inte kan ligga på latsidan och kommer ut med något banbrytande - såsom operativsystemens motsvarighet till Xbox 360.

Den nedlåtande prägeln på dina inlägg är också ganska onödig, och på vilket vis skulle din värld vara bättre i gråskala?

Visa signatur

Bajsmacka

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twin_Pixel
Det är inte _standard_. Sen tycker jag inte att jag är så värst dum.

Jag sade inte att du var dum, jag sade att det var dumt att nämna något som ett problem när det går att lösa på under minuten...

Permalänk
Avstängd

hello om man har en key fån 98 går den att rega så man får 64 då?? plz svara

Visa signatur

1. AMD 1090T 4.2GHZ, Asus IV formula, 4GB Corsair 1600MHz DOMINATOR GT, HD6970
2. AMD 1055T 4.2GHZ, Asus IV formula, HD4870x2, 4GB A-Data
3. AMD B55 4.1Ghz, MSI 770 c45, 4GB A-Data, HD4870

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twin_Pixel
Okej, du kan mitt namn, du känner mig, haleluja.

Microsoft är tillbaks igen och gör samma sak som de brukade göra - helt meningslösa uppgraderingar. Det är ju inte som om Windows 2003 är något nytt precis. Microsoft kommer att tappa marknadsandelar om det bara fortsätter att uppgradera gammal skåpmat och inte uppfinner nåt nytt. Vi får hoppas på ett Longhorn innan 2010 kanske?

Man kan resonera huruvida utseendet är viktigt. Är det viktigt så är Windows helt fel. Poängen med exemplet om dubbelbuffringar osv är att hos Apple och tydligen vissa *nix-distar är det gammalt. Mac OS X kom i beta år 1999, och även om det var lika trevligt som en örfil i 10-gradig kyla så bröt det trender. Jag hoppas att Microsoft fattar att det inte kan ligga på latsidan och kommer ut med något banbrytande - såsom operativsystemens motsvarighet till Xbox 360.

Den nedlåtande prägeln på dina inlägg är också ganska onödig, och på vilket vis skulle din värld vara bättre i gråskala?

Jag uppfattade inte XP-64 som menat att vara ett helt nytt operativsystem. Grejjen är ju att det ger fullt stöd för dagens processorer. Sen tycker jag inte det är så konstigt att de har ett annat opperativsystem i grunden. Om de nu tycker att 2k3 server är ett bra OS så varför inte använda det när de ska göra ett som stödjer 64:a bitar?

Det skulle såklart varit mycket roligt om microsoft släppte ett helt nytt operativsystem. Frågan är bara hur lång tid utav uppdateringar det skulle behövas innan det verkligen fungerade bra. Men visst. Jag skulle gärna vilja se ett banbrytande OS från microsoft.

Ang. negativ ton så ber jag om ursäkt var inte menat så. Sen är det Thomas som är här. Nu vet du vem jag är också. (om du nu inte visste det)

Grejjen med hela den här diskussionen, som jag ser det, är att det hanlar om ett "nytt" operativsystem från windows, och du tycker det är "tråkigt"(?) att de inte har släppt ett helt nytt operativsystem med alla godsaker som de skulle kunna haft med. (stämmer detta?) På det så håller jag med dig till fullo. Men själv så räknade jag inte med att få något annat än just något i stil med det här i OS-väg. Bara namnet (Windows XP Professional x64 Eddition) tyder ju på att det antagligen inte är så stora skillnader mot vanliga XP. Err... nu vet jag itne ens vad det är vi diskuterar om egentligen...

Världen i gråskala skulle vara enklare att tolka, men i gengäld desto tråkigare. Ibland tycker jag det skulle vara skönt med en enkel med tråkigare värld. (hade ingenting med diskussionen att göra)

reader:
Om du kan byta en upp dig till XP-64 med en win 98-nyckel? Isf så nej. Det är bara win XP Pro som går att byta vad jag vet.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |