Akta er för wesellcd!!!

Permalänk
Medlem

Akta er för wesellcd!!!

Har nog aldrig varit med om ett skummare företag!
Köpte precis en del dvd-skivor av olika märken från dom, har tidigare använt mig av samma dvd-skivor som jag beställde från wesellcd. Problemet är att dom inte säljer det dom utger sig för att sälja, alla dvd-märkena som jag köpte hade olika mediakoder som inte stämde med vad orginal-dvd normalt sett har. Vissa 8x skivor klarade inte av högra hastigheter än 2.4, och ett annat märke som jag tidigare använd utan problem så gick inte en enda av 8 brända skivor att läsa (Testade olika hastigheter och program).

Hade jag bott i närheten av dom så hade dom fått en påhälsning av mig!!

Permalänk
Medlem

Vad är det för märken du pratar om?

Permalänk
Medlem

Om du söker på forumet så ser du att ganska många har handlat där helt utan problem så du kanske ska kontakta dom om du har problem med dom.

Permalänk
Medlem

Dom märkena jag inhandlade var TDK och Fujifilm.
Och ja, jag har sett att folk tidigare har handlat och varit nöjd men aftersom det inte är fallet för alla så tyckert jag det vore dumt att inte berätta det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Playa
Dom märkena jag inhandlade var TDK och Fujifilm.
Och ja, jag har sett att folk tidigare har handlat och varit nöjd men aftersom det inte är fallet för alla så tyckert jag det vore dumt att inte berätta det.

Har fungerat felfritt när jag handlat därifrån och även när mina kompisar handlat där. Bättre att kontakta wesellcd istället för att alla ska skapa en ny tråd så fort de blir missnöjd med ett företag. Det är väl knappast wesellcds fel att TDK och Fujifilm inte håller någon vidare kvalitet.

Permalänk
Medlem

Du har inte testat om dvd brännaren är kaputt?.

Permalänk
Medlem

Brännaren funkar utmärkt med andra skivor än dom som kommer från wesellcd.
Eldiablo, klart att jag har kontaktat dom men pricis som nån skapar en tråd om dom är nöjda så skapar jag en om jag är missnöjd vore väll ganska dumt att undanhålla om det inte är så bra som andra utger det för att vara.
Det vore isåfall värre att göra grundlösa antaganden om att tex ett företag gör dåliga dvd´skivor!!

Permalänk
Medlem

Har alltid fungerat perfekt för mig när jag beställt där. En gång så var skivorna jag beställde slut så då skickade de skivor av samma märke fast högre hastighet till mig istället för samma pris. En annan gång så fick jag mina skivor i "vanliga" fodral istället för på spindel när de var slut. Allt så man inte skulle behöva vänta. En kompis till mig fick fel skivor och han ringde och sa det och fick både behålla de som var felskickade och fick de rätta skivorna.

Permalänk
Hedersmedlem

Om inte butiken specificerat vilken mediakod det ska vara på skivorna så räcker det med att det är rätt märke. Inte direkt deras fel att din brännare uppenbarligen har problem med vissa mediakoder.
Testa att uppdatera firmware på brännaren så kanske det löser sig.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Jag har den senaste firmwaren på dvd-brännaren och jag kunde inte bry mig mindre om mediakoden, det var bara ett sätt att påvisa att dom har använt sig av skit dyer på dom skivorna som jag har fått till skildnad mot dom dyer som normallt sett används av fuji till exempel, det som jag verkligen stör mig på är som jag skrev tidigare att en 8x dvd inte klara mer än 2.4x...

Permalänk
Medlem

Konstigt, när någon har problem kommer alltid massa inlägg där folk skriver "Jag har beställt där bla bla gånger och är så nöjd bla bla..."
Det hjälper inte trådskaparen, eller hur? Försök diskutera problemet istället.

Jag är också varit kund hos wesellcd ett bra tag och har beställt TDK DVD-R 8X några gånger. Bla dessa rekommenderas tillsammans med verbatim av plextor så jag har kört parallellt med dessa märkena.
Eftersom TDK-skivorna alltid fungerat att bränna i 12x så har jag varit nöjd med dem.
Senaste leveransen reagerade jag dock på eftersom de "bara" gick att köra i 8x. Vad jag först reagerade på var att de låg i unbrandade cakebox, vilket de aldrig gjort tidigare. Naturligtvis borde jag hört med wesellcd, men det blev aldrig av eftersom de trots allt fungerade.

TDK och Fuji använder väl sig av olika dyes. Fuji vet jag finns med fujifilm03 och prodiscdyes.

Jag vet inte vad som har hänt och vill inte anklaga wesellcd för nåt i det här läget, men man blir lite fundersam eftersom skivorna har fallit väldigt snabbt i pris. Kanske de köper in dem i bulk och paketerar dem själva.
I allafall med TDK eftersom de var i omärkta cakebox.

