Några trogna gammla Ultima Online spelare? :)

Permalänk

Några trogna gammla Ultima Online spelare? :)

Goodagens, Kände för att snoka runt lite om det finns några gammla trogna Ultima Online spelare.

Det var ett tag sen jag lirade Ultima Online, Men jag har lirat mycket genom mina dar. Nu har min kommpis lurat på mig att börja spela igen.
På en helt ny server desutom Än så länge är det inte så mycket drag men det är kul som det är :). Så jag undrade lite om det var några gammla fånar som mig Som har lust att göra oss sälskap och börja spela lite igen

Det är bara att höra av er om intresset finns, Kul att se lite reaktioner på detta också. Har ingen aning om hur många som har spelat Ultima Online?

Permalänk

jag har aldrig spelat detta spel. men jag kan gärna prova. länka till download sidan+ vilken server ni spelar på osv. så kan jag testa ;).

edit: är det gratis?

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tonasty4u
edit: är det gratis?

Nope, tror inte det i alla fall. Var inte det när jag köpte det någongång under datorns guldålder:rolleyes: .

Är det icrontic du börjat spela på igen? Fick nämnligen mail från någon därifrån som sa att det startat upp igen osv.:D
Ahha gamla goda icrontic, och för att inte tala om den bästa serven jag någonsinn spelat på..Murkwood!(Men den är nedlagd fortfarande,tror jag)

Men nej jag har inte återupptagit mitt spelade men har funderat på det, om jag nu kan leta fram cdn bland alla gamla spel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tiny_Tuner
Nope, tror inte det i alla fall. Var inte det när jag köpte det någongång under datorns guldålder:rolleyes: .

Är det icrontic du börjat spela på igen? Fick nämnligen mail från någon därifrån som sa att det startat upp igen osv.:D
Ahha gamla goda icrontic, och för att inte tala om den bästa serven jag någonsinn spelat på..Murkwood!(Men den är nedlagd fortfarande,tror jag)

Men nej jag har inte återupptagit mitt spelade men har funderat på det, om jag nu kan leta fram cdn bland alla gamla spel.

Jo det är gratis!.
Har du spelat på gammla icrontic du? Det icrontic som nu har skickat ut ett mail är en annan typ av shard(server) den är runuo (den suger, min åsikt).
Denna shard heter esoterik och det är i stort sett som gammla icrontic. Han som grundaded icrontic har startat denna också.
(EDIT: Esoterik körs såklart servern i POL. 096 (som gamla icrontic))

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rickard87
Jo det är gratis!.
Har du spelat på gammla icrontic du? Det icrontic som nu har skickat ut ett mail är en annan typ av shard(server) den är runuo (den suger, min åsikt).
Denna shard heter esoterik och det är i stort sett som gammla icrontic. Han som grundaded icrontic har startat denna också.
(EDIT: Esoterik körs såklart servern i POL. 096 (som gamla icrontic))

Jaså har de släppt hela spelat gratis nu eller du kanske menar att severn är gratis att spela på?
Jaja, underbart att det inte är Runuo!:)
Tänkte ta upp mitt UO spelade för något år sen men la ner tack vare alla dessa procedurer med Runuo och inte bara klicka på ikonen och spela
Hur ser server på macroing? (Kommer ihåg hur man lät daton stå på för att gm:a Mining och Blacksmithing:rolleyes: , underbart, sen så började man på en ny server för att den gamla la ner och började om från början osv)
Hur denna serven någon hemsida som amn skulle kolla in? Ser det skoj ut så får jag ta och kolla in någon gång denna veckan.

Permalänk

Hehe allt sånt är tillåtet, Kan vara jobbigt som spelare att spendera 100k timmar mer än növändigt för att få lite skills, nog med jobb att bara fixa saker så man kan macroa :).

Jag har en länk till Ultima Online så det är gratis (går itne att köpa längre) , Servern har en mirc kannal på irc-gamesurge #Esoterik . Där finns speciella filer ni behöver för att spela just på Esoterik. Jag nickar Blackie på mIRC så om ni vill något så pma gärna

Permalänk
Medlem

Ladda ner Uogateway... där kan man hitta nästan alla uoservrar... själv spelar jag på The alter realm... ganska bra server men med liten playerbase =/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iXopY
Ladda ner Uogateway... där kan man hitta nästan alla uoservrar... själv spelar jag på The alter realm... ganska bra server men med liten playerbase =/

Jupp denna shard finns där med, Men personligen föredrar jag att inte använda tilläggningsprogram som segar ner

Permalänk
Medlem

Spelade för 1-2 år sen ungefär...
Spelade på Allanthia(Stavning?) och Arcodia.

