Flikka till USA, vad köpa?

Permalänk
Medlem

Flikka till USA, vad köpa?

Jahapp, det finns säkert tråd om det här men jag hittar den inte.

Som sagt så ska tjejen till USA och hon har möjlighet att handla en del kul åt mig med :p, frågan är bara vad!
Har alltid massa idéer på vad osm ska köpas men nu när det väl kommer till kritan så kommer jag inte på ett skit. Vet att jag vill ha en extern HDD och en mp3 men det är allt, det sista pfår ni gärna komma med tips på fö.

Så, jag skulle vilja att ni ger mig lite idéer på vad hon ska ta hem åt mig från landet i väst

//Borg

EDIT: Hon ska till NY så det ska gärna gå att hitta där, om ni har förslag på var man kan köpa det också

Permalänk

en gura!

Permalänk
Medlem

Fotogrejer, bhphotovideo.com finns på manhattan.
FM sändare.

Permalänk
Avstängd

Något som bara finns där kanske? för det är väl ingen idé att köpa något som finns här då det är dyrare i NY

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Elektronik är mycket billigare i usa än i sverige, har man otur o fastnar i tullen påväg hem kan man dock få betala moms :/

Permalänk
Medlem

Skitstora tv-apparater finns det gott om och de är billigare än i sverige...kan bli svårt att få med sig på flyget dock.

Visa signatur

2 datorer, 1 skärm, 2 möss, 2 tangentbord, 2 högtalare, 1 skrivare

Permalänk
Medlem

Behöver du navigationsutrustning till bilen eller båten?
Köp i USA, riktigt billigt, speciellt de lite dyrare som Garmin 3010c.
Kollade själv upp priserna inför en resa, och blev förvånad vilken priskillnad det var!

I slutändan blev det dock ett demoex som inköptes här i Sverige... då blev det ung. lika dyrt som en helt ny i USA.

Visa signatur

System:IBEX 7001, CPU: Z80A Zilog 2.5MHz, RAM:64KB, ROM: 64KB, Lagring: 400KB * 2, Grafik:24 x 80 tecken (grön), OS: CP/M

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gee
Skitstora tv-apparater finns det gott om och de är billigare än i sverige...kan bli svårt att få med sig på flyget dock.

Kör dom inte med 110V "over there"?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Kör dom inte med 110V "over there"?

120v hit eller dit spelar väl ingen roll

Finns säkerligen transformatorer om det skulle behövas.

Permalänk
Medlem

Kläder!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Kör dom inte med 110V "over there"?

Its the 21st cetury (stavn?) damit!

Väldigt få grejjer i dag som inte tar 100-240v. Vet inte hur det är med tvapparater men allt som man kan tänkas ha med på resa, mp3, kameror, HDs etc.

Edit: Kolla in www.pricegrabber.com som vårat pricerunner, vad jag sett så verkar de bästa priserna alltid finnas i NY. Har beställt från BHphotovideo.com men de var inte billigast, bara billigast av de som tog emot internationella visa kort.

Visa signatur

Min signatur hade fallit bort: Typiskt.
Min dator är en snart två år gammal iBook: Stackars gamla Ibook.
Min serie/reseprogram/sitcom/realityshow finns det i dagsläget: Tre delar av.

Permalänk
Medlem

Fyller år idag och fick en ny rak-apparat. På baksidan la jag märke till att den klarade av 100-220V. Tyckte jag var lite tufft

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

De flesta saker som använder sig av en nätadapter tror jag klarar upp till 220 v. Min laptop, batteriladdare till mp3 spelare och en usb laddare till ipaq fungerar på 220v.

Visa signatur

AMD Mobile 2400+ @ 2300 Mhz (11,5x200) 1,625 V, Gf4 Ti 4200 @ 360/760, 512mb SP bh-5, Vmodds, vatten och TEC på gpu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_cobra
Fotogrejer, bhphotovideo.com finns på manhattan.
FM sändare.

Ska kolla upp det

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gee
Skitstora tv-apparater finns det gott om och de är billigare än i sverige...kan bli svårt att få med sig på flyget dock.

Kan bli svårt att komma undan med en plasma i tullen, hur mycket jag än vill ha den

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ocap

*klipp*

Edit: Kolla in www.pricegrabber.com som vårat pricerunner, vad jag sett så verkar de bästa priserna alltid finnas i NY. Har beställt från BHphotovideo.com men de var inte billigast, bara billigast av de som tog emot internationella visa kort.

Tack för länken! Har fö. märkt att pricerunner även kontrollerar priser på butiker i USA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delight
Fyller år idag och fick en ny rak-apparat. På baksidan la jag märke till att den klarade av 100-220V. Tyckte jag var lite tufft

Det har väl rakapparater "alltid" gjort? Med tanke på att vi har 110V i våra svenska badrum...

