Permalänk

Headset

Jag tänkte köpa ett headset, lagom till spelet BF2 släpps. Kollade runt lite på nätet, och tänkte skaffa ett "riktigt" headset, som höll hög kvalitet, samt skulle hänga med i några år. Kort sagt, jag tänkte satsa lite pengar på det.

Jag kom fram till att Sennheiser håller en hög standard, och kollade på deras headset. Det mest attraktiva, Sennheiser PC155 USB, kostar lite mer än vad jag hade tänkt lägga ut (~1100SEK på billigaste stället).

Eftersom jag skall till USA i sommar, så kollade jag på amerikanska siter, där ett identiskt headset kostar halva summan. Nu undrar jag, är det krångligt att köpa i utlandet, om man tänker på om det skulle bli fel på produkten, då måste jag väl tillbaks där jag köpt den? Men man tjänar å andra sidan en halv tusing på att göra såhär. Behöver råd. Någon som gjort ett liknande köp?

Visa signatur

Moderkort: Asus Z97-PRO CPU: Intel Core i7 4790K GPU: MSI GTX 980 Gaming
RAM: A-Data 2x8GB DDR3 Chassi: NZXT H400W

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Du kan utan att vara orolig köpa Sennheiser-lurar i utlandet.

Går de sönder så är det bara att kontakta Sennheiser här i Sverige så fixar de med garanti.

Permalänk

Så det är såpass enkelt ändå? Har du varit med om något liknande själv eller?

/Chris

Visa signatur

Moderkort: Asus Z97-PRO CPU: Intel Core i7 4790K GPU: MSI GTX 980 Gaming
RAM: A-Data 2x8GB DDR3 Chassi: NZXT H400W

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Skickade in mina trasiga lurar direkt till dem och fick ett par nya någon vecka senare.

Självklart kontaktade jag dem i förväg.

EDIT: Om man kollar på den internationella Sennheiser-siten så är Sennheiser AB det officiella servicestället för Sennheiser i Sverige.

http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm.nsf/root/service_par...

Permalänk

Jag tackar! Det verkar som att Sennheiser är ett företag med verkligen s.k. bra service!

Visa signatur

Moderkort: Asus Z97-PRO CPU: Intel Core i7 4790K GPU: MSI GTX 980 Gaming
RAM: A-Data 2x8GB DDR3 Chassi: NZXT H400W