Permalänk
Avstängd

Mckörkort?

Jag är 20 år nu och tänkte ta mckörkort jag får endast köra "mellanklass" om jag tar ett mckörkort innan jag har fyllt 21 väl? Men om jag tar mckörkort nu får jag lov och köra tung motorcykel när jag fyller 21? Finns det något program för teorin för mckörkort? Vad kostar teoribökerna cirka? Tacksam för hjälp!

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite

Permalänk
Medlem

tar du lätt/mellan nu får du ta om tung när du är 21, inte hela kursen men en stor del, kostar en hel del.. Vänta tills du kan ta tunga direkt

Visa signatur

Nemo me impune lacessit

Permalänk
Avstängd

Är du säker på det har hört olika från massa ställen.

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite

Permalänk
Medlem
Citat:

Tung motorcykel med obegränsad effekt får du köra om du har körkort med behörighet A med begränsad effekt och

* har haft behörigheten under minst två år eller

* har fyllt 21 år och godkänts i ett körprov för sådan motorcykel.

Så om du vill köra tung direkt när du fyllt 21 måste du köra upp då för tung utan begränsning, alternativt kör du upp nu och får vänta 2 år tills du får köra utan begränsning.

Permalänk
Avstängd

Så om jag kör upp nu får jag antingen välja att köra upp igen när jag e 21 får då tung utan begränsning eller så väntar jag tills jag är 22 och får automatiskt tung utan begränsning?

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zugar
Så om jag kör upp nu får jag antingen välja att köra upp igen när jag e 21 får då tung utan begränsning eller så väntar jag tills jag är 22 och får automatiskt tung utan begränsning?

Så har jag förstått det iaf.

Permalänk
Gäst

Bra forumsval!

Låst