Visa signatur

MacBook Air

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Capeman
Det har väl rakapparater "alltid" gjort? Med tanke på att vi har 110V i våra svenska badrum...

Hehe. Man får hoppas att han skämtar (eller inte anser sig vara intresserad av teknink överhuvudtaget)

Visa signatur

Min signatur hade fallit bort: Typiskt.
Min dator är en snart två år gammal iBook: Stackars gamla Ibook.
Min serie/reseprogram/sitcom/realityshow finns det i dagsläget: Tre delar av.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ocap
Hehe. Man får hoppas att han skämtar (eller inte anser sig vara intresserad av teknink överhuvudtaget)

Det är inte så självklart att det funkar, låt inte så nedvärderande...

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ocap
Hehe. Man får hoppas att han skämtar (eller inte anser sig vara intresserad av teknink överhuvudtaget)

Alla hotellrum och liknande har 110V-uttag i sina badrum. Så han har helt rätt.

Visa signatur

Don't be a dick.

Permalänk
Medlem

Gå gärna OnTopic igen tack!

Permalänk

apple-grejer? finns flera apple-store i NY,, iBook kostar 999dollar + några procent amerikansk moms, i sverige kostar den runt 9500:-

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.
Det är inte så självklart att det funkar, låt inte så nedvärderande...

Var inte meningen att vara nedvärderande, ber om ursäkt, menar bara att för mig är det en självklarhet, men kanske inte för alla. Ber om ursäkt om det tolkades nervärderande (för står att det kanske kunde tolkas så nu när jag ser det, men det var ju ett ganska tvetydigt medelande, se nedan)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av coll
Alla hotellrum och liknande har 110V-uttag i sina badrum. Så han har helt rätt.

Jo jag vet. Vad jag menade var att det har varit så så länge jag kan minnas, ända sedan jag för första gången flev nyfiken på utag och försökte sätta in fingrarna i dem (Det där sista var på skoj, har jag lärt mig nått så är det att man måste skriva om man inte menar nått bokstavligt. Alla här tar allt på så olika sätt. Har kan inte minnas att jag satt fingrarna i nått utag, men jag menar sen den åldern)

Ontopic. Finns fler ställen än applestore som säljer apple grejjer, troligen så finns det fler än en applestore, vad som dock är säkert är att det finns många som säljer apple grejjer till ungefär samma pris, kanske tom billigare.

http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller/home?O=NavBar&A=se...

http://www.pricegrabber.com/search_attrib.php?page_id=13&form...

http://www.pricegrabber.com/info_retailer.php/r=595/m=4622816

Visa signatur

Min signatur hade fallit bort: Typiskt.
Min dator är en snart två år gammal iBook: Stackars gamla Ibook.
Min serie/reseprogram/sitcom/realityshow finns det i dagsläget: Tre delar av.

Permalänk
Medlem

Köp hem ett par sexlesaker det finns en jävla massa sånt där? en dildo kanske för att sätta fart på förhållandet?
Annars köp sånt som inte går att få tag på här, hur kul är det att få något som redan finns men för nån $ billigare?

Permalänk
Medlem

Fiskeprylar och båtelektronik är mina favoritsaker att köpa från USA.

Permalänk
Medlem

http://www.datavis.com/webapp/commerce/command/ProductDisplay...

Hittade denna länk från ett tips ovan =). Tänkte höra om någon vet hur det är med garanti och sådant på saker från USA, är det lokalt, eller worldwide? Kommer jag behöve skicka den äver atlanten för att få den kollad?

Permalänk
Medlem

DVDs!
www.circuitcity.com vet ej hur väl webbinnehållet stämmer överens med butikens sortiment.
En kompis var över förra veckan och köpte lite dvds för ca 49:- styck iof inga nyheter men de titlarna finns inte på dvd i Sverige.
www.dvdcompare.net listar innehållen på många dvds ibland är R1 mer innehållsrikt än r2.

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk

jag hade lätt köpt en PSP

Visa signatur

Intel Core i9 10900K | Gigabyte Z490 AORUS ELITE AC | Kingston 2x16GB DDR4 3600MHz CL 17 FURY | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC | Corsair Force MP600 1TB | Corsair Carbide 275Q | Corsair RM750X V2 750W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gee
Skitstora tv-apparater finns det gott om och de är billigare än i sverige...kan bli svårt att få med sig på flyget dock.

Jag och High1ander köpte ju en 48"-tv för typ 6500-7000 kr.

Som det redan har skrivits i tråden är elektronik och kläder oftast billigare i staterna. En iPod kanske?

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Medlem

PSP såklart!

Permalänk
Medlem

gren: Fiskeprylar och båtelektronik är mina favoritsaker att köpa från USA.

Har du npågra bra sidor där man kan köpa flugfiskesaker osv, eller e de ebay som gäller!?

Är det mkt billigare fiskegrejjer i usa!?

Visa signatur

/// Robert