Anledningen till att jag slutade var att vi bytte server. Direkt när jag hade fixat 99 Mining och Blacksmithinig :P. Slanigt.

Permalänk
Medlem

Rickard87: du har pm

Permalänk

Jag spelar nu, på Europa. Jag spelade för ungefär fem år sen, men slutade. Nu har jag börjat igen, och har spelat ungefär fem månader.

Jag tar sommarlov om ett par veckor, lägger spelet på is då eftersom jag flyttar hem till föräldrarna. Men efter sommaren tänkte jag ge mig in på pvp/pk, kan bli roligt. Om det är någon som har lite mer erfarenhet som har lust att hjälpa mig, säg gärna till då.

iXopY: Fortfarande folk på Alter Realm? Det var där jag började spela, men jämfört med Europa är freeshards bara löjligt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kamelbarn
Jag spelar nu, på Europa. Jag spelade för ungefär fem år sen, men slutade. Nu har jag börjat igen, och har spelat ungefär fem månader.

Jag tar sommarlov om ett par veckor, lägger spelet på is då eftersom jag flyttar hem till föräldrarna. Men efter sommaren tänkte jag ge mig in på pvp/pk, kan bli roligt. Om det är någon som har lite mer erfarenhet som har lust att hjälpa mig, säg gärna till då.

iXopY: Fortfarande folk på Alter Realm? Det var där jag började spela, men jämfört med Europa är freeshards bara löjligt.

Hehe senast jag spelade var jag inte så snäll mot de andra ;). Röjde runt som pkare i staden.
Jag dödade ca 200st på ca 2 månader ;)... Jag var inte så populär då,men jäkligt skoj var det
Här ska jag nog bara ha mina guildkrig och slakta pkarna (altså spela som order- guild)

Permalänk
Medlem

Körde UO för många herrans år sedan på Eu shard, resten är ju bara rent skräp. Det va kul på den tiden, innan Trammel o all skit, factions m.m.
Nu är ju alla onlinespel helt käpprätt dåliga O.o

Visa signatur

Bara för idag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AddeC
Körde UO för många herrans år sedan på Eu shard, resten är ju bara rent skräp. Det va kul på den tiden, innan Trammel o all skit, factions m.m.
Nu är ju alla onlinespel helt käpprätt dåliga O.o

nja, det bror på. enda kvalitets online spel jag har funnit är RP Enforced MUD's

Permalänk
Medlem

Jag kör på Europa nu igen efter 3 års frånvaro. Fan vad mkt skumt det är nu med alla nya expansioner... men det är helt ok att köra champhunts, vilket jag gör 90% av tiden jag spelar.

Visa signatur

......................................................
Hmm...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rickard87

Jupp denna shard finns där med, Men personligen föredrar jag att inte använda tilläggningsprogram som segar ner

Uogateway är bara ett program som hjälper dig att hitta bra servrarnoch hålla reda på dem... du stänger det när du har startat uo...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AddeC
Körde UO för många herrans år sedan på Eu shard, resten är ju bara rent skräp. Det va kul på den tiden, innan Trammel o all skit, factions m.m.
Nu är ju alla onlinespel helt käpprätt dåliga O.o

The Alter Realm är en Runuoserver med Pol script...
D.v.s. Renaissance... Bara Fellucca inget trammel kommer inte ihåg om de har factions... spelar inte så överdrivet mycket... Bods finns, likaså aos - custom housing. men om du vill ha en bottenplatta så måste du först köpa ett vanlit hus och sen kan du göra det till customisable (skumt jag vet =P)... du är så välkommen att spela så... trevliga spelare är det också... om du träffar nån i gillet FoA så kan su säga att du känner al-achti och en profet =P (det är en religion som jag å några kompisar har hittat på och sprider på div. onlinespel =D ). FoA står förövrigt för Followers Of Al-achti... Al-Achti är som du kanske förstår gud och han har sina trofasta profeter Cascti, Uhl-ishchli och så vi jordligt folk (Fredrik, Linus & Daniel)

Al-Achtibisternas Trosbekännelsen är "Al-Achti har alla svaa aaa reen!" och alla som läser den eller säger den eller hör den blir automatiskt en Al-Achtibist.

ojsan vad långt det blev =D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av quDos
Jag kör på Europa nu igen efter 3 års frånvaro. Fan vad mkt skumt det är nu med alla nya expansioner... men det är helt ok att köra champhunts, vilket jag gör 90% av tiden jag spelar.

Hah, det var precis samma sak för mig. Jag hade noll koll i början, så mycket nytt att lära sig.
Hur är det med champion spawns i felucca, ofta raidade? Går det bara att knalla dit och börja spamma EV:s eller måste man ha någon pvp-kapabel karaktär?