Permalänk
Medlem

Tackar 10 inlägg senare och jag har fått lite av ett svar
Jag var lite rädd för att dom kanske gjorde nån form av "egenpaketering", vem vet?
Får se vad dom svarar på mina mail, men jag tycker nånting luktar lite skumt...

Permalänk

Har beställt från WeSellCd åtminstånde 3 gånger, och bränt åtminstånde 250 skivor av Verbatim och TDK i min NEC3500-AG. Inga problem. Stabila leveranser, snabba och bra pris. Aldrig haft nåt problem.
Ta kontakt med dem istället för att skriva en tråd såhär, tycker åtminstånde jag...

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

så det du säger är att om du tycker något är bra så kan man skriva det men om något inte är bra så ska man inte ta upp det här utan skriva till företaget?

p.s om du tagit dig besväret att läsa hela tråden så hade du sett att jag har kontaktat dom.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Playa
så det du säger är att om du tycker något är bra så kan man skriva det men om något inte är bra så ska man inte ta upp det här utan skriva till företaget?

p.s om du tagit dig besväret att läsa hela tråden så hade du sett att jag har kontaktat dom.

Ja, just. Varför skriver du har då, om du har kontaktat WeSellCd och sagt vad du tycker och känner?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Är inte det ganska uppenbart!?
Vad är det för vits att veta att det inte är några problem med ett företag?
Man vill väl veta om deras grejor inte fungerar snarare än om dom fungerar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Playa
Är inte det ganska uppenbart!?
Vad är det för vits att veta att det inte är några problem med ett företag?
Man vill väl veta om deras grejor inte fungerar snarare än om dom fungerar.

Jag gissar att den bästa kritiken de kan få är den konstruktiva av de kunder som inte är nöjda med deras beställningar.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Både Fujifilm och TDK tillverkar skivor med varierande kvalite.
T.ex. Fujifilm är bra på DVD+R, men är mycket sämre på DVD-R.

Vid köp av skivor rekommenderas...

1) Alltid att först ta reda på om tillverkaren har flera dyes ute på marknaden samtidigt. En sökning på t.ex. http://www.videohelp.com/dvdmedia.php ger oftast något att gå efter. Har de flera så kan man ju inte veta till 100% vad man får.

2) Ta reda på vilka skivor som butiken säljer just nu. Bara för att man köpt av dem tidigare så är det inte säkert att det är samma skivor denna gången.

Själv mycket nöjd med Wesellcd. Men så jag också först tagit reda på vad jag igentligen köper.

Visa signatur

[Asus P5B Dlx 430Mhz FSB] :: [Core 2 Duo E6400 2130@3440Mhz / Big Typhoon] :: [G-Skill PC6400 HZ DDR2 2GB 4-4-4-12] :: [X1900XT 680/800] :: 30" Dell 3007WFP

Permalänk
Medlem

Poängen är väl den att du skriver "Akta er för wesellcd!!! " Utan att egentligen komma med något konkret!

Du har fått fel skivor, so? Du har kontaktat företaget! Bra, men vad sa dom då? Det är ju ingen mening att gå hit och lipa innan dom har fått chansen att förklara sig.

Vad gäller att varna oss andra... ? ? ? Vadå, ska vi akta oss för wesellcd för att du har fått några felaktiga skivor? Oj många företag skulle gå i konkurs om vi följde sådana råd hela tiden.

"Vad är det för vits att veta att det inte är några problem med ett företag?"

Vad är det för vits med att klaga så fort något går fel? Blir en jävla massa klagande! Det här är ju som att storgråta för att man har fått en liten sticka i lilltån... seså lillgubben, pappa wesellcd kommer nog trösta dig.

- löjligt -

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Permalänk
Medlem

WeSellCD är helt underbara.

Beställde nyligen ett större antal 4x DVD som just då var billiga. När jag fick paketet (två dagar senare) upptäckte jag att jag hade fått 8x media till samma pris eftersom de första skivorna hade tagit slut.

*puss*

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk

Jag har beställt därifrån två gånger (2x100 DVD-R), och varenda skiva har fungerat prickfritt. Har beställt både Fujifilm och nu senast Verbatim. När jag beställde Fujifilm-skivorna så stod det att dom bara skulle klara 4x men det gick fint att bränna dom i 8x. Tackar. Tänker beställa därifrån igen om det blir aktuellt.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

Beställde en hel del DVD-R skivor och fodral. Tog 4dagar så hade jag alla 200st fodralen + 200st DVD-R skivorna på posten. Stört nöjd med dom!

Permalänk
Medlem

wesellcds fel att tillverkaren använder olika dyes och att dom inte verkar leka väl med din brännare?

