Permalänk
Medlem

Cinema Paradiso

Jag behöver mycket hjälp!!
det är nämligen så att jag ska skriva en analys på Cinema Paradiso, men jag har ingen aning om vad den riktigt handlar om. jag har sett filmen, men som sakt: vet inte vad den handlar om.

så snälla, ni kan väl ge mig lite hjälp om vad den handlar om och vad den riktigt har för tema.
och vad är huvudkonflikten i filmen?!

Permalänk
Medlem

Bevisa först att du sett den.... det är verkligen inte roligt att hjälpa någon som fuskar. Bortkastad tid.

Så... en fråga! Huvudpersonen, pojken, har en burk under sin säng. Full med bortklippta bitar från filmer. Men det finns också något annat i burken. Vadå?

Kan du svara på det så hjälper jag gärna dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ted1001
Bevisa först att du sett den.... det är verkligen inte roligt att hjälpa någon som fuskar. Bortkastad tid.

Så... en fråga! Huvudpersonen, pojken, har en burk under sin säng. Full med bortklippta bitar från filmer. Men det finns också något annat i burken. Vadå?

Kan du svara på det så hjälper jag gärna dig.

LOL!

Permalänk
Medlem

han hade ju även kort på hans pappa som var ute i krig men kom inte tillbaka då kriget var över.

förstår att du inte vill hjälpa mig fuska, och jag vill inte ha hjälp med att fuska om man kan säga så, mest bara få lite klarare bild på vad filmen igentligen handlar om.

Permalänk
Medlem

Oh, rätt!

Summa summarum; filmen handlar om många saker.
Men i grund och botten är det Alfredo som vill "hjälpa" pojken att förverkliga det Alfredo aldrig gjort. Alfredo berättar historien om prinsessan och soldaten... där soldaten gick efter 99 dagar utanför hennes fönster. Det är Alfredo det! Och det misstaget vill han inte att pojken (vafan hetta han?) ska göra.... Det är bättre att vågat och misslyckas, än att inte våga och aldrig få veta om man lyckats.

Det skulle jag vilja säga är huvudkonflikten.

Det är också därför Alfredo inte vill att pojken ska återvända. För då kan han hamna i Alfredos fotspår igen. Och kolla på Alfredo? Hur gick det för honom?

Dock så är det viktigt att komma ihåg att Alfredo dock var rätt nöjd med det han hade. Men han ångrar nog bittert att inte vågade. (Att han lämnade prinsessans fönster vid 99:e dagen).

Permalänk
Medlem

salvatore eller otto som dom kallade honom..

tack så mycket för hjälpen.:)

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd Låst*

Skolarbeten gör man själv, sen har du postat helt galet, vilket du nog säkert redan visste när du postade. Var glad att du inte blir utkastad!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X