Permalänk
Medlem

en snabb fråga, kan man ladda ner klienten gratis för att köra på dom gratis 'shard'sen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Khaal
en snabb fråga, kan man ladda ner klienten gratis för att köra på dom gratis 'shard'sen?

Absolut skicka ett pm till mig om du är intresserad så kan jag hjälpa dig

Permalänk

Jamen titta vad den snälla tailorn gav mig:

Permalänk
Avstängd

Jag slutade förra sommaren men saknar det lite. Tyvärr har BBB så dålig peering mot patchservern så jag kan inte ens patcha det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rickard87
Röjde runt som pkare i staden.

Pkade du i staden?

www.defianceuo.com

Spelar på T2A sharden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Droogie
Pkade du i staden?

www.defianceuo.com

Spelar på T2A sharden.

Hehe ibland hände det att jag sprang in dit och lekte... Men kallade de på vakterna så gick det ju inte så bra

---------------

Och demored du behöver oftast inte patcha heller för att spela på shards, bara om det är Uos egna shards som man betalar på.

Permalänk

Åhh jag börjar sakna mina gubbar på Europa servern nu =/

*Edit: Mitt konto lever fortfarande ! "member since December 1999. "

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kamelbarn
Hah, det var precis samma sak för mig. Jag hade noll koll i början, så mycket nytt att lära sig.
Hur är det med champion spawns i felucca, ofta raidade? Går det bara att knalla dit och börja spamma EV:s eller måste man ha någon pvp-kapabel karaktär?

Det är ofta det blir raider i Felucca men lika ofta inte typ. Jag var med i en allians förut med min guild och då vart det inte så mkt raider för vi var ganska stora. Nu är vi inte med där längre och det blir lite mer fajjter om godiset... Men det är ju en del av spelstilen i Felucca så det är bara att hacka i sig och ge igen, det är ju trots allt bara ett spel.
Sen kan man inte spamma EV:s längre utan dom tar upp 2 petplatser, så jag kan bara ha 2 samtidigt. Tycker att det är bra för det var ju fan millioner EV:s ibland.

Visa signatur

......................................................
Hmm...

Permalänk
Inaktiv

Spenderade 2.5 år på min karaktär "Warlok" (observera stavfelet hehe) på en freeshard som hette "Zuluhotel".

Slutade med att jag fick nog av spelet och highjackade ett adminkonto. Sen blev det perm ban och en reroll på !3!månader. Kan ju säga att jag aldrig blivit så mycket mordhotad på ICQ som från 100 galna Kanadensare haha

Ultima Online var verkligen upplevelse till max... *snyftar*

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av quDos
Det är ofta det blir raider i Felucca men lika ofta inte typ. Jag var med i en allians förut med min guild och då vart det inte så mkt raider för vi var ganska stora. Nu är vi inte med där längre och det blir lite mer fajjter om godiset... Men det är ju en del av spelstilen i Felucca så det är bara att hacka i sig och ge igen, det är ju trots allt bara ett spel.
Sen kan man inte spamma EV:s längre utan dom tar upp 2 petplatser, så jag kan bara ha 2 samtidigt. Tycker att det är bra för det var ju fan millioner EV:s ibland.

Får ta och leka lite där då efter sommaren, så fort jag skaffat någon vettig karaktär som klarar det.

Permalänk

Det tycker jag att du ska göra Hade inte tänk att börja först efter sommarn heller, Man vill ju itne fastna nu. Men så var det en poalre som lura på mig ): . Sedan är jag admin på en shard nu också

Permalänk
Avstängd

Bah, Defiance och flera andra gratisservrar är korrupta.

UO var bäst på OSI pre-uor. Sen dess har inget kunnat återskapa den äkta känslan. Men fyfan vad bra det var då. Den tiden kommer aldrig igen =( Jävla EA som köpte upp och förstörde allt.... Hela blandningen av pvp, buggar, serverwar och lag gjorde UO till något unikt.

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Droogie
Pkade du i staden?

www.defianceuo.com

Spelar på T2A sharden.

Jag har spelat Ultima Online i drygt 4-5 år... Började 98 på OSI's EU-shard lade ner 2003 strax innan expansionen Age of Shadows släpptes... suget blev för stort så jag började spela på freeshardet Defiance Shard. Spelade där i drygt ett år innan jag la ner för sista gången.

Jag är helt övertygad om att Defiance Shard är ett utav de bästa freeshardsen som finns speciellt nu när deras nya T2A server har gått igång. Har bara hört gott om det projektet så det kan jag bara rekommendera.

Så för er gamla veteraner som är sugna på UO igen kan jag bara säga att OSI är helt värdelöst men defiance är så nära perfekt ett freeshard kan komma.