Hade du fått helt fel märke (typ beställt fuji och fått princo) så skulle jag väl förstå dig...men så har inte jag fattat det som?

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Akta er för wesellcd!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Playa
Har nog aldrig varit med om ett skummare företag!
Köpte precis en del dvd-skivor av olika märken från dom, har tidigare använt mig av samma dvd-skivor som jag beställde från wesellcd. Problemet är att dom inte säljer det dom utger sig för att sälja, alla dvd-märkena som jag köpte hade olika mediakoder som inte stämde med vad orginal-dvd normalt sett har. Vissa 8x skivor klarade inte av högra hastigheter än 2.4, och ett annat märke som jag tidigare använd utan problem så gick inte en enda av 8 brända skivor att läsa (Testade olika hastigheter och program).

Hade jag bott i närheten av dom så hade dom fått en påhälsning av mig!!

Varför klagar du på wesellcd när du egentligen borde klaga på CD/DVD tillverkarna det är ju dom som har tillverkar sina skivor på olika fabriker med varierande kvalite och saluförs under samma namn. Det brukar "oftast" löna sig att betala lite mera för att få kvalitetsmärken än billiga noname skivor. Tycker inte Wesellcd gjort nått fel här. Wesellcd har faktiskt inte skrivit någon mediakod, att tillverkarn tillverkar i massa olika fabriker är inte wesellcd's fel.

Vill du veta media code på dina skivor du köper i framtiden så skulle jag rekommendera att du söker upp butiker som har det skrivet tex: disconline.dk som verkar skriva mediacode på alla sina skivor.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Konstigt, när någon har problem kommer alltid massa inlägg där folk skriver "Jag har beställt där bla bla gånger och är så nöjd bla bla..."
Det hjälper inte trådskaparen, eller hur? Försök diskutera problemet istället.

Jag är också varit kund hos wesellcd ett bra tag och har beställt TDK DVD-R 8X några gånger. Bla dessa rekommenderas tillsammans med verbatim av plextor så jag har kört parallellt med dessa märkena.
Eftersom TDK-skivorna alltid fungerat att bränna i 12x så har jag varit nöjd med dem.
Senaste leveransen reagerade jag dock på eftersom de "bara" gick att köra i 8x. Vad jag först reagerade på var att de låg i unbrandade cakebox, vilket de aldrig gjort tidigare. Naturligtvis borde jag hört med wesellcd, men det blev aldrig av eftersom de trots allt fungerade.

TDK och Fuji använder väl sig av olika dyes. Fuji vet jag finns med fujifilm03 och prodiscdyes.

Jag vet inte vad som har hänt och vill inte anklaga wesellcd för nåt i det här läget, men man blir lite fundersam eftersom skivorna har fallit väldigt snabbt i pris. Kanske de köper in dem i bulk och paketerar dem själva.
I allafall med TDK eftersom de var i omärkta cakebox.

Om han nu ville ha hjälp med o bränna sina skivor varför har han då postat ett inlägg i:
"Konsument - Butiksguiden" med titeln: Akta er för wesellcd!!! och med tanke på hans tråd så varnar han snarare andra medlemmar för att köpa från just wesellcd.com. Han frågar faktiskt inte efter hjälp om hur han skall kunna bränna, i så fall skulle han väl postat i:
Datalagring - Lagringsmedia
Hårddiskar, bandstationer, brännare, skivor, kontrollerkort med mera.
Eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Playa
så det du säger är att om du tycker något är bra så kan man skriva det men om något inte är bra så ska man inte ta upp det här utan skriva till företaget?

p.s om du tagit dig besväret att läsa hela tråden så hade du sett att jag har kontaktat dom.

Det vi försöker säga är att det är inte wesellcds fel att Fuji eller TDKs skivor inte håller jämn kvalitet eller att de av någon anledning slutat fungera med din brännare. Wesellcd sköter sin uppgift alldeles utmärkt dvs att sälja DVD-skivor sen om man köper sketna DVD-skivor eller om ens brännare är dålig eller någon annan anledning är inte wesellcds fel.

Permalänk
Medlem

Spelar roll vad alla tycker? Tråden finns kvar och frågan kvarstår i all evighet...typ.

Permalänk

Jag köpta någon no-name skivor, som inte fungede med min brännare, och det gik bra att bytta dom. Dom skickade även en retur-fraktsedel.
När jag bestälta en cd/dvd väska som dom inte hada på lagar, fik jag en större istället för att vänta.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Konstigt, när någon har problem kommer alltid massa inlägg där folk skriver "Jag har beställt där bla bla gånger och är så nöjd bla bla..."
Det hjälper inte trådskaparen, eller hur? Försök diskutera problemet istället.

Vadå...? jag tror inte jag förstår vad du menar....