Permalänk
Melding Plague

Test av Ridisc-media

<font style="font-size: 10pt"><b>Test av Ridisc-media</b></font> <small class="small">måndag 23 maj av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Rickard</a></small><br>
<a href="http://www.cdrinfo.com/" target="_blank">CDRinfo</a> har skrivit ett mycket genomgående test av Ridisc-media. De testar sex olika DVD-skivor från Ridisc.
<br />
<br />CDRinfo har testat de sex olika skivorna med hela 24 olika DVD-brännare. De mediakoder vi ser representerade är:<ul><li>RICOHJPNR01
<br /><li>RITEK G04
<br /><li>TTG02
<br /><li>RITEK G05
<br /><li>CMC MAG AE1
<br /><li>CMC MAG M01</ul><i>"Ridisc is a popular media brand, known mostly for its value for money solutions. After the request from many of our readers, we decided to proceed with a thorough testing of the performance of this brand. You can see what users think about Ridisc media by following this <a href="http://www.cdrinfo.com/forum/tm.asp?m=109727" target="_blank">link</a>. We received six different media types."</i>
<br />
<br />Läs hela testet hos <a href="http://www.cdrinfo.com/Sections/Reviews/Specific.aspx?Article..." target="_blank">CDRinfo</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Får ta och läsa igenom det imorgon, men nuför tiden känner jag själv att man inte går på det allra billigaste för att tjäna en krona eller mindre per skiva, utan man tar det man vet fungerar sedan innan. Ger man inte mer än 229:- för ett 25 pack skivor vid behov utan att behöva betala frakt, så klarar man sig gott på det. Visst finns det billigare alternativ på nätet, men då blir det en massa frakt att räkna in också.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laggeman
Får ta och läsa igenom det imorgon, men nuför tiden känner jag själv att man inte går på det allra billigaste för att tjäna en krona eller mindre per skiva, utan man tar det man vet fungerar sedan innan. Ger man inte mer än 229:- för ett 25 pack skivor vid behov utan att behöva betala frakt, så klarar man sig gott på det. Visst finns det billigare alternativ på nätet, men då blir det en massa frakt att räkna in också.

Jag har köprt ett 100 pack för 3:75kr/st och då följer det med riktiga DVD fodral också. De klarar 8x och alla jag brännt hittils har fungerat perfekt. Eftersom att dina är 3ggr så dyra så ska de verkligen vara grymt bra innan jag köper dem iaf

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk

Vilken besvikelse:
http://www.cdrinfo.com/Sections/Reviews/Specific.aspx?Article...

sitter med en Nec 3520A och en Plextor dvd-brännare nu, kör Ritek G05 i 2x i Nec då jag går ifrån å käkar/kollar på tv mm.... och kör med finare skivor om det ska gå fort...

Visa signatur

| ASUS P5W DH Deluxe | Intel C2D E6600 | 4GB Corsair DDR2 6400 | Gainward 7950GX2 1GB | Raptor 74GB (system) + 1.7TB (lagring) |
| Samsung 20" Wide TFT | Hyundai L90D+ | Plextor 708A | Nec 3520A | Logitech MX518 | Enermax 550W |
| Laptop: 2.0GHz | 1GB | 6800go | 17" Wide 1920x1200 | DVD-RW | 4618 3DMark05 | (Dell Ins 9300) Dell 9300-Tråd

Permalänk
Medlem

RICOHJPNR01 (4X DVD+R) samt RITEK G04 (4X DVD-R) ser ut att vara vinnarna i detta test. Det kan eventuellt ha att göra med att de flesta brännarna bränner dessa skivor i 4X hastighet (även om några brännare brände RICOHJPNR01 i 8X hastighet). Skivorna som skulle klara högre hastigheter verkar inte riktigt vara i tillräckligt bra kvalitet för dessa hastigheter om man kollar resultaten i sammanställningen på sista sidan.

Hade varit intressant med en jämförande test där alla skivor bränns i 4X hastighet även om de är gjorda för att klara mera. Billiga skivor brukar man ofta bli tvungen att bränna långsammare än maxhastighet för att de ska funka pga dålig kvalitet. Det börjar bli svårt att få tag på RICOHJPNR01 och RITEK G04 och man undrar vilka billiga alternativ som kan funka om man inte bränner över 4X hastighet?

I denna testen har de dessutom inte fyllt skivorna till max. Ofta krånglar brända skivor av lägre kvalitet på slutet.